Pitääkö minun hakea apua? Pakko-oireista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Joskus autolla ajaessa tulee ihan hirveä pakonomainen tarve kääntää auton keula kohti vastaantulevaa rekkaa, tai vastaavasti joskus vaan tekisi mieli hurauttaa auto ojaan.
En tajua mistä tämä kumpuaa, en ole erityisen itsetuhohaluinen muutoin.
Samoin joskus korkealla ollessa tulee yhtäkkiä hirveä halu pudottautua alas.

Nyt tulee kysymys: Voiko tällaiseen saada apua? Lääkitystä?

Mulle tulee tommosia usein, mutta voin ne kyllä hallita ihan. Kattoa mitä tapahtus jos pyöräyttäs ratin ihan ympäri ja niin edes päin mutta en koe että ne ois mitenkään vakavia juttuja.

Mitä sitten ajattelet kun tekisi mieli esim hypätä alas? Kuolemaa, että haluaisit kuolla vai onko se vain ajatusleikkiä että entä jos. Jotain mielikuvituksen luomaa viihdettä...

Entä huutaa hiljaisessa luentosalissa ?
Kuulostaa ihan normaalkeilta ajatuksilta. Tulee kun on stressiä tms. Eivät johda tekoihin.
Aika yleisiä, mä tunnen monta, joilla välillä noita ajatuksia myös.

Kirjoitin äsken pitkät pätkät, mutta hävisi. Elikkäs minulla on tuo vaiva ja lääkityskin siihen. Tullut voimakkaammin kun lopetin sos.tilanteiden pelkoon tarkoitettua lääkitystä. Oikein ponnahti esille. Tiedän, että on kilttien ihmisten tauti, mutta silti ahdistava. Jos ahdistaa paljon, voidaan hoitaa lääkkeillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Huh, toisaalta helpottavaa kuulla, etten ole ainoa, mutta on tämä välillä pelottavaakin. Miehelle kerroin tästä hiljattain ja se meni ihan huolesta hiljaiseksi.

On siis ihan normaalia. Kiltit ihmiset huolehtii ja sinä huolehdit nyt ettei mitään pahaa tapahdu ja että et voisi kontrolloida itseäsi ja tekoja. Meitä vain alkaa asia ahdistamaan ja siitäpäs se kierre lähtee sitten. Monen asian summa. Minulla rankka lapsuus, vakea ero, huono itsetunto, itseltään liikaa vaatiminen jne. Muuta ei tarvita.

Yhteistyössä