Pitääkö exä mainita aina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyksä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyksä

Vieras
Kuinka kauan minun pitää nyksänä sietää ja jaksaa kuunnella miehen puheita siitä, kuinka exä sitä ja exä tätä. Tyyliin oltiin täällä silloin exän kanssa ja exän siskon ex mies teki sitä ja tätä ja plaa plaa? Vastaavia kuullut muutamia vuosia. Olen yrittänyt sanoa, että eikö ne exäpuheet voisi jättää jo, että ne loukkaa jatkuvasti esiin tullessaan. Onko exäpuheita pakko kuunnella, kun mies oli exän kanssa 10v naimisissa ja heillä on pitkä historia. Exäänsä hänellä ei ole siis mitään tunteita, se on varma. Eivät ole edes missään tekemisissä ja exä on myös uudessa suhteessa. Pitääkö näitä exäpuheita siis sietää pitkäänkin? Mies ei tunnu ymmärtävän lopettaa. Onko noin pitkän suhteen jälkeen muka oikeasti mahdoton olla mainitsematta exää vähän väliä? Onko tätä muka pakko kestää? Miten saisin miehen ymmärtämään lopettaa?

Mä sanoin miehelle suoraan, etten halua kuulla sanallakaan mistään entisistä. Ehdin kuunnella juttuja varmaan pari vuotta, kun meni hermot. Meillä on nykyisin täysin nollatoleranssi exien suhteen, kumpikaan ei mainitse niitä sanallakaan.

Exä on erottelematon osa miehesi elämää ja persoonaa. Ilman exää miehesi olisi aivan toinen ihminen. Voit joko hyväksyä tämän tai vaihtaa mieheen vailla menneisyyttä.

Miksi siitä pitää hiiltyä? Eri asia tietysti, jos eksää kehutaan tai verrataan sinuun. Musta on epänormaalia, jos ei voi esim. mainita käyneensä joskus jossain paikassa x, koska sattui käymään siellä eksän kanssa. Siinä joutuu sensuroimaan ison osan elämästään. Mutta huomauta asiasta miehelle, jos se häiritsee.

Mulla on tapana puhua exästä yhtenä kaverina. Tyyliin, jos vaikka on joku paikka mis ollaan exän kaa käyty, ni voin sanoo, et oon käyny siel yhen kaverin kaa. Ei kuulosta nyxän korvaan sit siltä, et aina puhuisin exästä.

[QUOTE="...";30322885]Mulla on tapana puhua exästä yhtenä kaverina. Tyyliin, jos vaikka on joku paikka mis ollaan exän kaa käyty, ni voin sanoo, et oon käyny siel yhen kaverin kaa. Ei kuulosta nyxän korvaan sit siltä, et aina puhuisin exästä.[/QUOTE]

Tuo toimii tasan niin kauan kun miehesi ei oikeasti tajua asian laitaa. Ja miksi ihmeessä "yksi kaveri" menisi pitkityksessä läpi, kun sinulla tuskin on niin suurta liutaa kavereita, että niiden nimien mainitseminen olisi mahdotonta. "Yhden *nimi tähän*:n kanssa ..." kun kuulostaa paljon järkevämmältä kuin "Yhden kaverin kanssa....". Jälkimmäinen huokuu salaperäisyyttä, mikä toki joillekin on yhdentekevää, mutta saa toiset vain kiinnostumaan.

Valehtelussakaan ei oikein ole järkeä. Ehkä kannattaisi siis vain miettiä tarkasti, onko entisiin kumppaneihin liittyvistä asioista järkevää puhua kovin usein ollenkaan, jos puolisoa ärsyttää kuulla toisen menneisyydestä jatkuvasti. Toki, mitä aikuisemmista uusista suhteista on kysymys, sitä kiinteämpi osa menneisyyttä entiset vakituiset kumppanit ovat, joten sietokykyä kyllä kysytään uusiltakin kumppaneilta.

meni hermot kun nykyinen anoppi tuollaiset viisi vuotta 'vahingossa' puhui musta ex-vaimon nimellä...Yritti vielä järjestää treffejä heille kun odotin meidän ensimmäistä lasta.Ja muisti aina joka välissä ylistää kuona xxx oli niin mulava ja miten ne nyt erosi.Täytyy myöntää ettei ijan lämpivät väkit ole anoppiin edelleen.Nyt kymmenen vuoden jälkeen sentään mun nimi muistuu mieleen sentään.

Yhteistyössä