pitääkö vaimolle kertoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja steriili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

steriili

Vieras
olen jo pitkään miettinyt sterilointiin menoa ja vaimo ei siihen suostu. Lapsia on minulle tarpeeksi ja enempää en halua. Aion tosiaan toteuttaa steriloinnin, mut tarviiko kumppanin tietää siitä mitään?. Ulkosestihan se ei näy missään, ei olla asiasta puhuttu pitkään aikaan, joten oletan sen unohtaneen asian.

No sterilointi voidaan tehdä ilman kumppanin suostumusta. Mutt eihän se luottamusta herätä, jos salaa sellaisen asian. Ymmärrän sterilisaation vain siinä tapauksessa, että mies laittaa naisen väkisin paksuksi koko ajan. Asiat on suhteessa huonosti, jos jompi kumpi tekee sterilisaation salaa.

Nii.. Olishan se rehellisyys toisaalta ihan nätti periaate mutta mutta. Ei se vaimo sun puolesta voi sun kehosta ja lisääntymisestä päättää, mutta et sä sitten toisaalta voi ehkä ihan niin yksiselitteisesti päättää teidän yhteisestä lisääntymisestä ja valehdella vaimolle jos tilanne eteen tulee.. Varmastikin teet kuten parhaaksi näet.

Kuules, kyllä ne pienet arvet vähän näkyykin.
Tai ainakin vielä 10 vuotta sitten vähän tuntui se tähystysarpi.
Mutta mitäpä tuota vaimolle kerrot, omahan kehosi on ja teet sille mitä haluat.
Vaimosihan saattaa halutessaan tehdä lisää lapsia toiselle miehelle, mitäpä sekään sinuun kuuluu, kun vaimohan saa tehdä kehollaan kans mitä itse parhaaksi näkee.

No sterilointi voidaan tehdä ilman kumppanin suostumusta. Mutt eihän se luottamusta herätä, jos salaa sellaisen asian. Ymmärrän sterilisaation vain siinä tapauksessa, että mies laittaa naisen väkisin paksuksi koko ajan. Asiat on suhteessa huonosti, jos jompi kumpi tekee sterilisaation salaa.

Entäs jos mies ei halua lapsia mutta vaimo haluaa niin pitääkö sun mielestä vaimon sillon huolehtia ehkäisystä? Olettaen siis, ettei pariskunta halua käyttää kumia. Ja tää ei oikeesti ole mitään pään aukomista kunhan tässä vaan mietin mikä sun kanta asiaan on :)

Kyllähän sulla on oikeus leikata vaikka pippelis kokonaan pois. Ja juuri sen takia voit ihan rehellisesti kertoa siitä sterilisaatiosta. Se ei ole salattava asia. Mutta jos teet sen salaa, huijaat sitä naistasi ja viet häneltä oikeuden puntaroida sitä, kuinka suuri tarve hänellä on saada lisää lapsia. Viet häneltä mahdollisuuden lapseen, jos hän ei tiedä, että hän voisi saada lapsen vain jonkun toisen, kuin sinun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö;22775177:
Entäs jos mies ei halua lapsia mutta vaimo haluaa niin pitääkö sun mielestä vaimon sillon huolehtia ehkäisystä? Olettaen siis, ettei pariskunta halua käyttää kumia. Ja tää ei oikeesti ole mitään pään aukomista kunhan tässä vaan mietin mikä sun kanta asiaan on :)

No jos minä haluaisin lapsia, mutta mies ei, niin en mä ainakaan mitään hormoniehkäisintä suostuisi käyttämään. Ei se ole oikein muutenkaan, että aina melkein se on nainen, joka ehkäisystä huolehtii. Halusi lapsia tai ei. Mun mielestä sterilisaatio ois ihan huippujuttu, mutta ei salaa saisi tehdä mitään tollasta. Siis sitä ehkäisyn poisjättämistäkään.

Omapa on asiasi, mutta jos jätät kertomatta ja vaimo saa jotain muuta kautta kuitenkin tietää (tai vaikkapa itse pikaistuksissasi joskus asian hänelle möläytät), niin saattaa vaimon luottamus sinua kohtaan olla sen jälkeen aika lailla minimissä...

