Pitääkö kaikki minua laiskana jos jään vielä kotiin? Yhden lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Olen siis vielä äitiyslomalla ja mietin hoitovapaalle jäämistä. Arveluttaa vain pidetäänkö minua laiskana jos jään vielä kotiin? Tämä on nimittäin niiiiin helppoa olla vain kotona :D Ihan käsittämätöntä, että saa vain olla tällä tavalla :o (en ole koskaan ennen ollut esim. työttömänä, aina opiskeluidenkin aikana ollut töissä jne. niin tämä on aika uutta!)

Ja ei, en tee päätöstä kotiin jäämistä muiden ajatusten perusteella, mutta mietin vain mitä ihmiset ajattelee..

Todellakin jää kotiin! Sä oot hyvä äiti lapselles, kun et heti hylkää sitä kotiin. 1 - vuotias ja vajaa 1- vee on kuitenkin niin pieni vielä!
Mä jään ainakin, kun mammaloma loppuu, ei raskita mieheni kanssa laittaa mein poikaa hoitoon. Ja äitiyshän on naisen tärkein tehtävä!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Todellakin jää kotiin! Sä oot hyvä äiti lapselles, kun et heti hylkää sitä kotiin. 1 - vuotias ja vajaa 1- vee on kuitenkin niin pieni vielä!
Mä jään ainakin, kun mammaloma loppuu, ei raskita mieheni kanssa laittaa mein poikaa hoitoon. Ja äitiyshän on naisen tärkein tehtävä!

Varo vaan sanojas, ehkä äidin tärkein, muttei kuitenkaan NAISEN....

Jää vaan, jos se tuntuu mielekkäältä. Itse olin esikon kanssa 2 v 2 kk kotona ja tuntui vaikealta lähteä töihin, sillä oikeasti olisin halunnut olla siihen 3 vee asti. Podin nimittäin huonoa omaa tuntoa, kun minulla olisi ollut mahdollisuus vielä olla kotona, mutta menin sittenkin töihin. Tilanne helpottui, kun lapsi täytti 3 vuotta ja hoitovapaamahdollisuutta ei enää ollut. Vauvalle tietysti olisi parasta, jos jäisit hänen kanssaan kotiin vielä ja eikös se kuitenkin ole tärkeintä.

Alkuperäinen kirjoittaja hups:

Ei oo mitään varomista, täysin tosiasia! Raskauskin on naiselle se luonnollisin olotila.

Naisethan on luotu synnyttämään, eli vois ajatella että äitiys on naisen tärkein tehtävä. Äidin tärkein tehtävä on sitten tietysti ensin synnyttää se lapsi, siis alakautta tietenkin, muutenhan sen synnyttää lääkäri (sektiossahan äiti vain makaa).

Alkuperäinen kirjoittaja siis täh?:

Naisethan on luotu synnyttämään, eli vois ajatella että äitiys on naisen tärkein tehtävä. Äidin tärkein tehtävä on sitten tietysti ensin synnyttää se lapsi, siis alakautta tietenkin, muutenhan sen synnyttää lääkäri (sektiossahan äiti vain makaa).

Niin samaa mieltä!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Olen siis vielä äitiyslomalla ja mietin hoitovapaalle jäämistä. Arveluttaa vain pidetäänkö minua laiskana jos jään vielä kotiin? Tämä on nimittäin niiiiin helppoa olla vain kotona :D Ihan käsittämätöntä, että saa vain olla tällä tavalla :o (en ole koskaan ennen ollut esim. työttömänä, aina opiskeluidenkin aikana ollut töissä jne. niin tämä on aika uutta!)

Ja ei, en tee päätöstä kotiin jäämistä muiden ajatusten perusteella, mutta mietin vain mitä ihmiset ajattelee..

Juu. eka äitiysloma oli minullekin eka todelllinen loma sen jälkeen kun olin täyttänyt 15v.

Toinen äitiysloma ei ollutkaan enää lomaa, koska yhtään vapaata ei ollut, askartelua siivomista, ruoanlaittoa, jota isompi lapsi tuo... tuo oli jo rankempaa kuin mikään työ koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Juu. eka äitiysloma oli minullekin eka todelllinen loma sen jälkeen kun olin täyttänyt 15v.

Toinen äitiysloma ei ollutkaan enää lomaa, koska yhtään vapaata ei ollut, askartelua siivomista, ruoanlaittoa, jota isompi lapsi tuo... tuo oli jo rankempaa kuin mikään työ koskaan.

Itse en kehdannut jäädä kotiin, koska oli niin helppoa.
toisen saatuani taas en kehdannut hoidattaa muilla, koska oli niin rankkaa...

Et ole laiska. Hoitovapaallaolo yhden lapsen kanssa saattaa olla vähätöistä, mutta se on tärkeää lapselle - teet siis enemmän kuin arvaatkaan.

Tämä yhteiskunta tuuppii ihmisiä jatkuvaan liikkeelläoloon ja "todisteluun" omasta ahkeruudesta, mutta se ei tarkoita että se olisi tervettä ja oikeasti ihailtavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras.:
Et ole laiska. Hoitovapaallaolo yhden lapsen kanssa saattaa olla vähätöistä, mutta se on tärkeää lapselle - teet siis enemmän kuin arvaatkaan.

Tämä yhteiskunta tuuppii ihmisiä jatkuvaan liikkeelläoloon ja "todisteluun" omasta ahkeruudesta, mutta se ei tarkoita että se olisi tervettä ja oikeasti ihailtavaa.

näinhän se on. itsekin tekisin nyt varmaan ihan toisin.

Itse jäisin vielä kotiin tämän yhden vauvan kanssa, jos vain raha-asiat antaisivat myöten. Enkä edes ajattelisi, että olisin laiska. Lapsen puolesta harmittaa töihinlähtö, kotihoito parin kolmen vuoden ikään olisi varmasti parasta lapselle.

Alle 3 v. lapsen kanssa kotiinjäämiselle on erittäin hyvät psykologiset perusteet. Itse taidan olla vähän sellaisella alalla. Että työkaverit ovat saattaneet ihmetellä pitkiä hoitovapaitani. Mutta ei mitään järkympää kuitenkaan. Kovin olen pidetty töissä tuostakin huolimatta.

Ei se mitään laiskuutta ole. Jos vaan viihdyt kotona, niin sehän on vaan hyvä juttu lapselle. Laiskan sijaan sinua pidetään lapsen hyvinvoinnille omistautuneena Hyvänä Äitinä!

Yhteistyössä