pitääkö teistä kummilapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusiomami-77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

uusiomami-77

Jäsen
21.02.2008
161
0
16
sisaruksille ostaa lahjat??
kun tässä käytiin kummitypyä kattomassa ja vietiin kahvipaketti,pipareita,torttuja,joulukukka,suklaata ja tietty kummitytön lahja.kommetti sit tuli heti...ette voineet muille mitään lahjaa ostaa.
täh!pitääkö siis kaikille ostaa lahja??ei olla ennenkään ostettu.
en minä oleta, että miun lasten kummit ostaa kelleen muulle lahjaa ko sille kummilapselle ja sekään ei oo niin tärkeetä.kuhan muistaa ees jotenki.
mie tajuu tätä menoa enää.lahjat ei oo hyviä jos ei ole ostanu niitä tavaroita joita vanhemmat toivoo lapsen saavan taikka äärimmäisen kalliita.ei kelpaa villasukat,lapaset,palikat jnejne.ahneudella ei tunnu olevan mitään rajaa!

En oo koskaan ostanut muille kuin kummilapsille vaikka samassa perheessä olisi muitakin lapsia.
Törkeä kommentti vanhemmilta, mutta älä anna sen pilata joulumieltä :)

Mä ostan kummilapselle lahjan ja tänä vuonna vein perheeseen joulukukan ja viinipullon.
Joskus oon ostanut kummipojan veljellekin, mutta en aina.

Sen sijaan ostin kyllä meidän poikien kummien lapsille lahjat.
Taidan olla pikkusen epälooginen :D

lentokala!meilläkin lapset antaa kummeille lahjan.on vaan ainaan ollu tapana muistaa.
vähän kurjalta tuntu ku kuitenki vietiin herkkuja noin muuten.miehelle jo sanoin, että ens vuonna meillä ei osteta ei kelleen lahjoja!ollaan kotona ja syödään hyvin.sit vinkukoo kaikki ihan rauhassa :laugh:

Mielestäni mikään velvollisuus ei ole ostaa, mutta itse olen ottanut tavaksi sisaruksillekin PIENET paketit laittaa. En kuitenkaan oleta, että omien lasteni kummit ostaisivat kaikille lapsillemme lahjat.

Ei todellakaan tarvi.

Onhan heilläkin omat kumminsa jotka luultavasti lahjoo heitä.

Meillä kahdeksan kummilasta ja heillä kaikilla useampi sisarus.
Meidän siis tulisi ostaa ainakin 20-30 "kummilahjaa."

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
ei tarvii, aatelkaakaps vaikka meiklä kun on 4 kummilasta ja niiden sisarukset yhteensä 20 tenavaa, olispa kamala shou ostaa lahja jokaiselle

Siis kuinka isoja perheitä te oikein edes tunnette??

Kaikilla perheillä 6 lasta???

Ei mun mielestä...joillain kummeilla voi olla kummilapsia vaikka kuinka paljon niin siinähän menis vararikkoon jos kaikille kävisi lahjoja ostamaan.Eikä mun mielestä kummeilta pidä automaattisesti "odottaa" että lahjoja ostavat..vaikka tottakai itse kyllä ostan kummilapselle mutta pitää kauniisti kiittää eikä käydä arvostelemaan!!

No ei mun mielestä joululahjoja tarvitse ostaa kummilapsen sisaruksille. Mun siskolla on kaksospojat, sekä vanhempi lapsi, olen tämän vanhemman pojan sekä toisen kaksosen kummi, tässä tapauksessa ostan aina toisellekkin kaksoselle joululahjan. Myös silloin jos jollekkin tutulle syntyy vauva, ja vauvaa mennään katsomaan, olen muistanut muitakin sisaruksia jollain pienellä lahjalla (tietysti sisarusten iästä riippuen) Mutta aika paljon menis rahaa lahjoihin jos kaikille kummilasten sisaruksillekkin vielä pitäis lahjat ostaa.

Kyllä me on aina viety pieni paketti myös sisaruksille(kahden kummilapsen yht. neljälle siskolle ja veikalle).Ei toki mikään velvoita,mutta näin meillä.Ei mitään jättisuuria ja kalliita juttuja tietenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
ei tarvii, aatelkaakaps vaikka meiklä kun on 4 kummilasta ja niiden sisarukset yhteensä 20 tenavaa, olispa kamala shou ostaa lahja jokaiselle

yhdessä perheessä on kahdeksan, toisessa on viisi, kolmannessa on 3 ja 4 on sitten se 4 lasta

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

yhdessä perheessä on kahdeksan, toisessa on viisi, kolmannessa on 3 ja 4 on sitten se 4 lasta

Hertsitsyykkelis.

Kyllä jättiläisperheisiin voisi pelkälle kummilapsella lahjan ostaakin.. Eriasia jos lapsia olisi vain 2 tai kolme perheessä...

Ei kai tarvii, enkä ikinä asiasta sanoisi lasteni kummeille vaikka eivät ostaisikaan molemmille lapsille! Meidän kummilapsella on 3 sisarusta ja kyllä me ollaan aina jotain pienempää ostettu sitten muillekin. Samoin ostan lahjat omien lasteni kummien lapsille. Ja ihan siitä antamisen ilosta. Joulu vie sen verran rahaa muutenkin, että ne muutamat lahjat ei siinä niin hirveästi enää paina. Ja meidän lasten kummit ovat aina tuoneet lahjat molemmille lapsille, toki kummilapselleen "isomman". Yksi kummeista taas muistaa molempia lapsia tasapuolisesti, mutta hän onkin molempien lasten täti ;).

Yhteistyössä