Pitääkö parisuhtessa olla seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Määä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onko näin todellakin, että nainen on parisuhteessakin miehen tarpeiden tyydyttäjä? tavallaan maksaa seksillä siitä, että saa olla parisuhteessa miehen kanssa ja saa muodostaa perheen.
eipä kiinnosta tuollainen suhde minua. onnellisempi olen omassa elämässäni. viimeksi olen harrastanut seksiä 2005, vuoden vaihtuessa. en kaipaa seksiä, enkä halua olla antamassa itseäni käyttöön minkään syyn vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Jotenkin tuli tää vitsi mieleen, pakko laittaa. ÄLKÄÄ VETÄKÖ POROJA SIERAIMIIN...

Vaimo oli makuuhuoneessa sängyssä lukemassa kun Ville käveli makuuhuoneeseen lammas kainalossaan. "Tässä on se lehmä, jonka kanssa harrastan seksiä kun sinulla on päänsärky." "Toi on kyllä lammas", vaimo kommentoi. "Mä puhun lampaalle", Ville vastasi.

:D

Meillä on vähän yksipuolista seksiä, mies saa tyydytyksen ja tyytyy siis siihen. Mä voisin elää ilman seksiä helposti, ainakin tässä 12 vuotta kestäneessä suhteessa. Mies ei voi ja siksi sitä "hoitelen" aina kun se sattuu oleen sillä tuulella. Ja tajuan kyllä että ei tää normaalia ole, todellakaan!! Mutta minkäs voit, kumpikaan ei halua ketään muutakaan.
Yhdyntäseksistä aikaa noin kuukausi...

Alkuperäinen kirjoittaja fiona:
onko näin todellakin, että nainen on parisuhteessakin miehen tarpeiden tyydyttäjä? tavallaan maksaa seksillä siitä, että saa olla parisuhteessa miehen kanssa ja saa muodostaa perheen.
eipä kiinnosta tuollainen suhde minua. onnellisempi olen omassa elämässäni. viimeksi olen harrastanut seksiä 2005, vuoden vaihtuessa. en kaipaa seksiä, enkä halua olla antamassa itseäni käyttöön minkään syyn vuoksi.

Onko näin todellakin, että joku olettaa ettei naisella olisi omia seksuaalisia tarpeita?

Joku nainen ne tyydyttää. Jos et itse halua ketään tyydyttää niin pitäydy vain 'omassa elämässäsi'.

Joku nainen ne tyydyttää. Jos et itse halua ketään tyydyttää niin pitäydy vain 'omassa elämässäsi'.

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:

Onko näin todellakin, että joku olettaa ettei naisella olisi omia seksuaalisia tarpeita?

Saanko tehdä vastakysymyksen? Miksi oletetaan automaattisesti, että naisella (tai miehellä) on seksuaalisia tarpeita? Minulle on seksi ollut aina vaikeaa, samoin miehelleni - varmasti johtuu joistain traumoista lapsuudessa, en sitä kiellä. Saimme kuitenkin tehtyä kaksi ihanaa lasta ihan luonnonmenetelmällä. Miksemme voisi olla nyt, nelikymppisinä, onnellisia yhdessä ja rakastaa toisiamme, vaikka lopettaisimme seksuaalisen kanssakäymisen?

NiinPÄ!!! :o

Jos ihminen ei kaipaa seksiä, niin ehkä on viisaintakin pysytellä omassa elämässään. Turhaan sitä suhteella rääkkäämään itseään ja sitä toista osapuolta, joka haluaisi seksiä mutta ei saa...

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:

näinhän olen tehnytkin. tyydyttäköön todellakin nainen kuka haluaa olla tyydyttäjä. minä en sitä naisenroolia enää halua.
toivottavasti naisen seksuaalisuus vihdoinkin saa yhtä tärkeän osan kuin miehenkin.
sitten vasta voin ehkä itsekin harkita, mutta enää en todellakaan ole se tyydyttäjä ja nautinnon antaja. en halua olla äiti siinä suhteessa miehelle parisuhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Saanko tehdä vastakysymyksen? Miksi oletetaan automaattisesti, että naisella (tai miehellä ) on seksuaalisia tarpeita? Minulle on seksi ollut aina vaikeaa, samoin miehelleni - varmasti johtuu joistain traumoista lapsuudessa, en sitä kiellä. Saimme kuitenkin tehtyä kaksi ihanaa lasta ihan luonnonmenetelmällä. Miksemme voisi olla nyt, nelikymppisinä, onnellisia yhdessä ja rakastaa toisiamme, vaikka lopettaisimme seksuaalisen kanssakäymisen?

