Pitääkö hoitohenkilökunnan ilmoittaa lasun teosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Näin olen aikaisemmin ymmärtänyt, että he kertovat että näin toimitaan TAI omakannasta voit nähdä merkinnän, johon on kirjattu toimenpiteet. Kun kokemusta tällaisesta on niin nyt ystävä väittää muuta ja että on ilman mitään merkintöjä ja vieläpä sairaanhoitaja toiminut näin heitä kohtaan. Lastensuojelustakaan ei ole tullut mitään yhteydenottoa, mietin yrittääköhän selittää nyt jotain asiaa toisin. Mä kyllä ymmärrän ja oon hänen tukena kaikessa, mut ajattelin kysyä jos joku täällä tietäis

Musta on siis rehellisesti tehty kaksi lasua. Ekan kerran 2015 otin vapaa viikonloppuna alkoholia ja lääkkeitä masentuneena ja surupäissäni. Hoitaja ilmoitti että tekee lastensuojeluilmoituksen ja näin luki myös omakannassa että se on tehty.
Toinen oli kun oli loma viikko, lapset aivan muualla. Mutta päädyin keskellä keskiviikkoa ottamaan siideriä ja päädyin jopa tappeluun sillosen poikaystävän kanssa (ei lasten isä) Päivystyksessä kyseltiin lapsista.
Seuraavana päivänä omakannassa kirjattuna että lasu tehty.

Näin ainakin meillä päin.

Esim.perhepäivähoito tai päiväkoti ei ilmoittele välttämättä yhtään mitään. Sit vaa sossusta tulee paperit tai soitto. Eikä omakannassa välttämättä näy yhtään mitään.
Neuvola taitaa ilmoittaa suoraan jos on heidän mielestään lasuun.

ei ne ilmoittele. kyllä se ilmoitusw tulee sitten ilmi kun sossusta soittavat

Kyllä ne kuule sairaanhoitopiireissä ilmottaa ja omakannasta viimeistään voi nähä kun asiakkaan papereihin merkitään kaikki toimenpiteet mitä potilaalle on tehty, eli jotkut ei vaan älyä katsoa sinne niin tulee yllätyksenä. Myöskin jos vain konsultoi lastensuojelua, että mitä mieltä he mistäkin ovat, sekin kirjataan.
Eli isoäiti voi nyt päivittää tietonsa

Kyllä ne kuule sairaanhoitopiireissä ilmottaa ja omakannasta viimeistään voi nähä kun asiakkaan papereihin merkitään kaikki toimenpiteet mitä potilaalle on tehty, eli jotkut ei vaan älyä katsoa sinne niin tulee yllätyksenä. Myöskin jos vain konsultoi lastensuojelua, että mitä mieltä he mistäkin ovat, sekin kirjataan.
Eli isoäiti voi nyt päivittää tietonsa
Ei ilmoiteta päiväkodista jne. Ei siellä olla potilaana.

Esim.perhepäivähoito tai päiväkoti ei ilmoittele välttämättä yhtään mitään. Sit vaa sossusta tulee paperit tai soitto. Eikä omakannassa välttämättä näy yhtään mitään.
Neuvola taitaa ilmoittaa suoraan jos on heidän mielestään lasuun.
Onneksi useimmat pph:t ja pk:t eivät ole tässä lasuhysteriassa mukana. Tekevät lasuja siis vain yksittäisissä vakavissa tapauksissa, joita ei satu edes joka vuodelle yleensä.

Ei ilmoiteta päiväkodista jne. Ei siellä olla potilaana.

Itse puhuin selvästi ihan muusta kun päiväkodista.
Mutta nyt kun kerta jankutetaan niin sanottakoon että ohjeena on useammassa niissäkin että voi kertoa. Voi, mutta eivät näköjään aina. Päiväkodeilla tuskin on myöskään omakantaa. Potilaspaperit on eriasia kun joku päiväkoti touhulan whatsapp kuulumiset.