Pitääkö parisuhtessa olla seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Määä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Määä

Vieras
Tuli tosta toisesta ketjusta mieleen...Luuletteko, että voisi rakastaa ja olla onnellinen ilman seksiä? Minä kyllä tykkään miehestäni kovasti ja hellin ja pusuttelen häntä, mutta myönnettävä on, ettei olla koskaan oltu mitään seksipetoja. Yhteisiä vuosia 15, lapset hankittu, ja tällä hetkellä musta tuntuu, että voisin elää ilman seksiä vaikka loppuelämäni...Kuitenkin olen omasta mielestäni hyvinkin tyytyväinen...

Ei minua ainakaan kiinnosta. Heti kun mies lopetti ikuisen vonkaamisen, minusta tuli paljon miellyttävämpi vaimo... ;) Tapellaan paljon vähemmän. Ja aikaa edellisesti kerrasta siis n. 2,5 vuotta. Eikä seksi kiinnosta edelleenkään...

Jos sinun miehesikään mielestä ei parisuhteessa tarvitse seksiä niin sitten te olette onnellisia ja rakastuneita ilman seksiä ja se sopii teille. Tuo on varmasti niin yksilöllistä eri parisuhteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Jos sinun miehesikään mielestä ei parisuhteessa tarvitse seksiä niin sitten te olette onnellisia ja rakastuneita ilman seksiä ja se sopii teille. Tuo on varmasti niin yksilöllistä eri parisuhteissa.

Tuntuu vaan, että monen mielestä rakastaminen = seksi, ja muunlainen yhdessäolo on "pelkkää" ystävyyttä.

Kannattaa varmaan kysyä siltä omalta puolisolta mitä se on mieltä... Jos seksittömyys ei vaivaa häntäkään, niin mikäs siinä sitten, olkaa ilman ja olkaa onnellisia, ei sitä nyt herrantähden tarvii peitonheiluttelua harrastaa vaan "koska niin kuuluu tehdä" :headwall:

MUN suhteessa PITÄÄ olla seksiä, mä en voisi elää seksittömässä suhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:

Tuntuu vaan, että monen mielestä rakastaminen = seksi, ja muunlainen yhdessäolo on "pelkkää" ystävyyttä.

Platoninen rakkaus (lat. amor platonicus) tarkoittaa syvää psyykkistä tai toverillista rakkautta. Sillä viitataan tyypillisesti ns. henkiseen ja epäaistilliseen rakkauteen[1]. Platonisessa suhteessa kaksi henkilöä tuntee voimakasta kiintymystä toisiaan kohtaan, mutta suhteessa ei ole eroottisia aineksia[2]. Se on tunnetta vailla seksuaalisia intressejä.

Termi on johdettu filosofi Platonin nimestä. Platonin mukaan parasta on ideoihin ja erityisesti hyvään ja kauniiseen ideaan kohdistuva rakkaus. Ideoihin keskittyvän rakkauden kehittyminen edellyttää pitkää harjoitusta, jossa haluja, tunteita ja ajattelua opetellaan suuntaamaan yhä korkeampiin kohteisiin. Rakastaja rakastaa ensin yhtä ruumista, mutta oppii vähitellen rakastamaan sitä kauneutta, joka sisältyy kaikkiin kauniisiin ruumiisiin. Seuraavaksi rakastaja oppii, että sielujen rakastaminen on arvokkaampaa kuin ruumiin rakastaminen. Kun sielun rakkaus kohoaa yksittäisestä yleiseen, se kohdistuu tapoihin, lakeihin ja tietoon. Prosessi huipentuu siihen, kun rakastaja oppii rakastamaan itse kauniin ideaa. Vasta sen valossa hän ymmärtää täydellisesti kaiken sen kauniin, mitä olevaiseen sisältyy.

Taolaisuudessa puhutaan yin-rakkaudesta, jossa toista henkilöä katsellaan ja hänen kanssaan vietetään aikaa keskustellen ja luonteenpiirteitä tarkkaillen. Platonisessa rakkaudessa huomiota ei kiinnitetä niinkään ulkonäköön vaan persoonallisuuteen. Vastoin yleistä väärinkäsitystä, platoninen rakkaus ei ole sidoksissa sukupuoleen.

Ihan turhaa selittelyä. Vähän kun k-pistettä stimuloidaan niin johan irtoaa. Sitten parin päivän päästä ollaan taasen palstalla niin muka seksittömiä että.

En tiedä, onko tämä korni vertaus, mutta rakastetaanhan sitä lapsiaankin ilman seksiä. Minusta parisuhdekin voi siis olla aivan toimiva ja rakkaudellinen suhde vaikka seksiä ei olisikaan. Seksin tarve on hyvin yksilöllistä, eikä siitä voida antaa yleispätevää ohjetta.

Ihminen on seksuaalinen olento. Siitä huolimatta, vaikka omassa parisuhteessa ei seksiä olisikaan.

Nykyään ihanne on, että seksuaalisuutta toteutetaan yhdessä ja parisuhteessa. Mutta toki ihmiset voivat koettaa muunkinlaisia käytäntöjä, jos yhdessä niin päättävät ja ovat valmiita hyväksymään riskit. Itse suhtaudun skeptisesti täysin seksittömän parisuhteen onnistumiseen, mutta jokainen arvioikoon asian omalta ja puolison kohdalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaana:
Ei minua ainakaan kiinnosta. Heti kun mies lopetti ikuisen vonkaamisen, minusta tuli paljon miellyttävämpi vaimo... ;) Tapellaan paljon vähemmän. Ja aikaa edellisesti kerrasta siis n. 2,5 vuotta. Eikä seksi kiinnosta edelleenkään...

ja mies hakee tyydytyksensä muualta. ittees saat sitten syyttää

Hehe, kyllä miehes tarpeet joku tyydyttää, no worry about that. Ja jos hänelt kysyttäs niin varmaan kiinnostaa se seks.

Ei kai mitenkään välttämättä tarvitse... Seksikaupoissa myydään kaikenlaisia dildoja, vibroja ja härveleitä ja kaipa (ainakin osa niistä ) on ihan toimiviksi havaittuja! (En ole juurikaan kokeillut, mutta luulisin...)

meillä on 9 yhteistä vuotta takana,meillä ei hellyyttä osoiteta ei pussata,ei sanota et rakastan sua,harvoin halataan ja seksiä... yleensä 1kk-3kk välein...ihminen on sopeutuvainen...

Tota sanotaan sukanpesupalveluksi. Hommat hoidetaan sitten muualla...

Alkuperäinen kirjoittaja elämä on..:
meillä on 9 yhteistä vuotta takana,meillä ei hellyyttä osoiteta ei pussata,ei sanota et rakastan sua,harvoin halataan ja seksiä... yleensä 1kk-3kk välein...ihminen on sopeutuvainen...

Jos mies menisi (jatkuvasti) hellyydenosoituksia karkuun, niin sitten laittaisin kyllä mahdollisuuksien mukaan ulkoruokintaan... :snotty:

Jotenkin tuli tää vitsi mieleen, pakko laittaa. ÄLKÄÄ VETÄKÖ POROJA SIERAIMIIN...

Vaimo oli makuuhuoneessa sängyssä lukemassa kun Ville käveli makuuhuoneeseen lammas kainalossaan. "Tässä on se lehmä, jonka kanssa harrastan seksiä kun sinulla on päänsärky." "Toi on kyllä lammas", vaimo kommentoi. "Mä puhun lampaalle", Ville vastasi.

Yhteistyössä