Eihän kukaan ole olettanutkaan! Pääpointti lienee onkin se, että MOLEMMAT on tyytyväisiä tilanteeseen - oli se sitten seksittömyys, vilkas seksielämä tai jotain siltä väliltä. Se on väärin, että mies (tai nainen) joutuu olemaan ilman seksiä vain koska puolison ei tee mieli, mutta jos puoliso on samaa mieltä siitä, että seksi on turhaa ja seksitön suhde on hyvä ja onnellinen, niin miksi sitä seksiä pitäisi harrastaa??!!

Kyllä se on jokaisen suhteen oma asia, että seksiä on (tai on olematta) siinä määrin että molemmat on tyytyväisiä. Muuten on tosiaan riski että toinen lähtee vieraisiin tai suhde muuten muuttuu onnettomaksi.

Minä en voisi olla suhteessa ilman seksiä. Enkä kyllä usko, että miehenikään voisi olla. Yhdessä ollaan oltu lähes 10 vuotta ja edelleen seksiä on monta kertaa viikossa. Elämän suola:)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Saanko tehdä vastakysymyksen? Miksi oletetaan automaattisesti, että naisella (tai miehellä) on seksuaalisia tarpeita? Minulle on seksi ollut aina vaikeaa, samoin miehelleni - varmasti johtuu joistain traumoista lapsuudessa, en sitä kiellä. Saimme kuitenkin tehtyä kaksi ihanaa lasta ihan luonnonmenetelmällä. Miksemme voisi olla nyt, nelikymppisinä, onnellisia yhdessä ja rakastaa toisiamme, vaikka lopettaisimme seksuaalisen kanssakäymisen?

Anteeksi, ilmaisin itseäni epätarkasti. Mutta ihan oikeasti uskon, että meillä kaikilla on seksuaalisia tarpeita. Mitkään traumat eivät niitä tykkänään hävitä. Toiset tietenkin toteuttavat niitä eri tavoin kuin toiset. Jos seksi suorituksena tuntuu teistä kahdesta vaikealta, ei teidän missään nimessä pidä väkisin seksiä harrastaa. Sekin aiheuttaa yhdenlaisia vaurioita.

Mutta voi hyvinkin olla, että jonakin päivänä jompikumpi teistä löytää seksuaalisuutensa uudella tavalla. Ja teistä itsestänne riippuu, kuinka liitossanne on sille tilaa. Kaikkea hyvää teille.

näinhän olen tehnytkin. tyydyttäköön todellakin nainen kuka haluaa olla tyydyttäjä. minä en sitä naisenroolia enää halua.
toivottavasti naisen seksuaalisuus vihdoinkin saa yhtä tärkeän osan kuin miehenkin.
sitten vasta voin ehkä itsekin harkita, mutta enää en todellakaan ole se tyydyttäjä ja nautinnon antaja. en halua olla äiti siinä suhteessa miehelle parisuhteessa.

Ikävä kyllä jokainen on viime kädessä vastuussa omasta tyydytyksestään. Naisen seksuaalisuus saa yhtä tärkeän osan kuin miehenkin juuri sillä hetkellä, kun nainen niin päättää.

Mies ei halunnut kolmeen vuoteen. Erosimme 16 vuoden jälkeen: seksiä pitää olla. Jos ei oman miehen kanssa, niin nettiseksiä tai toisia miehiä kiitos. Mieheni ei suostunut näihin, joten lähdin. Voimme olla ystäviä eri osoitteissakin.

Lukematta pitkää ketjua vastaan omasta puolestani. Se olkoon jokaisen pariskunnan oma valinta joka tehdään yhdessä. Ketään ei saa pakottaa jäämään suhteeseen jos toinen kokee seksin tärkeäksi ja tarpeelliseksi mutta toinen ei sitä pysty tarjoamaan.

Minä en pystyisi elämään ilman seksiä vaikka muuten parisuhde olisi täydellinen. Seksinpuute olisi niin iso mörkö meidän välissä että ajan myötä suhde kaatuisi.

Yhteistyössä