Pitääkö isännöitsiälle ilmoittaa muutosta tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmm

Vieras
Muutan lapseni kanssa pois ja exmies jää vielä asumaan tähän nykyiseen asuntoon. Pitääkö minun siis erikseen ilmoittaa, että kaksi asukasta muuttaa vai saako ne jotenkin tiedon kun osoite vaihtuu? Minun nimi on ensimmäisenä kaikissa lapuissa, eli vuokralaskutkin tulevat minun nimellä.. miten siis toimin?

Kyllä pitää. Soita sinne ja selitä asia, koska jos esim vuokrasopimus on sun nimellä niin irtisanot sen ja mies tehköön omansa. Näin et vastaa muuton jälkeen esim maksamattomista vuokrista. Varmuuden vuoksi muuttoilmoituksen lisäksi.

Pitää. Eihän sun ukon tarttee maksaa enää esim. vesimaksuakaan susta ja lapsesta. Ja tosiaan, muuten saat edelleen laskut sun nimellä. Niille ei mene automaattisesti tieto.

Tietysti pitää ilmoittaa. Isännöitsijällä pitää olla ajantasalla oleva lista asukkaista jo pelastustyötä ajatellen. Myös perheen lisäyksestä kuuluu ilmoittaa isännöitsijälle.

no meidän isännöitsiä oli kyllä niin sekasin kun soitin, että näiköhän tajusi mitä missä millo :D ei kysynyt mitään muuta kun nimet ketkä muuttaa ja talonnumeron :D ja sanoi että laittaa asian eteenpäin, ei kysynyt asunno numeroo, ei sitä kuka tähän vielä jää asumaan ja milloin olen edes muuttamassa. En nyt kuitenkaan tarkoittanut että just nyt muutan, en sitten ite tajunnut sanoa, että ens kuun eka päivä :D on nämä asiat niin kovin hankalia. Sanoinkin ukolle että soita itse siine jos sieltä ei tule uusia vuokralappuja joissa on hänen nimi ja vesilaskun summa pienentynyt.

Varmista toi vuokrasopimus, meinaan jos muuttavat vaan maksulappujen nimet ja vuokrasopimus on sun nimissä ja ukko ei maksa vuokria, sä olet vastuussa ja perivät niitä sinulta.

Juu, sun pitää tehdä lähtöilmoitus itsestäsi ja lapsesta. Kirjallisena. Silloin sulla ei enää ole vuokranmaksuvelvollisuutta, ja talonkirjat ovat ajan tasalla.
Ehkä myös miehen pitää käväistä tekemässä uusi vuokrasopimus, jos se on tähän asti ollut vain sinun nimissäsi.