Pitääkö teillä lasten kerätä kesällä ulkolelut tiettyyn kasaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiree"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiree"

Vieras
tai paikkaan kun leikit illalla loppuvat?

Minä en ole moista lapseltani vaatinut; hän saa jättää lelut hiekkakasalle huiskin haiskin. Mitä järkeä niitä on tiettyyn kasaan laittaa ja seuraavana aamuna taas levittää sekaisin uudestaan?

Me asutaan rivarissa ja käytetään taloyhtiön hiekkalaatikkoa+leikkipaikkaa, tosin taidamme olla ainoat käyttäjät tällä hetkellä. Minä pistän lapset joka leikin jälkeen keräämään lelut omaan lelukoriin, joka viedään sitten säilöön omaan pihaan. En halua, että yhteinen piha on täynnä meidän leluja viskeltynä sinne tänne ja haluan myös lapsille opettaa, että omista tavaroista pidetään huolta.

Meillä on iso muovinen värikäs "saavi" ulkona, jonne ulkolelut kerätään sisälle lähtiessä. Tämä koska asumme rivitalossa. Omakotitalossa hiekkalaatikolle saisi jättää sinne kuuluvat lelut, muut korjattaisiin taas johonkin tiettyyn astiaan/ paikkaan. Korjataanhan sisälläkin lelut paikoilleen illalla.

Kotona kerätään kaikki sisälle joka leikin jälkeen.

Mökillä lelut saa jäädä ulos päiväunien ajaksi. Yöksi kerätään lelulaatikkoon.

Kiva aloittaa aamulla uudet leikit, kun vanhat eivät hyökkää silmille heti ulos tullessa :)

Asutaan rivarissa eli lelut kerätään aina pois kun lähdetään sisälle. Mummolassakin kerätään lelut pois koska hiekkalaatikon päälle laitetaan yöksi kansi estämään kissojen vierailut.

Ihan saavat itse valita,mutta jos lelut on hujan hajan eivät voi myöskään olettaa että ne on ehjiä kun seuraavan kerran menevät leikkimään niillä. että käytäntö on opettanut ihan itse että kannattaa kerätä ilman kenenkään eri käskyttämistä.

Leikkien jälkeen kerätään lelut yhteiseltä rivarin pihalta pois ja etupihalla lelut laitetaan nätisti seinän viereen tai viedään aidatulle takapihalle. Omalla pikkupihalla homman kanssa ei ole niin nuukaa, mutta ainakin ennen kuin leikkaan nurtsin lelut. laudat, tikut yms. pitää kerätä pois tai jos leluja on levällään niin paljon ettei liikkumaan pysty, niin sitten pyydän että lapset keräävät lelut pois.