Pitääkö teidän 5 kk vauvat jalkoja lattialla suorana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ofelia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ofelia

Vieras
Aloin ihmettelemään, että meidän 5 kk vauva pitää lähes aina jalkoja tikkusuorana kun makaa lattialla, samoin yleensä nostaa niitä irti lattiasta. Varpaitaan ei ole löytänyt, ei minusta juuri koskaan edes koukista jalkojaan. Miten muilla tämän ikäisillä?

Kummastuttaa, kun vauva oppi kääntymään pari viikkoa sitten mahalleen, teki sitä muutaman päivän tosi aktiivisesti, ja nyt sen jälkeen ei ole edes yrittänyt??? Käytännössä siis jos laittaa lattialle niin harrastaa vain tuota suorana jäkittämistä.

Tuleeko mieleen, mitä kummaa tämä voisi merkitä, vai kuulostaako normaalilta teidän mielestä?

meillä juuri 5kk täynnä tytöllä eikä myöskään ole löytänyt vielä varpaitaan eikä koukista jalkoja. Kääntymään oppi myös n pariviikkoa sitten ja välillä kääntyilee ja välillä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä juuri 5kk täynnä tytöllä eikä myöskään ole löytänyt vielä varpaitaan eikä koukista jalkoja. Kääntymään oppi myös n pariviikkoa sitten ja välillä kääntyilee ja välillä ei.

Ok, kiva kuulla, ehkä sitten ihan turhaan huolehdin.

Minun vauvani on nyt 6,5kk ja on ollut nyt muutaman viikon tosi aktiivinen lattialla ja yrittää eteenkinpäin. Mutta meillä kävi myös niin, että oppi kääntymään selältä masulleen joskus 4kk jälkeen, mutta sitten lopetti sen (ja yrittämisen) kunnes noin 5kk ikäisenä alkoi kääntymään uudelleen. Varpaat hän on ihan vasta vähän aika sitten löytänyt ja nyt ne ovatkin suussa joka käänteessä :D

Minä tsemppasin vauvaa siihen kääntymiseen laittamalla leluja siihen sivulle ja vähän heijasin vauvaa kyljelleen. En tiedä oliko siitä mitään hyötyä mutta pikkuhiljaa hän kiinnostui kääntymisestä taas :)

Kyllä tuo minun mielestäni kuulostaa ihan normaalilta! Pidätkö vauvaa paljon masullaan? Minulle sanottiin 5kk neuvolassa että nyt pidät vauvaa paljon masullaan ja mitä enemmän kohottaa itseään niin sitä korkeammalle pitäisi laittaa mielenkiintoisia juttuja mitä vauva voi katsella.

Meillä on viisi ja puolikuinen vauva, joka on nyt muutaman pvän imeskellyt ahkerasti varpaitaan.:) Usein sekin uudesta taidosta huolimatta makaa selällään jalat ihan jäykkänä ja joskus vielä tärisyttää käsiäänkin ilmassa kun se on niin jännittynyt... minusta se vaikuttaa silloin aina jotenkin innostuneelta, ja on vaan niin tohkeissaan, että on kokonaan jäykkänä.:)

Meillä myös viisi ja puolikuinen. Löysi varpaansa vähän ennen tuota 5kk ikää. Kääntymään oppi selältä vatsalle pari viikkoa takaperin ja tänään toisinpäin. Nyt heittäny kivaa rundia lattialla. :D
Meidän tapaus on taas hirmu vilkas. 3kk saakka jalat ja kädet vispanneet lattialla jatkuvasti. :)

Yhteistyössä