Pitääkö minun vihata laihoja naisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tämän palstan myötä mulla on mennyt täysin usko siihen että laiha nainen voisi olla mukava, ajattelen että hän luulee olevansa todella paljon parempi kuin minä. Miehiin tuo ei päde kun täällä ei miehet koskaan moiti läskejä.
Auttakaa minua uskomaan hyvään ja pinoutukaa tähän te laihat, jotka ette tunne ylemmyyttä lihavia kohtaan ja jotka ette automaattisesti kuvittele, että lihava ihminen on ruma, laiska ja luuseri.
Sanokaa vaikka välillä jotain kivaa meille painon kanssa taistelijoille :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Määrittele ensin laiha. Niin sit ne oikeasti laihat voi vastailla. Onko sun mielestä laiha nainen, jonka bmi on esim. 24,9?

Siis sellainen joka itse pitää itseään laihana tai normaalipainoisena :) Joka sitten toivottavasti ei ajattele meistä lihavista pahaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja eräs musta:
No mistä sä ensinnäkin olet tuollaisen ajatuksen saanut päähäsi? Anna ihan konkreettinen esimerkki. Puidaan sitä ensin.

Täällä palstalla laihat korostavat itseään ja mollaavat paksumpia, ajattelevat onnellisuuden olevan kiinni kiloista ja ahdistuvat nähdessään lihavan ihmisen. Lihavat ei saa käydä uimassa, syömässä hesessä tai pukeutua niin kuin haluavat. Tuntuu että meitä ei pidetä tällä palstalla missään arvossa.
Laihat tuttavat sanovat jos minulla on mikä tahansa ongelma, että laihduta, niin se helpottaa. Vaikka asia ei liittyisi lihavuuteen mitenkään. Samoin olen törmännyt ajatuksiin, että kannattaisko laihduttaa ennen kuin haaveilet vauvasta, et saa miestä kun olet lihava ja kaikki näyttää hirveältä jos on ylipainoa eli ihan sama miten pukeutuu.

Alkuperäinen kirjoittaja läski:
Itse olen nykyään aika laiha ja olen nyt laihempana paljon mukavampi kuin lihavana. Olen tyytyväisempi itseeni enkä ole katkera! =)

Haukutko sitten täällä nykyään lihavia ja korostat sitä kuinka helppoa on laihduttaa, koska itse siinä onnistuit?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No mistä sä ensinnäkin olet tuollaisen ajatuksen saanut päähäsi? Anna ihan konkreettinen esimerkki. Puidaan sitä ensin.

Täällä palstalla laihat korostavat itseään ja mollaavat paksumpia, ajattelevat onnellisuuden olevan kiinni kiloista ja ahdistuvat nähdessään lihavan ihmisen. Lihavat ei saa käydä uimassa, syömässä hesessä tai pukeutua niin kuin haluavat. Tuntuu että meitä ei pidetä tällä palstalla missään arvossa.
Laihat tuttavat sanovat jos minulla on mikä tahansa ongelma, että laihduta, niin se helpottaa. Vaikka asia ei liittyisi lihavuuteen mitenkään. Samoin olen törmännyt ajatuksiin, että kannattaisko laihduttaa ennen kuin haaveilet vauvasta, et saa miestä kun olet lihava ja kaikki näyttää hirveältä jos on ylipainoa eli ihan sama miten pukeutuu.

Kuule, suosittelen sulle palstailun vähentämistä ennemmin kuin hyväksynnän hakemista kauniimmilta ihmisiltä =)

Mä en ainakaan ajattele noin. Miten painoasiat vaikuttavat ihmisen mukavuuteen tai ylipäätään luonteeseen? Eihän uusi kampauskaan tee ihmisestä uutta. Kyllä se paino kuuluu ihan vain sen kantajalleen, jos on hyvä olla kropassaan, niin mitä se muille kuuluu.

Itse olen nykyään aika laiha ja olen nyt laihempana paljon mukavampi kuin lihavana. Olen tyytyväisempi itseeni enkä ole katkera! =)

Haukutko sitten täällä nykyään lihavia ja korostat sitä kuinka helppoa on laihduttaa, koska itse siinä onnistuit?

Miksi haukkuisin? Olen oikeasti iloinen kuullessani muiden onnistumisista ja yritän motivoida muitakin jotka yrittävät laihduttaa. Ja jos joku on tyytyväinen oloonsa pulleana niin olkoot, ei se minulle kuulu enkä ala sen takia ketään haukkumaan :)

Kuule, suosittelen sulle palstailun vähentämistä ennemmin kuin hyväksynnän hakemista kauniimmilta ihmisiltä =)

Entä nuo laihat tuttavat, laitanko nekin kävelemään ja haen tästä eteenpäin seuraa vain lihavista, siis mukavista ihmisistä?? Eikö todella täältäkään löydy yhtään laihaa, joka kohtelisi ihmistä ihmisenä ulkonäöstä ja painosta riippumatta?

