Pitääkö lapsella olla kahdet talvihaalarit ja kahdet kuravaatteet jne, jos lapsi on hoidossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsi hoitoon menossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lapsi hoitoon menossa

Vieras
Lapsi on menossa tarhaan. Pitääkö mun ostaa toiset kuravaatteet, kun hoitopaikasta sanottiin että iltapäivällä kun lapsi haetaan, niin kuravaatteet voi riisua hakuhetkellä sinne eteiseen ja jättää aina sinne. Ja noin kerran kuussa ottaa kotiin pestäväksi.

Pitääkö mun ostaa siis kotiin toiset vaatteet? Entäs haalarit ja muut vaatteet, onko teillä kaikkea kaksin kappalein?

JA kun lapselle pitää hoitoon viedä varavaatteet, niin onko teillä viikko tolkulla se sama paita sielä korissa varavaatteena, ja kotona ei sitä paitaa sitten näy ikinä, jne. ?

Lapsi on menossa tarhaan. Pitääkö mun ostaa toiset kuravaatteet, kun hoitopaikasta sanottiin että iltapäivällä kun lapsi haetaan, niin kuravaatteet voi riisua hakuhetkellä sinne eteiseen ja jättää aina sinne. Ja noin kerran kuussa ottaa kotiin pestäväksi.

Pitääkö mun ostaa siis kotiin toiset vaatteet? Entäs haalarit ja muut vaatteet, onko teillä kaikkea kaksin kappalein?

JA kun lapselle pitää hoitoon viedä varavaatteet, niin onko teillä viikko tolkulla se sama paita sielä korissa varavaatteena, ja kotona ei sitä paitaa sitten näy ikinä, jne. ?

meidän lapsi on pph:ssa. sine olen vienyt laatikkoon kahdet collarit, parit pitkähihaiset ja alushousuja ja sukkia sekä varakäsineet. Vedenkestävä vk-haalari on päällä siellä ja sillä tulee kotiinki. Koton on varalla toinen vk-puku (kosteussuoja myös), jos toine tarttee pestä eikä aamuks kuivu.

Yhdet kuravaatteet riittää. Kyllähän ne saa kotiin kuljettaa joka päivä, jos tarvetta on. Kaksi talvipukua on kyllä aika minimi. Muuten on pulassa, jos sattuu joku vahinko toiselle ja lapselle pitäisi seuraavaksi päiväksi saada vaatetta päälle.
Varavaatteet kulkevat meillä kotiin aina perjantaisin repussa, jos ei jo aikaisemmin ole likaantuneet. Maanantaisin taas uusi satsi sinne.

Kuukauden välein kurikset pesuun?
Mahtaa olla melko kuraiset jos vettäkin tulee parina päivänä viikossa.
Itse vien aina viikonlopuksi kotiin ja pesen jos niiissä on likaa.

kantsii ostaa toiset. Jos tosiaan käy vahinko (pissavahinko, tulee repeämä mitä et ehdi korjata,likaantuu tosi pahasti tms.), niin on ottaa toinen puhdas tilalle. Pääsee ainakin iltapäivällä, lapsen hoidosta hakiessa asioille, kun voit ottaa auton takakontista puhtaan haalarin.

ei tarvitse.

päiväkodilla varmaan tarkoitettiin että ne VOI eli SAA jättää jos haluaa. Kun moni haluaa ne kuitenkin riisua ennen autoon menoa. Mutta mikäs estää ne siitä nakata jalkatilaan sinne autoon ja ottaa kotiin, voihan niitä kotonakin tarvita.

Yhdet ulkoiluvaatteet riittää mielestäni ihan hyvin. Riippuu ihan siitä miten niitä viitsii kuskata edestakaisin.

ei tarvitse.

päiväkodilla varmaan tarkoitettiin että ne VOI eli SAA jättää jos haluaa. Kun moni haluaa ne kuitenkin riisua ennen autoon menoa. Mutta mikäs estää ne siitä nakata jalkatilaan sinne autoon ja ottaa kotiin, voihan niitä kotonakin tarvita.

Yhdet ulkoiluvaatteet riittää mielestäni ihan hyvin. Riippuu ihan siitä miten niitä viitsii kuskata edestakaisin.

Ihan mielenkiinnosta. Miksi ulkoiluvaatteita kuskattaisiin jotenkin erikseen? Ulkovaatteethan ovat lapsen päällä ja kai sitä normaalisti ulkoillaan muuallakin kuin hoidossa..?

