Pitääkö äitienpäivänä olla lapsen kanssa?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mun likka on perjantaina lähtenyt äitini luo mökille ja tulee sieltä viikolla joku päivä. Eli likka ei siis ole mun kanssa tänään äitienpäivänä. Mua se ei haittaa, koska ei tuollaisella päivällä ole mulle niin suurta merkitystä. Onhan se tietysti kiva saada kortti ja lahja, mutta ei mun maailma siihen kaadu jos ei olla likan kanssa äitienpäivänä yhdessä.

Nyt sitten tietysti joku miettii sitä, että miks just tänä viikonloppuna. No likka haluaa olla mummunkin kanssa ja mun äitille sopi tämä viikonloppu, pitää vähän ottaa huomioon muidenkin aikatauluja kuin vain omaansa. Saapa likka viettää äitienpäivää mummun kanssa, meillä on likan kanssa aikaa olla toistemme kanssa ihan arkenakin.

Ei se yksi päivä vuodessa korvaa sitä aikaa mitä muuten sen lapsen kanssa ollaan. Eikös jokainen päivä ole äitienpäivä naiselle jolla on lapsia? =)

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
HMMM, joo, muttä tänään tuo lasten kapsahtaminen kaulaan ja minä rakastan sinua lauseet tuntuu niin ihanilta =)

No ei se musta sen ihanammalta tuntuisi tänään kuin jonain muuna päivänä. Ei se joku tietty päivä sitä asiaa mitenkään tekisi paremmaksi, vaan jos jos esim. on ollut koulussa/töissä huono päivä ja kaikki mennyt persiilleen. Silloin toisen halaaminen ja pusu tuntuvat ihanilta =) :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
HMMM, joo, muttä tänään tuo lasten kapsahtaminen kaulaan ja minä rakastan sinua lauseet tuntuu niin ihanilta =)

No ei se musta sen ihanammalta tuntuisi tänään kuin jonain muuna päivänä. Ei se joku tietty päivä sitä asiaa mitenkään tekisi paremmaksi, vaan jos jos esim. on ollut koulussa/töissä huono päivä ja kaikki mennyt persiilleen. Silloin toisen halaaminen ja pusu tuntuvat ihanilta =) :heart:

sittenhän kaikki on OK!

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
PITÄÄ!!!!!!!!!! Siitä tulikin jo noottia heti aamusta. Koska tämä ÄITIENpäivä, on lapsille se TÄRKEIN päivä vuodessa. Nimimerkillä...Lapset kotiutuvat kohta :D

Niin ÄITIENpäivä eikä lastenpäivä.... :whistle: Kyllä mä luulen, että aika monelle lapselle omat synttärit ja joulu ovat tärkeämpiä kuin äitienpäivä. :D

Niin ÄITIENpäivä eikä lastenpäivä.... :whistle: Kyllä mä luulen, että aika monelle lapselle omat synttärit ja joulu ovat tärkeämpiä kuin äitienpäivä. :D

EI ole, vaan äitienpäivä!!! Ja lapsi ei voi ymmärtää, miksei saa sitä äitinsä kanssa viettää. :D :D :D ;) ;) ;) Näin mua on tänään sivistetty.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

EI ole, vaan äitienpäivä!!! Ja lapsi ei voi ymmärtää, miksei saa sitä äitinsä kanssa viettää. :D :D :D ;) ;) ;) Näin mua on tänään sivistetty.

Mun likka ei ainakaa osaa lukea eikä siis osaa kalenterista kattoa koska on mikäkin päivä. Likalle on tärkeintä vain se äiti eikä joku päivä. Mutta eihän se voi mennä niin, ainakaan palstan mammojen mukaan. Kun se on ÄITIENpäivä joka on tärkeintä lapsen maailmassa! :whistle: :laugh: :p

Mun likka on perjantaina lähtenyt äitini luo mökille ja tulee sieltä viikolla joku päivä. Eli likka ei siis ole mun kanssa tänään äitienpäivänä. Mua se ei haittaa, koska ei tuollaisella päivällä ole mulle niin suurta merkitystä. Onhan se tietysti kiva saada kortti ja lahja, mutta ei mun maailma siihen kaadu jos ei olla likan kanssa äitienpäivänä yhdessä.

