M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Noilla perusteluilla en ehkäpä itse laittais lasta eskariin. Joku kerho tai harrastus vois olla parempi, jos sellanen järjestyy.
Alkuperäinen kirjoittaja Milla:Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Noilla perusteluilla en ehkäpä itse laittais lasta eskariin. Joku kerho tai harrastus vois olla parempi, jos sellanen järjestyy.
Kaikki kerho toiminta menee samalla kun lähtee tuo koulu ja päiväkotikin.Minusta niin sääli kun mihin ihmiset vievät nyt lapsensa.Onhan se totta että meidän kylällä on vähän lapsia mutta sentään on niin että kannattaisi ainakin meidän mielestä pitää päiväkotia pystyssä.Harmittaa ihan kauheasti ja iso asia.
Alkuperäinen kirjoittaja elina9:Tutustupa paikkakuntasi web-sivuilla tuohon kuljetusasiaan. Eskariin on kunnan pakko järjestää kuljetus, jos matka on yli 5 km. Tällä paikkakunnalla raja on 3 km (eskari ja 1-6 luokat). Eli meilläkin kaupungin on pakko kuljettaa lapsi eskariin perhepäivähoidosta, josta matkaa 5 km koululle, toinen koulu melkein vieressä (matkaa alle 1 km), mutta se on eri koulupiirin koulu, joten...
Ota siis selvää koulukuljetuksista, jos se on ainoa asia, joka mietityttää. Mutta 6-vuotiasta en kyllä kuljetuttaisi 40 km päähän eskariin missään nimessä.
Alkuperäinen kirjoittaja elina9:Sitten seuraavana vuonna kun oppivelvollisuus alkaa, peruskoulu on pakollista, eli sinne sitten vain ilmoitat lapsesi.
kyllä täällä ainakin pitää;Alkuperäinen kirjoittaja samma här:Ei kyllä todellakaan ekan luokan syyslukukaudella vaadita, että pitäisi tuntea kirjaimet ja numerot! Silloinhan niitä harjoitellaan ja peruskoulu on sitä varten..
Alkuperäinen kirjoittaja dfsdf:Eskari antaa lapselle pehmeän laskun kouluun. Erityisesti jos lapsi on ollut vain perhepäivähoidossa tai kotihoidossa. Ilman eskaria kouluun meno voi olla aika kova shokki lapselle.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä mä laittaisin lapseni eskariin, ilman muuta. Hyvää valmennusta tulevaa koulu-uraa varten. Ja varmasti jo eskarissa mahdollisuus kaveerata niiden lasten kanssa jotka sitten tulevat samaan kouluun ja samalle luokalle. On helpompi lapsen mennä kouluun kun tietää että siellä on vanhat tutut kaverit myös.