Kaksien sadevaatteiden tarve riippuu siitä viitsiikö/muistaako niitä kuskata edestakaisin ja kuinka paljon niitä kotona tarvitsee. Meillä on kotona ja hoidossa erikseen mutta kotona olevia käytetään aniharvoin. Pikkusateella riittää kosteussuojavaatteet ja kaatosateella harvemmin ulkoillaan. Eli yksilläkin pärjättäisiin. Talveksi on yhdet haalarit ja lisänä takki+housut jotka pääosin käytössä esim. kauppareissuilla ja toimivat sitten myös varapukuna kotona mutta hoidossa on kyllä pärjätty ihan yhdellä haalarilla. Ja varavaatteet on hoidossa lokerossa niin kauan kunnes niitä tarvitaan. Jos ei ole tarvittu nii jouluna ja keväällä tyhjään lokrun ja katson että varavaatteet mahtuu vielä päälle. Olen vienyt sinne jotain vähemmän mieluisia vaatteita joten ei ole harmi vaikka ne käyttämättömiksi jäisikin.

Meillä on lapsilla periaatteessa yhdet kuravaatteet, ja ne on päiväkodissa. Kotona ei ole tarvetta koskaan ulkoilla niin kamalilla säillä, ettei normivaatteilla pärjäis.

Toiset kumisaappaat on kyllä kotona. Välikausipukuja ja toppapukujakin meillä on kyllä useampia, ihan siksi, että jos lapsi sattuukin likaamaan illalla ulkoillessa pukunsa, eikä se ehdi aamuun ja päiväkotiin lähtöön mennessä kuivamaan.

Päiväkodissa on molemmilla lapsilla housut, sukat, paita ja pikkuhousut, ja niiden on tarkoitus olla siellä ihan kokoajan, en niitä rupea kotona kuljettamaan.

Meillä on kyllä useammat kesä ulkoilu vaatteet, välikausihaalareita on kahdet,kuriksia on kahdet,talvihaalareita on kahdet ja kenkiä useammat myös ja muita ulkovaatteita. Ihan jo senkintakia et JOS menee vaikka rikki taikka muuten käy jotain vaatteelle (lapsi pissaa vaikka housuun) ja vaate on pestävä niin on se hyvä olla vaihtovaatetta. Muasta ois hankalaa jos kuriksiakin ois vaan yhdet ja en ainakaan jokapäivä niitä tois kotiin ja sit kun niitä tarttis niin tietty ne ois tarhassa... tai sit toisinpäin et unohtasin viedä ne sinne takas...

[QUOTE="äiti";21928426]Pääsee ainakin iltapäivällä, lapsen hoidosta hakiessa asioille, kun voit ottaa auton takakontista puhtaan haalarin.[/QUOTE]

Siis säilytättekö te varahaalaria auton takakontissa? Eikö se ole aika kylmä jos on päivän ollut parkkiksella pakkasessa?

[QUOTE="Awa";21928439]Ihan mielenkiinnosta. Miksi ulkoiluvaatteita kuskattaisiin jotenkin erikseen? Ulkovaatteethan ovat lapsen päällä ja kai sitä normaalisti ulkoillaan muuallakin kuin hoidossa..?[/QUOTE]

No esim. mä laitan lapselle mukaan moneen säähän sopivat varusteet, kun säät täällä vaihtelee tosi paljon. Aamulla saattaa olla että menee toppahaalari päällä mutta iltapäivällä onkin ohuemmat vaatteet ulkoillessa kun haen. Ni sitte jos ei oo menossa hoitoon seuraavana päivänä ni otan mukaan kamppeet sieltä. Harvemmin enää ite ulkoillaan hoitopäivän jälkeen kun viideltä/viiden jälkeen haen hoidosta.

Jos kaksi talvihaalaria tuntuu liioittelulta niin onhan sekin mahdollista että ostaa varahaalariksi yhtä kokoa suuremman. Se välttää niinä harvoina kertoina kun kakkoshaalarille on tarvetta ja sitten se seuraavana talvena palvelee varsinaisena haalarina.

No esim. mä laitan lapselle mukaan moneen säähän sopivat varusteet, kun säät täällä vaihtelee tosi paljon. Aamulla saattaa olla että menee toppahaalari päällä mutta iltapäivällä onkin ohuemmat vaatteet ulkoillessa kun haen. Ni sitte jos ei oo menossa hoitoon seuraavana päivänä ni otan mukaan kamppeet sieltä. Harvemmin enää ite ulkoillaan hoitopäivän jälkeen kun viideltä/viiden jälkeen haen hoidosta.

