pitääkö teistä kummilapsen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusiomami-77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onneks meillä vielä joulupukki tuo lahjat,ni ei tarvi olla laskemassa... ja myös kummilasten perheissä se on joulupukki joka lahjat tuo. Ikinä ei oo valitettu. Yleensä ostan vain kummilapselle,mut kerran tein niin ku ostinki 2 lahjaa,et ostin sit sisarukselle yhden,et jos hänen omat kummit tuo yhdet ja vanhemmat haluu et molemmilla saman verran paketteja,ni ei tarvi sit kahta ainakaan ostaa sen takia,et mä toinkin kaks.... toivottavasti joku ymmärs-

Lasten on kyllä hyvä oppia, että aina kaikki eivät saa samoja asioita. Ei todellakaan tulisi mieleenkään ostaa lahjaa kummipojan veljelle. Kummipoikani on erityinen ja sen on tarkoituskin näkyä. Eihän synttäreillekään viedä sisaruksille lahjoja...

No ei tarvii! Nyt laitoin kummitytön veljellekin paketin, mutta aikasemmin en ole laittanut. Tulis ihan sikamaisen kalliiks jos pitäs vielä ukon ja miun kummilasten sisaruksia ruveta lahjomaan! Vähän samakun pitäs synttäreillä viedä muillekin lahjat :headwall:
Mie oisin kyllä tuommosille vanhemmille sanonu et paketti voidaan ottaa takasinkin, annan rahana sittenkun lapsi on täysi ikäinen!! :headwall:

Mie olen sanonut kaikille kummeille, kun he ovat kummilapsensa toiveita kyselleet, että JOS haluatte kummilapselle jotain ostaa, mutta muita ei tarvitse muistaa. Heitä muistaa sit heidän omat kummit.

Minusta on kiusallista, jos meillekin joku joutuisi kantamaan kassitolkulla paketteja, että kaikki lapset tulisi muistettua. Tai sit, jos haluaa muistaa muitakin, niin vaikka yhteinen peli tai karkki / piparipussi tai jotain pientä muille yhteiseksi.

Ei tarvitse, mutta olen ostanut. Jos kummilapsi on sukulainen niin silloin minusta on hyvä muistaa kaikkia lapsia. Ostamme kaikille pienen lahjan sekä jouluna että synttärinä, mutta kummilapselle hieman isomman. Joulupukkihan ne jakaa, ainakin vielä. Hyvä tapa on myös antaa yksi lahja kummilapselle, ja toinen yhteisesti lapsille, varsinkin jos sisaruksia on paljon.

Palkästään kummilapselle riittää. Eikä sekään oo mikään pakko. Meillä kolme lasta ja en todellkaan oleta että kaikkien kummit muistaisivat ouna kaikkia lapsiamme. Kyllä se oma kummilapsi riittää, jos häntä jotenkin muistaa.

En todellakaan osta. Heillä on omat kumminsa jotka muistaa. Mullakin 4 kummilasta ja kaikilla sisaruksia, joten alkais mennä ihan älyttömiin. Sitä paitsi haluan ostaa jotain ihan kunnollista kummilapsillekin ja jos muistettavia yli 10, niin ei meikäläisen rahat riitä. Tosin jos kummilapsi olisi esim veljeni lapsi, niin kyllä sit muistaisin jotenkin sisaruksiakin, mutta kavereitten kaikkia lapsia en kyllä paketilla muista.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
onneks meillä vielä joulupukki tuo lahjat,ni ei tarvi olla laskemassa... ja myös kummilasten perheissä se on joulupukki joka lahjat tuo. Ikinä ei oo valitettu. Yleensä ostan vain kummilapselle,mut kerran tein niin ku ostinki 2 lahjaa,et ostin sit sisarukselle yhden,et jos hänen omat kummit tuo yhdet ja vanhemmat haluu et molemmilla saman verran paketteja,ni ei tarvi sit kahta ainakaan ostaa sen takia,et mä toinkin kaks.... toivottavasti joku ymmärs-

meilläkin joulupukki tuo lahjat :xmas:

Me myös ostetaan vain kummilapselle yleensä. Toinen kummityttö ainoa lapsi joten siellä ei tarvitse miettiä ja toisella yksi sisarus jolle ei yleensä viedä. Häntä saa sitten omat kummit lahjoa.

Mun mielestä ei, vaan kummi on se lapsen oma erityinen aikuinen, joka huomioi vain häntä. Eri asia jos kummina on vanhempien sisaruksia, he vois mun mielestä muistaa myös muita, jos sukulaisten kesken lahjojen vaihtelu on tapana. Epäreilu tilanne voi syntyä jos yksi kummi muistaa omaa kummilastaan ja toisten lasten kummit ei omiaan, mutta se ei ole millään tavalla tän aktiivisen kummin vika (jos nyt lahjojen antamista voi aktiiviseksi kummiudeksi sanoa, mut kuitenkin), vaan vanhemmat voi itse varautua muistamaan muita lapsia pikkupaketeilla.

Yhteistyössä