Pitääkö mun liittyä johonkin liittoon tjn?? Opiskelen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Opiskelen siis toista vuotta, ei ammatillista koulutusta. Täytän tänä vuonna 26 ja valmistun aika varmasti työttömäksi, mitä mun pitää tehdä, jotta rahantulo ei katkea kun valmistun?

Pitääkö mun nyt jo liittyä johonkin liittoon vai mitä?? Tarkoitus hakea jotain muuta työtä kuin omalta alalta ja mennä mahdollisesti opiskelemaan lisää

Minä opiskelen sairaanhoitajaksi ja liityi heti alussa Tehyyn. Mutta ei sieltä liitosta saa ansiosidonnaista kun valmistut, ellet ole opiskeluaikana tehnyt niin paljon alan töitä että työssäoloehto täyttyy.

Ihan työkkärin rahoille pääset, tosiaan ei ansiosidonnaista ellet ole oikeasti jotain tienannut ja työssäoloehtoon tarttee olla aika monta kuukautta ollut töissä.. Jos johonkin haluat liittyä niin ihan YTK:kin ajaa saman asian.

No kannattaa liittyä, jos vaan voit. Omaan liittooni otetaan myös opiskelijajäseniä, en tiedä, kuinka muissa liitoissa...? Mutta liity nyt ihmeessä jos se on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Ihan työkkärin rahoille pääset, tosiaan ei ansiosidonnaista ellet ole oikeasti jotain tienannut ja työssäoloehtoon tarttee olla aika monta kuukautta ollut töissä.. Jos johonkin haluat liittyä niin ihan YTK:kin ajaa saman asian.

edelleen

YTK on työttömyyskassa

ammattiliitot on erikseen. Ne neuvottelee tessit ja niistä saa lakiapua jos esim palkoissa epäselvyyttä tms. Muuten menee yksityisen lakitoimiston hommiksi tai työsuojelupiirin - joissa on jonoa. Usein epäselvissä tilanteissa puhelinsoitto liitosta auttaa sen kummempia kinoja.

Yhteistyössä