Miten tiedät, että ydhet ulkokamppeet riittävät, jos teilläkin on useammat (eri säihin)?

Aika likaisissa kulkeva perhe saa olla, jos lapsella ei ole kuin yksi ulkoilupuku. Joten kyllä talveksi toisen tarvitsee.

Varavaatteena päiväkodissa yksi paita, sukat ja collegehousut.
Niitä ei juurikaan kotona näy vaan ovat siis koko ajan siellä.

Kuravaatteet tykkään jättää sinne ja siellä on niille hyvä huuhtomispaikka. Toisekseen mä kuljen autolla ja ne joutus kumminkin riisuun ennen autoon menoa.
Miehen mukana ne tulee useimmin kotiin kun kulkee jalan.
Kotona on toinen sadetakki.

Toppahaalari on yksi, lisäksi pari takki+ housut yhdistelmää.
Talvella päiväkodissa on myös varahanskat.

Poika on 4,5v.

Viimeksi muokattu:
Mä olin niin onnelinen viikonloppuna, että meillä oli kolmet kunnon ulkovaatteet. Olisi voinut olla neljätkin :D torstaina meni yhdet likaisiksi ja en ehtinyt pesemään. Perjantaina meni seuraavat hoidossa ja kolmannet illalla. Lauantaina piti muksu pistää mummolaan visiitille farkuissa, kun pesukone ei ollut vielä täysin jyllännyt....

Kyllä useammat ulkovaatteet tuovat vapautta ja väljyyttä. Jos tykkää pyykätä ja kuivata vaatteita ahkerasti tai ei ole nöpönuukaa vaikka takapuolessa on kuraa, niin ainahan sitä hengissä selviää yksillä. Silloin suosittelen valitsemaan tarkoin minkälaisen puvun ottaa, jotta se sitten kuivuu kelissä kuin kelissä (tai koneessa) aamuksi. Esim Lennen puvuissa oleva puuvillavuori on tosi hidas kuivumaan ja ikävä kosteana, monissa muissa merkeissä taas on keinokuituisia ja nopeammin kuivuvia vuorimateriaaleja.

[QUOTE="mie";21928446]Kaksien sadevaatteiden tarve riippuu siitä viitsiikö/muistaako niitä kuskata edestakaisin ja kuinka paljon niitä kotona tarvitsee. Meillä on kotona ja hoidossa erikseen mutta kotona olevia käytetään aniharvoin. Pikkusateella riittää kosteussuojavaatteet ja kaatosateella harvemmin ulkoillaan. Eli yksilläkin pärjättäisiin. Talveksi on yhdet haalarit ja lisänä takki+housut jotka pääosin käytössä esim. kauppareissuilla ja toimivat sitten myös varapukuna kotona mutta hoidossa on kyllä pärjätty ihan yhdellä haalarilla. Ja varavaatteet on hoidossa lokerossa niin kauan kunnes niitä tarvitaan. Jos ei ole tarvittu nii jouluna ja keväällä tyhjään lokrun ja katson että varavaatteet mahtuu vielä päälle. Olen vienyt sinne jotain vähemmän mieluisia vaatteita joten ei ole harmi vaikka ne käyttämättömiksi jäisikin.[/QUOTE]

Näin meilläkin. Kahdet sadevaatteet olen ostanut. Toiset kotiin ja toisia pidän päiväkodissa. Yhdet talvihaalarit tai olen aina vain hankkinut. Tämän lisäksi kauppareissuja varten kevyt toppahousut/toppahousut ja toppatakin kauppareissuja varten ja tarvittaessa varavaatteeksi. Näin olen toiminut jo kolmen kanssa usean vuoden ja hyvin on riittänyt.

Periaatteessa yhdelläkin pärjää, mutta silloin haalarin kannattaa olla laadukas, pesuja kestävä ja nopeasti kuivuva. Ja vettäpitävä, ettei niin kastukaan. Meillä on minimissään ollut haalari, kaksiosainen ja kuravaatteet hoitopaikassa.

Kyllä meillä on kotihoidossakin ollut useammat ulkoiluvaatteet.Ulkoillaan säällä kuin säällä ja useamman kerran päivässä.
Kun tulisi aika pestä, iltamyöhäisellä ulkoilun jälkeen sitte koneessa pyörittämään vaatteita.Ei kiitos!
Johtuisiko tästä liian likaiseksi pitämisestä nuo käytetyissä näkyvät lian kuluttamat hihansuut ja muut pinttymät.