Pistipäs harmittamaan naapurin puolesta :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kylkiluu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kylkiluu

Aktiivinen jäsen
01.02.2007
12 755
1
36
Eilen illansuussa soi ovikello kolmeen otteeseen meilläkin ja oven takaa löytyi pieniä trulleja ja kummituksia karkki tai kepponen -kierroksellaan (oli muuten ensimmäinen kerta kun Halloween on näkynyt täälläpäin muullakin tavalla kuin kurpitsalyhtyinä). Ei ollut meillä tarjota mitään, mä en ollut todellakaan osannut varautua moiseen... Ei ollut edes keksiä kaapissa.
Naapurissakin oli pikkupoikia käynyt piruiksi pukeutuneena ja kun naapurin rouvallakaan ei ollut tarjota muuta kuin eioota, pojat olivat hetken kuluttua heittäneet kananmunan ikkunaan :/ :kieh:

Toivoa sopii ettei tällainen yleisty vuosien myötä. Mua ei todellakaan huvita ilkivallan pelossa hankkia karkkia ovilla kiertäville lapsille...

Meidänkin pihalta löytyi särkynyt kananmuna, liittyneenkö tuohon juttuun :/ Annettiin kyllä karkkia kaikille kävijöille, mutta jospa ne eivät täysin miellyttäneetkään.

Ihan samaa mieltä olen tuosta yleistymisestä sun kanssasi.

Ei asuta Suomessa ja täällä Pohjois-Amerikkalaisia perheitä. He ovat sitten tutuille itse ostaneet karkit ja jakaneet ne etukäteen, jotta lapset voivat sitten käydä heidän ovella kierroksella. Näin tehtiin sitten ja omat lapset olivat mukana kierroksella.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no oishan niille voinu antaa vaikka omenat tai baananit tai jotkut hedelmät ? :whistle: :D

Hedelmät mulle tuli mieleen mutta ei sattumoisin ollut muuta kuin reilusti tummuneita banaaneja, joita olin säästellyt täytekakun täytteeksi. En sellaisia viitsinyt tarjota :xmas:

:D

Oltiin eilen anopilla syömässä kun ovikello soi. Mies meni avaamaan ja siellähän oli pieniä halloween-haamuja kuorossa: "karkki vai kepponen?". Ei ollut karkkia, niin mies sitten sanoi: " No heitä kepponen" :D ei tullut täällä ainakaan kepposta kananmunan muodossa tai muutenkaan, mutta miehen kommentti ainakin lapsia kovasti nauratti!

Ei vitsit, mitä kakaroita!
Aikanaan kun asuin jenkeissä niin lapsille teroitettiin että ei saa käydä muualla kuin tuttujen ovilla, ihan jo turvallisuussyistä. Sielläpäin on lastenvihaajat laittaneet ihan omia "ylläreitä" karkkien sisään. Toki osa muksuista kävi aheuksissaan myös tuntemattomien ovella ja siksi vanhemmat tarkistivat karkit aina ennen kuin kakarat saivat syödä niitä.

voi jösses sentään! Mikä siinä on niin vaikeaa varata kaappiin muutaman tikkari ?

En minäkään mikään naapurilasten ihannoija ole, mutta kyllä pääsiäisenä pikkunoidille ja eilenkin hienosti pukeutuneille pojille karkkipussit oli antaa. Omat muksuni ovat vielä sen verran pieniä, ettei ole heidän kohdallaan ajankohtaista. Mutta jos joskus haluavat lähteä, toivon naapureilta leikkimielisyyttä.

Ei jakseta aina olla niin tylsiä :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
voi jösses sentään! Mikä siinä on niin vaikeaa varata kaappiin muutaman tikkari ?

En minäkään mikään naapurilasten ihannoija ole, mutta kyllä pääsiäisenä pikkunoidille ja eilenkin hienosti pukeutuneille pojille karkkipussit oli antaa. Omat muksuni ovat vielä sen verran pieniä, ettei ole heidän kohdallaan ajankohtaista. Mutta jos joskus haluavat lähteä, toivon naapureilta leikkimielisyyttä.

Halloween on Suomessa todella tuore ilmiö eivätkä monetkaan yksinkertaisesti tule ajatelleeksi tai muista varata tikkareita kaappiin. Olivat syyt mitkä hyvänsä, ilkivalta ei mielestäni ole koskaan hyväksyttyä... On jo lähtökohtaisesti vastenmielistä joutua karkkiostoksille kananmunapommien pelossa :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko sitä ovea pakko avata,nykysin melkeen kaikki soittaa jos ovat tulossa kukaan ei tuu ilmoittamatta näin känny aikana.

Kyllä meillä käy naapureita etukäteen ilmoittamatta, käyvät mm. taloyhtiön asioista juttelemassa ja kyselemässä... Mutta niin, eihän sitä ovea tokikaan ole pakko avata...

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Siksi,että en aio osallsitua kyseiseen juhlintaan. Eli karkkia en halloweenina jakele, tervetuloa pääsiäsienä virpomavitsan kanssa......

Yhteistyössä