Pitääkö päivähoitoon hakea aina vuosittain?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nökö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nökö

Vieras
Mä oon vähän höpö, tiedän :)

Mut siis meidän lapset aloitti syksyllä päiväkodissa. Pitääkö mun nyt keväällä hakea päiväkotiin uudestaan? Kun siis päätös on tehty kesän loppuun asti. Tuli vain tällainen mieleen, kun aloin esikoiselle tuossa eskaripaikkaa hakemaan. Että siis pitääkö mun samalla hakea tuolle kuopuksellekin siihen nykyiseen päiväkotiin paikkaa myös. Eskariopetus on siis siinä samassa päiväkodissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hoitopaikka pitää varmistaa seuraavaksi kaudeksi, siitä ne antaa päiväkodista erikseen lomakkeen keväällä

Oukei, kiitos. Mä oon tän muutamankin kuukauden jälkeen edelleen ihan hoomoilasena päiväkotisysteemien kanssa..
 
Mun muistaakseni meiltä ei mitenkään kysytty, että mihin asti sopimus tehdään, vaan se taitaa olla voimassa, kunnes toisin ilmoitetaan. Ainakin joka vuosi siellä on paikka ollut valmiina :) .
 
Kun mein isot oli tarhassa ja minä silloin vielä kotona pienimmän kanssa, niin se paikka piti hakea joka vuos uudelleen. Sitten kun keskimmäinen täytti 5v ja haettiin paikkaa hälle niin tuli päätös paikasta koulun alkuun asti. Kun siis suraava vuos oli eskari vuos niin tekivät päätöksen sinne asti kestäväksi.
Pienimmälle kun hain vuos sitten paikkaa, viime syksystä alkavaksi niin tuli päätös missä oli paikka myönnetty ihan sinne koulun alkuun asti eli seuraavat 3 vuotta vielä.
Eli nyt minun ei tarvii enää hakea päivähoitopaikkaa.

Niissä päätöksissä on aina se loppumisaika. Jos aapeen päätöksessä lukee kesäkuun loppuun asti niin pitää hakea uuelleen paikkaa.

Muoks. Eiks vaan et on tosi ymmärrettävästi selitetty :D
Karmee flunssa päällänsä :snotty:
 
Jos teillä on määräaikainen sopimus riippuu kunnasta, joudutteko hakemaan paikkaa uudestaan vai muutetaanko sopimus toistaiseksi voimassa olevaksi. Jos teidänkin kunnassa on tällähetkellä menossa hoitopaikkojen "suurhaku" kysy asiaa pikimiten päiväkodista. Tietävät siellä, mitä pitää tehdä, ettei hoitopaikka mene vahingossa alta.
 

Yhteistyössä