Pitääkö sanoa jo rumasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poopi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän kyllä nyt kuulostaa siltä, että aloittaja ihan vilpittömästi pitää omaa ulkoilumääräänsä riittävänä. Ehkä lapsensa ovat päivittäin ulkona n.15min tai alle 30min kumminkin. Sen verran että voi siskolle sanoa olleensa ulkona. Joten kerroppas nyt miten paljon te oikeasti ulkoilette? Kai sinäkin tahdot omille lapsillesi vain parasta - mitä liian vähäinen ulkoilu ei kyllä ole? Aika outoa miten kaikki täällä ovat heti sen siskon lynkanneet vaikka aloittaja ei edes itse kerron miten paljon he ulkoilevat. Ihan hyvin siis näillä tiedoilla sisko voi olla oikeassa.

Vähän kyllä nyt kuulostaa siltä, että aloittaja ihan vilpittömästi pitää omaa ulkoilumääräänsä riittävänä. Ehkä lapsensa ovat päivittäin ulkona n.15min tai alle 30min kumminkin. Sen verran että voi siskolle sanoa olleensa ulkona. Joten kerroppas nyt miten paljon te oikeasti ulkoilette? Kai sinäkin tahdot omille lapsillesi vain parasta - mitä liian vähäinen ulkoilu ei kyllä ole? Aika outoa miten kaikki täällä ovat heti sen siskon lynkanneet vaikka aloittaja ei edes itse kerron miten paljon he ulkoilevat. Ihan hyvin siis näillä tiedoilla sisko voi olla oikeassa.

"Ai ihan tunteja ja minuutteja kaivataan?
Päivittäin ulkoillaan, joskus useampi tunti, toisinaan vähemmän aikaa. Niinkuin varmaan kaikki? Käsittääkseni ei ole yhtä oikeaa tapaa elää tässä maailmassa. " = ap:n vastaus jo ensimmäisellä sivulla.

Kuulostat itse juuri tuollaiselta unelmasiskolta.

Kumma miten jotkut voivatkin tehdä toisista analyysia ihan vaan keskustelupalstan kirjoittelun perusteella... ihme touhua.

Mutta joo, toi on tuttua että oletetaan asioita eikä oteta niistä selvää. Esim. meillä kotona mies olettaa etten mä ulkoile lasteni kanssa. Siis joo-o, asutaan samassa talossa ja ihan pariskuntana. mutta niin vaan olettaa että jos hän on tehnyt pitkää päivää ja tulee vasta iltapuolella kun ollaan jo iltapalavaiheessa että sinä päivänä ei olla oltu pihalla! Ja mä mietin että mistä se saa sen käsityksen? Oon jo kysynyt että onko takit samassa paikassa missä ne oli eilen, tai kengät kenkähyllyssä kuten pitääkin... ei siitä voi saada käsitystä koska tavaroilla on omat paikat mihin ne käytön jälkeen laitetaan.
Ja jos joskus hyvänä ilmana oon jättänyt menemättä pihalle, se johtuu siitä että mä käyn töissä ja sen ohella mun täytyy ruokkia perhe, tehdä kauppareissut ja ruoat, siivouksen, pyykinpesun ja silityksen niin,joo otan joskus iltapäivän etten ole enää poikien kanssa pihalla. Koska joskus haluan myös viikonloppuna viettää lasteni kanssa aikaa enkä käyttää koko viikonloppua pyykkivuoren silittämiseen...miehen mielestä varmaan mun täytyis olla kymmenen jälkeen illalla vielä silittämässä tai tekemässä seuraavan päivän ruokaa.

mutta kaiken kaikkiaan, on inhottavaa kun toiset vaan olettavat asioita ja siitähän ne huhut sitten lähtevät liikkeelle...
Mietin että mistä se johtuu että joku olettaa toisesta jotain?

Eikös se ap jo jotain ulkoiluajoista kirjoittanutkin.

Mutta vaikkei edes kirjoittaisi niin minusta tuo on asia mikä ei kuulu siskolle lainkaan. Jos hän itse pitää sitä päivittäistä leikkipuistoilua elintärkeänä eikä ymmärrä ihmisiä jotka eivät noin toimi niin hän voi ihan vapaasti omassa päässään kauhistella siskoaan joka ulkoilee lastensa kanssa omalla tavallaan, mutta kaikki kuittailu siitä on kyllä asiatonta.

Varmasti minunkin sisko ja veli hoitavat lapsiaan eritavalla kuin minä ja joustavat monissa sellaisissa asioissa joita itse pidän tärkeinä. (toimii tietty toisinkin päin, eli en itse toimi sen mukaan mitä he pitävät tärkeänä) Ei kuitenkaan tulisi mieleenkään mennä heille huomauttelemaan tällaisista asioista. Jos on kyse jutuiosta mitkä oikeasti on lapselle vaarallisia niin niihin pitääkin puuttua, mutta tuossa on minusta kysymys vain ihan erilaisesta tavasta toteuttaa sitä äitiyttä.

ja meidän naapuri oli kauhistellut kun en ulkoile hoitolasten kanssa aamupäivisin ollenkaan!!! Juu, kyllä hän on nähnyt etteui pihassa ole aamulla ketään!!! (Kyllä niin haluaisin olla katsomassa kun se tiraa ja etsii verhojensa takaa meitä pihasta :laugh:).

Me ollaan aamuisin puistossa...Eli ap, pysy vaan omassa pihassa. muuten alkaa naapurit ihmettelee ku lapses ei oo KOSKAAN IKINÄ ulkona..:hug:

ja meidän naapuri oli kauhistellut kun en ulkoile hoitolasten kanssa aamupäivisin ollenkaan!!! Juu, kyllä hän on nähnyt etteui pihassa ole aamulla ketään!!! (Kyllä niin haluaisin olla katsomassa kun se tiraa ja etsii verhojensa takaa meitä pihasta :laugh:).

Me ollaan aamuisin puistossa...Eli ap, pysy vaan omassa pihassa. muuten alkaa naapurit ihmettelee ku lapses ei oo KOSKAAN IKINÄ ulkona..:hug:

Sama :D, mutta kyse oli omista lapsista. Naapurin Gestapo kysyi ihan suoraan että miksi te ette ulkoile. Kyllä lasten pitää ulos päästä.

Sanoin, että ulkoillaan joka päivä, mutta ei olla juurikaan tässä omassa pihassa. Siinä vaiheessa kävin lasten kanssa mielelläni kauempana eri leikkipuistoissa: pienikin maisemanvaihdos oli kotiäidille piristys.

Samapa tuo missä ulkoilee, kunhan ulkoilee! Sitäkään en ymmärrä, että JOKA päivä muka pitäisi olla ulkona jonkun tietyn tiukan kaavan mukaan (tyyliin tunti ennen lounasta ja 2 tuntia päiväunien jälkeen). Sellainen kaavoihin kangistuminen olisi tylsää.

Yhteistyössä