Miksi haukkuisin? Olen oikeasti iloinen kuullessani muiden onnistumisista ja yritän motivoida muitakin jotka yrittävät laihduttaa. Ja jos joku on tyytyväinen oloonsa pulleana niin olkoot, ei se minulle kuulu enkä ala sen takia ketään haukkumaan :)

Hienoa, tuota vaan näkee niin paljon että sen jälkeen kun itse onnistuu niin unohtaa sen kuinka vaikeaa se oli ja polkee poljettuja :(

Alkuperäinen kirjoittaja Mureena:
Mä en ainakaan ajattele noin. Miten painoasiat vaikuttavat ihmisen mukavuuteen tai ylipäätään luonteeseen? Eihän uusi kampauskaan tee ihmisestä uutta. Kyllä se paino kuuluu ihan vain sen kantajalleen, jos on hyvä olla kropassaan, niin mitä se muille kuuluu.

KIITOS :)

Entä nuo laihat tuttavat, laitanko nekin kävelemään ja haen tästä eteenpäin seuraa vain lihavista, siis mukavista ihmisistä?? Eikö todella täältäkään löydy yhtään laihaa, joka kohtelisi ihmistä ihmisenä ulkonäöstä ja painosta riippumatta?

No jos sun tuttavat kohtelee sua huonosti niin tottakai annat heille "potkut" elämästäsi! Ja varmasti täällä suurin osa kohtelee ihmisiä hyvi hyvin riippumatta heidän painoistaan. Se vaan näkyy ja kuuluu parhaiten mitä provosoivammin joku täällä puhuu.

Hienoa, tuota vaan näkee niin paljon että sen jälkeen kun itse onnistuu niin unohtaa sen kuinka vaikeaa se oli ja polkee poljettuja :(

Olen itse taistellut kilojeni kanssa monta vuotta ja olen itse ollut kokorasismin kohteena joten en todellakaan ole unohtanut miten paha mieli muiden kommenteista tuli. Itse haluan olla sellaisen yläpuolella.

mä olen laiha, siis oikeasti laiha 167/49, ja mua taas ärsyttää tuollainen ajattelu että laihat on ylpeitä, paskiaisia. mulla on kaikenkokoisia ystäviä, enkä mä niitä mitenkään luokittele.
ja ei se elämä laihana ole yhtään sen parempaa jos ei muut asiat ole kunnossa. mä painaisin mielelläni enemmän, näyttäisin naiselta ja löytäisin vaatteita jotka pysyy päällä. mutta kun paino ei nouse, vaikka kuinka yritän.

Minulla on juuri päinvastoin - kuinka idioottimainen olinkaan sillion, kun olin normaalipainon alarajoilla, tiukkapipoilin syömisistä ja liikuin vain pysyäkseni kuosissa. Miehiä pörisi ympärillä kuin kärpäsiä - mutta ehkäpä paska houkuttelee kärpäsiä, ja miesseuran tasokin oli niin ala-arvoista että miltei itkettää niin paljon että naurattaa.

Nykyään 15 kiloa painavampana mutta silti normaalipainoisena olen vakuuttunut siitä, että sellaiset ihmiset joiden seurassa minä viihdyn ovat rentoja ja itsensä kanssa sujut - painolla ei ole mitään merkitystä asiaan. Silti ainakin minun tuttavapiirissäni ne lihavimmat ihmiset (jos jotenkin haluaa eriyttää) ovat lempeimpiä, ystävällisempiä ja rakkaimpia. He eivät ole ympäristölleen katkeria, iloitsevat aidosti ystäviensä kohtaaman hyvän puolesta ja kykenevät solmimaan pitkäkestoisia ystävyyssuhteita. Ei pidä välttämättä kaikissa tapauksissa paikkaansa - mutta näin minun tuttavapiirissäni. Myös mies kertoo aiemmin ihastuneensa lihavempiin naisiin - sisäisten piirteiden vuoksi.

Minulla on pari tosi mukavaa ylipanoista kaveria. Ihania tyyppejä, huumorintajuisia ja viihdyn heidän kanssaan. En oikastaan ajattele heidän painoaan kun olemme yhdessä, ainakaan hyyyiiii-asenteella.
Mutta silti en ikinä haluaisi/voisi olla yhtä lihava kuin he ovat, hyväksyn heidät sellaisenaan mutta itselleni en sitä hyvkäsyisi tai en voi kestää itseäni.

Alkuperäinen kirjoittaja opi:
Eikö tämä sinun aloituksesi ole mielestäsi vähän ylimielinen? Laihoja naisia halventava? Törkeästi yleistävä?

Näköjään yleistyksessä on perää kun ei ole kuin muutama laiha tälläkään palstalla, joka haluaa edes sanoa jotain kannustavaa :(

Onhan täällä se yksikin, joka ei kuulemma suostu edes puhumaan tosi lihavien kanssa. Eli jos irl joku lihava (ja hänen mukaansa tosi lihava on, kun on painoa 10kg tai yli ylimääräistä ) yrittää puhua hänelle, niin hän lähtee pois. Samoin kuulemma toimii hänen miehensä ja jotkin muutkin läheisensä, heillä ei ikinä voisi olla lihavia ystäviä.

Mua alkoi naurattaa kun luin tuon siitä ketjusta, niin hullulta se kuulostaa!

Mä en ole laiha, vaan normaalipainoinen (178/70), mutta en mä ajattele lihavista ihmisistä mitään pahaa. Oli laiha tai lihava, ihmisiä kuitenkin kummatkin.

Yhteistyössä