Pistetääs sit kaikki sukupuolineutraaliksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 767
19 179
113
-Piippolan isovanhemmalla oli talo, hiiala-hiiala-hei.
-Isovanhemmalla on saari, se isovanhemman saari on. X2 Ai ai isovanhempaa, kaikilla ei ole saaria...
-On meillä hauska toisen vanhemman sisarus, tuo toisen vanhemman sisarus Monika-Mauri...
-Vanhempi lasta tuudittaa, lasta tuntureiden...
-Havis Amanda-Arskan lakitus muuten oli vappuna.
-Joulupukin puoliso keittää usein jouluna puuroa. Joskus joulupukki jää Korvatunturille aattona ja puoliso jakaa lahjat koko maailmaan. Käy se häneltäkin!
-Mun puoliso on soitellut tänään pitkät puhelut kavereilleen joilla ei ole pimpsaa. Mä olen viestitellyt kaverille jolla on isommat tissit ja pimpsa.
-Eläinpareista toinen synnyttää, imettää/ hautoo munia, alullelaittaja saattaa huidella ja saalistaa missälie.
-Meillä jouduttiin kastroimaan meidän *piip*-puolinen kissa, siltä vietiin semmoiset kulkusenmuotoiset ulokkeet.

Viimeksi muokattu:
Mua kiinnostaisi onko olemassa ihmisiä joiden mielestä ei saisi olla sukupuolia tai niistä ei saisi puhua?

Minä tunnen vain sellaisia joiden mielestä tarpeetonta, jatkuvaa ulkoisiin ominaisuuksiin ja toimintaan perustuvaa sukupuoliluokittelua ja sen esille tuontia joutaisi vähentää reilusti.

• Tykkää
Reactions: .....
Mua kiinnostaisi onko olemassa ihmisiä joiden mielestä ei saisi olla sukupuolia tai niistä ei saisi puhua?

Minä tunnen vain sellaisia joiden mielestä tarpeetonta, jatkuvaa ulkoisiin ominaisuuksiin ja toimintaan perustuvaa sukupuoliluokittelua ja sen esille tuontia joutaisi vähentää reilusti.
Onhan niitä idiootteja jotka kasvattavat lapsensa sukupuolineutraalisti. Ei edes läheisille ihmiselle kerrota onko lapsi tyttö vai poika. Nimi on sukupuolineutraali eikä siitä voi päätellä mitään. Vaatteista ei voi päätellä mitään. Leluista, hiuksista tai mistään ei voi päätellä mitään. Lapsi on lapsi eikä tyttö tai poika. Ei edes lapsi saa tietää mikä hän on. Tai no hän on ihminen, mutta sukupuolta ei kerrota.

Tuolla ei mun mielestä tehdä muuta kuin mieleltään tasapainottomia ihmisiä jotka aikuisena purkavat traumojaan terapiassa. Varmasti kiittävät helvetin paljon vanhempiaan. Helvetin sairasta touhua ja vanhempien erikoisuuden tavoittelua lasten kustannuksella.

• Tykkää
Reactions: Echo
Onhan niitä idiootteja jotka kasvattavat lapsensa sukupuolineutraalisti. Ei edes läheisille ihmiselle kerrota onko lapsi tyttö vai poika. Nimi on sukupuolineutraali eikä siitä voi päätellä mitään. Vaatteista ei voi päätellä mitään. Leluista, hiuksista tai mistään ei voi päätellä mitään. Lapsi on lapsi eikä tyttö tai poika. Ei edes lapsi saa tietää mikä hän on. Tai no hän on ihminen, mutta sukupuolta ei kerrota.

Tuolla ei mun mielestä tehdä muuta kuin mieleltään tasapainottomia ihmisiä jotka aikuisena purkavat traumojaan terapiassa. Varmasti kiittävät helvetin paljon vanhempiaan. Helvetin sairasta touhua ja vanhempien erikoisuuden tavoittelua lasten kustannuksella.
Tunteeko joku tällaisia oikeasti vai onko vain urbaani legenda ja viihdeteollisuuden kärjistys?

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Linnuthan muuten usein ovat poikkeuksellisen tasa-arvoisia eläinmaailman edustajia noin niinkun jälkeläisistä huolehtimisen ja pesänrakennuksen suhteen.

Kuten haahka, koiras käy Suomessa pistämässä naaraan munivaan tilaan, jää hetkeksi vartioimaan etteivät muut koiraat pääse pukille ja viimeistään poikasten kuoriutuessa lähtee ulkomaille...

image001.jpg

Tunteeko joku tällaisia oikeasti vai onko vain urbaani legenda ja viihdeteollisuuden kärjistys?
Olen samaa mieltä.

Lähinnä tossa on se, että on aika naurettavaa käyttää titteleitä; rouva kirkkoherra, neiti maaherra, naisasiamiesnainen tms...

Eikä se tittelinkantajan arvostus ole siitä tittelistä kiinni. Pääministeri on ihan neutraali. Tai tasavallan Presidentti.
Rovasti, piispa, ylitarkastaja, komisario...

Päällysmies on tittelinä menneen maailman lumia.

Tota voi toki miettiä siltä kannalta, että hallitsevan kuninkaan puolisoa on tapana kutsua kuningattareksi, vailla mitään valtaa. Sen sijaan hallitsevan kuningattaren puolisoa kutsutaan prinssiksi.
Valta ja arvovalta on sit kaks eri asiaa. Jos englannin elisapetti nyt jostain jyrähtäisi niin harvassa on ne jotka kehtaisivat astua kruunun tielle vaikka sen haltijana on vanha nainen. Jos kruunu siirtyy Kallelle niin sit uskaltaa monikin koska siinä siirtyy vaan kruunu eikä arvovalta.

Ruåttisa on toisinpäin. Kallen fiksuin teko koskaan oli muuttaa kruununperimysjärjestystä. Kun Victoria aikanaan perii kruunun niin siinä riksdagen on liemessä koska sitä ei kannata kukaan, mutta kaikki kannattaa Vickania. Joka on vaan kuningatar, eikä kuningas.
Enkä usko, että toi titteli mun elinaikanani tullaan muuttamaan valtionpää m i e h e k s i.

Kuten haahka, koiras käy Suomessa pistämässä naaraan munivaan tilaan, jää hetkeksi vartioimaan etteivät muut koiraat pääse pukille ja viimeistään poikasten kuoriutuessa lähtee ulkomaille...

image001.jpg
Tai kuten keisaripigniivi, jossa emo munii munan, jättää sen urokselle pariksi kuukaudeksi haudottavaksi ja karkaa itse tyttöjen kanssa humputtelemaan :D

Mutta kyllä lintumaailmasta löytyy lukuisia lajeja, joissa pesästä huolehditaan yhdessä, samoin poikasten ruokinnasta. Joutsenet esimerkiksi huolehtivat yhdessä poikasistaan jopa vuoden ajan, joskus lapsukaiset liittyvät vanhempien ja uuden jälkikasvun seuraan jopa seuraavanakin vuonna.

Yhteistyössä