pitääkö ilmottaa energialaitokselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yyyrri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yyyrri

Vieras
jotain kun mulla loppuu vuokrasopimus 31.12.2011. eli mulla tuo sähkö ei kuulu vuokraan vaan mulle tulee sähkölasku. pitääkö mun ny sitte soittaa sinne energialaitokselle että mä en enää tuon jälkeen asu tuolla ja sähköä siellä kuluta?

Mulla yleensä vuokranantaja ilmoittanut sähkölaitokselle nuo asiat. Joskus kyllä sitten uuteen asuntoon muuttaessa pitää itse ilmoittaa, että on muuttanut sinne. Ihan siis tapaus- ja sopimuskohtaista.. Yksityinen vai kaupungin asunto? Kaupunki yleensä kaiketi hoitaa nuo ilmoittamiset, yksityiset ei välttämättä.

Mulla yleensä vuokranantaja ilmoittanut sähkölaitokselle nuo asiat. Joskus kyllä sitten uuteen asuntoon muuttaessa pitää itse ilmoittaa, että on muuttanut sinne. Ihan siis tapaus- ja sopimuskohtaista.. Yksityinen vai kaupungin asunto? Kaupunki yleensä kaiketi hoitaa nuo ilmoittamiset, yksityiset ei välttämättä.

Ei kaupunki hoida ilmoittamisia, kun ihmiset saavat itse valita sähkösopimuksensa. Itse on meidän pitänyt aina ilmoittaa muuttaessa ja muuton jälkeen.

[QUOTE="vieras";25319200]Just... :snotty: Tämänkin saa näköjään liitttää suoraan tuonne uusavuttomuu -ketjuun... No, kukas sen sun sähkösopimuksen on tehnyt?[/QUOTE]

kun muutin tänne vuokralle tuli sähkölasku joka oli edellisen asukkaan nimellä soitin e-laitokselle ja ne muutti mun nimelle ja tulivat lukemaan mittaria. ei sen kummempaa.

[QUOTE="vieras";25319200]Just... :snotty: Tämänkin saa näköjään liitttää suoraan tuonne uusavuttomuu -ketjuun... No, kukas sen sun sähkösopimuksen on tehnyt?[/QUOTE]

En ole ap, mutta välillä kyllä ärsyttää, että kaikessa otetaan esiin tuo uusavuttomuus. Ei kaikessa sentään ole kyse uusavuttomuudesta. Eikä edes yleensäkään avuttomuudesta.

Kaikkea ei voi yksinkertaisesti tietää. Mutta onneksi kysymällä selviää.

[QUOTE="vieras";25319216]Ei kaupunki hoida ilmoittamisia, kun ihmiset saavat itse valita sähkösopimuksensa. Itse on meidän pitänyt aina ilmoittaa muuttaessa ja muuton jälkeen.[/QUOTE]

Riippuu kaupungista.. Itse olen muuttanut yli kolmekymmentä kertaa ja paikkakuntiakin on seitsemän. Mä en ole joutunut ilmoittamaan muutosta kun kerran tai pari vain.. Mutta kait olen sitten päässyt helpolla.

mutta eikö se oo kuitenkin talon omistaja/vuokran antaja joka tekee sen sähkösopimuksen, päättää keneltä sähkö ottaa jne. vuokralaiset sitten maksavat sen minkä ovat kuluttaneet. eikai vuokralainen kuitenkaan voi päättää keneltä sähkönsä ostaa?

mutta eikö se oo kuitenkin talon omistaja/vuokran antaja joka tekee sen sähkösopimuksen, päättää keneltä sähkö ottaa jne. vuokralaiset sitten maksavat sen minkä ovat kuluttaneet. eikai vuokralainen kuitenkaan voi päättää keneltä sähkönsä ostaa?

Hyvin harvinaista on tällainen. Kyl vuokralaisella on ihan täysi vapaus valita sähköyhtiönsä, jos sähkö ei kuulu vuokraan. Ja yleensä AINA pitää tehdä itse sähkösopimus ja myös irtisanoa se.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierasmä;25319221:
En ole ap, mutta välillä kyllä ärsyttää, että kaikessa otetaan esiin tuo uusavuttomuus. Ei kaikessa sentään ole kyse uusavuttomuudesta. Eikä edes yleensäkään avuttomuudesta.

Kaikkea ei voi yksinkertaisesti tietää. Mutta onneksi kysymällä selviää.

No, kyllä on! Jos ei sen vertaa kykene, että ottaa vuokranantajalta selvää, kuka ko. asiat hoitaa - vuokralainen itse vai vuokranantaja. Tapoja on ihan yhtä monta kun on vuoraajaakin. Toiset hoitaa asiat vuokralaistensa puolesta ja toiset taas pistää vuokralaisen itse hoitamaan mittarin loppulukeman ilmoittamisesta lähtien kaiken. Eli ei voi täällä tietää, miten juuri ap:n vuokranantaja toimii!

Yhteistyössä