Nyt sitten tietysti joku miettii sitä, että miks just tänä viikonloppuna. No likka haluaa olla mummunkin kanssa ja mun äitille sopi tämä viikonloppu, pitää vähän ottaa huomioon muidenkin aikatauluja kuin vain omaansa. Saapa likka viettää äitienpäivää mummun kanssa, meillä on likan kanssa aikaa olla toistemme kanssa ihan arkenakin.

Ei se yksi päivä vuodessa korvaa sitä aikaa mitä muuten sen lapsen kanssa ollaan. Eikös jokainen päivä ole äitienpäivä naiselle jolla on lapsia? =)

Ilmeisesti asia jotenkin vaivaa sinua itseäsi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ilmeisesti asia jotenkin vaivaa sinua itseäsi?

Ei vaivaa, miksi vaivaisi? Miksi aina ajatellaan, että jokin tällainen asia vaivaa jos siitä kirjoittaa täällä? Tulipahan tämä asia mieleen siitä yhdestä ketjusta

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Ei, ite olin töissä. Poika mummun kanssa koko päivän.
Tosin oon nyt 2 äitienpäivää ollu töissä et ens vuonna kyllä mun vuoro olla vapaalla.

Joo kyllä pitää vuorotella noissa ettei aina samat ihmiset ole pyhinä yms töissä.

Jos on lasten kanssa joka päivä vuorokauden ympäri, voi olla, että äiti haluaa viettää päivänsä vaikka yksin rauhassa. Mutta jos on on esim. viikonloppuvanhempi, voi olla mukavaa viettää se lastensa kanssa.

Oma äitini ei voinut ymmärtää sitä, että isät eivät katsoneet lastensa perään äitienpäiväjuhlissa, joita muutama vuosikymmen sitten vielä kouluissa järjestettiin, vaan lapset olivat mukana juhlissa kun isät olivat kotonaan.

sä teet täällä paljon alotuksia semmosista asioista, joista sä ilmeisesti olet saanut jotain arvostelua tai mitkä satuttaa sua muuten: yksinhuoltajuus ja onko yh-äidillä oikeutta siihen ja tuohon ja tähän, suuri ikäero miesystäväsi kanssa ym. sitten ne ketjut aina jossain vaiheessa menee haukkumiseksi ja riitelyksi. on vaan tullut muutaman kerran mieleen: eikö kannattais itteensä säästää sen verran ettei ihan kaikkea jaa täällä? ei varmaan mee kauan kun joku on tästäkin aiheesta sua täällä haukkumassa ja varmaan tiedät sen itekin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ihan ystävällisesti tämmöistä mietin:
sä teet täällä paljon alotuksia semmosista asioista, joista sä ilmeisesti olet saanut jotain arvostelua tai mitkä satuttaa sua muuten: yksinhuoltajuus ja onko yh-äidillä oikeutta siihen ja tuohon ja tähän, suuri ikäero miesystäväsi kanssa ym. sitten ne ketjut aina jossain vaiheessa menee haukkumiseksi ja riitelyksi. on vaan tullut muutaman kerran mieleen: eikö kannattais itteensä säästää sen verran ettei ihan kaikkea jaa täällä? ei varmaan mee kauan kun joku on tästäkin aiheesta sua täällä haukkumassa ja varmaan tiedät sen itekin. :/

On se kumma kun ei saisi tehdä täällä sellaisia aloituksia kuin haluaa. Tämän aloituksen tein, kun luin jostakin toisesta ketjusta aiheesta. Kyllä se ongelma tuntuu olevan muilla kuin mulla :whistle:

Yhteistyössä