Pitääkö äidin aina jaksaa tedä perheessä kaikki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt tähän tilanteeseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä minunkin mielestäni lapsen hoito ja huolto kuuluu kummallekin vanhemmalle. Toisaalta, en valita nykyistä 'työnjakoa' perheen sisällä: isä leikittää ja minä sitten huollan. Olen niin huono leikittäjä, että mielelläni otan huoltovastuun ja jätän 'leikki'vastaavana olemisen isälle. Lisäksi, jos haluan omiin menoihini, niin silloin kyllä hoituu isältä huoltohommatkin. Esikoisen aikaan nuo aamuheräämiset viikonloppuisin aika usein puolitettiin mutta nykyisin kakkosen kanssa ei ole tarvinnut aamu viideltä vielä heräillä - ja muutenkin olen aamuvirkku. Enemmän tulee murmutusta kodin siivoamisesta kuin noista lasten hoitamisista.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Voi lapsi raukka jos teidän elämä on tollasta nyt on sun vuoro taistelua :ashamed:

Ja höpötin höpö. Suurimmassa osassa lapsiperheitä se on sellaista varsinkin ekan lapsen kanssa. Älä ap ota näitä provosoivia kommentteja ollenkaan vakavasti!

Ei tää oo ollenkaa provosoiva kommentti. Se lapsi raukka kuuntelee tota taistelua kaikenaikaa, mietippä ite miltä se omalla kohdallasi kuulostaisi. Meet vaikka johonki kylää ni siellä aletaa vääntää et sun vuoro passata tota, en kyllä keitä sille kahvia ku viimeeks keitin minä jne. Tulis varmaan paha mieli. Se sun lapsi ei pääse ees lähtee kun seki asuu siellä.
Toki munki mielestä kotihommia pitää tehdä molempien, mut en ymmärrä tota herään ja kärrään lapsen vihaiselle isille hoidettavaks yms. mitä ap tossa kerto :(

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Voi lapsi raukka jos teidän elämä on tollasta nyt on sun vuoro taistelua :ashamed:

Ja höpötin höpö. Suurimmassa osassa lapsiperheitä se on sellaista varsinkin ekan lapsen kanssa. Älä ap ota näitä provosoivia kommentteja ollenkaan vakavasti!

Ei tää oo ollenkaa provosoiva kommentti. Se lapsi raukka kuuntelee tota taistelua kaikenaikaa, mietippä ite miltä se omalla kohdallasi kuulostaisi. Meet vaikka johonki kylää ni siellä aletaa vääntää et sun vuoro passata tota, en kyllä keitä sille kahvia ku viimeeks keitin minä jne. Tulis varmaan paha mieli. Se sun lapsi ei pääse ees lähtee kun seki asuu siellä.
Toki munki mielestä kotihommia pitää tehdä molempien, mut en ymmärrä tota herään ja kärrään lapsen vihaiselle isille hoidettavaks yms. mitä ap tossa kerto :(

Olen itsekin miettinyt tätä, että mitä lapsi ajatteleekaan (tai vaistoaa) meidän riidoistamme. Ja siksi olenkin ajatellut, että pitääkö minun vaan alistua kohtalooni ja tehdä niin kuin kaikki kunnon äidit: hoitaa kaikki lapseen liittyvä mukisematta ja isää asialla vaivaamatta...

Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
tuollainen oli minunkin mieheni ekan lapsen kanssa. Minusta tuntuu jälkeenpäin ajatellen, ettei hän oikein tajunnut, miten väsynyt minä olin. Täytyy sanoa, että toinen lapsi auttoi ainakin meillä tähänkin ongelmaan: kun äidillä ei kertakaikkiaaan ole aikaa, alkaa isäkin (jos on kunnon mies) tajuta. Tuo viikonloppuherääminen oli minullekin itkun paikka: monta riitaa meni, ennen kuin mies oikeasti ymmärsi, miten tärkeää oli saada nukkua edes yhtenä aamuna pitempään, varsinkin kun meidän esikoinen heräsi aina kuuden aikoihin. Pidä vaan kiinni oikeuksistasi ja ota asia puheeksi niin monta kertaa, että miehesi tajuaa. Rauhallisesti, mielellään :).

Älä heranjumala hanki toista lasta,ainakaan tämän saman miehen kanssa!Meillä oli samanlaista esikon kanssa,ja sama kuvio jatkuu,kolmas tulossa..

Minkä murkun kanssa sä olet lapsia tehnyt?

Tuohan on todella lapsellista käytöstä mieheltäsi! Tottakai miehesikin on osallistuttava. Ensimmäisen lapsen aikaan me hoidettiin lasta yhdessä. Ja onneksi häntä ei tarvinnut patistaa. Tuommoinen riitely - äänetönkin, kuluttaa hirveästi energiaa ja kauna lisääntyy. Ei paranna elämänlaatua lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Perhana:
Ei tarvi äidin jaksaa tehdä kaikkea! Lapsen olette saaneet yhdessä, joten hänestä huolehtiminen kuuluu molemmille. Kuulostaa tosi kurjalle tuo teidän tilanne. En osaa neuvoja antaa, mutta toivottavasti saatte tilanteen paranemaan. Sen verran voin sanoa, että miehes kommentti siitä, että muut vaimot ei valita ja tekee kaiken mukisematta itse, on täyttä skeidaa. Meillä mies osallistuu tasapuolisesti lasten ja kodin hoitoon ihan vapaaehtoisesti. Ja silti mä välillä valitan.. :ashamed:

Peesi!

Yhteistyössä