No jos minä haluaisin lapsia, mutta mies ei, niin en mä ainakaan mitään hormoniehkäisintä suostuisi käyttämään. Ei se ole oikein muutenkaan, että aina melkein se on nainen, joka ehkäisystä huolehtii. Halusi lapsia tai ei. Mun mielestä sterilisaatio ois ihan huippujuttu, mutta ei salaa saisi tehdä mitään tollasta. Siis sitä ehkäisyn poisjättämistäkään.

Ok, ajattelin vaan kun kirjotit tuolla ylempänä, että "Ymmärrän sterilisaation vain siinä tapauksessa, että mies laittaa naisen väkisin paksuksi koko ajan."

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22775236:
Tää ei nyt oikein avautunut mulle... Voisitko vähän selventää?

Muoks. Jos mies laittaa naisen väkisin paksuksi, se on mielestäni eron paikka; eikä silloin enää yhteistä ehkäisymenetelmää etsitä.

Juu, eron paikka, ja kauhea mies jne. Mutta siinä tapauksessa ymmärrän, että nainen menisi katkaisemaan piuhansa kertomatta mokomalle äijälle. Mutta en tosin ymmärtäisi sellaisessa liitossa olemista. Mut onhan näitä, sen takia siihen ei nykyään juuri vaaditakaan puolison suostumusta, niinkuin ennen. Jos vaikka ajatellaan, että on niin vahvasti uskonnollinen perhe, että ei voi oikein kellekään kertoa siitä, ettei enää jaksaisi yhtään lasta.

Kyllä tollainen asia pitää vaimolle kertoa!

mä ottaisin luultavasti miehestä eron jos tuommoinen tulis jälkikäteen ilmi. Vaikken niitä lapsia haluaiskaan. Aikuiset uskoo oikeuksiinsa ja pitää niistä kiinni. Muu on petollisuutta ja toisen asettamista pirun rooliin. Yhtä pahana pitäisin sitä, jos nainen väittää ehkäisyn pettäneen. Saman mittaluokan juttu.

Oikeus sinulla tietysti on tehdä niinkuin tahdot oman ruumiisi suhteen. Samalla tapaa naisella on oikeus asiasta tietää.

Mutta siinä tapauksessa ymmärrän, että nainen menisi katkaisemaan piuhansa kertomatta mokomalle äijälle.

Mäkin ymmärrän siinä tapauksessa.. Minkä tahansa ehkäisyn voisi oikeastaan siinä tilanteessa hankkia äijältä salaa. Jos olisi omakohtainen tilanne, päätyisin varmaan ehkäisykapseliin. Se menisi pienestä viillosta käsivarteen eikä joutuisi piilottelemaan pillereitä tai pelkäämään, että mies tuntee kierukan tai sen langat. (Niiden on tarkoituskin tuntua, joten löytyvät yleensä ainakin käsin kokeilemalla. Mulla on h-kierukka, joten tiedän.. )

(Tietenkään ei voisi tietää, että minkä ehkäisyn lääkäri suostuisi laittamaan, mutta ainakin yrittäisin pyytää tuossa tilanteessa ensisijaisesti kapselia.)

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22775287:
Mäkin ymmärrän siinä tapauksessa.. Minkä tahansa ehkäisyn voisi oikeastaan siinä tilanteessa hankkia äijältä salaa. Jos olisi omakohtainen tilanne, päätyisin varmaan ehkäisykapseliin. Se menisi pienestä viillosta käsivarteen eikä joutuisi piilottelemaan pillereitä tai pelkäämään, että mies tuntee kierukan tai sen langat. (Niiden on tarkoituskin tuntua, joten löytyvät yleensä ainakin käsin kokeilemalla. Mulla on h-kierukka, joten tiedän.. )

(Tietenkään ei voisi tietää, että minkä ehkäisyn lääkäri suostuisi laittamaan, mutta ainakin yrittäisin pyytää tuossa tilanteessa ensisijaisesti kapselia.)

Kapseli muuten tuntuu ihosta läpi, yhdellä kaverilla oli sellainen. :) Olin vähän yllättynyt, että se tuntuu, en tiennyt aiemmin. Mä menisin sterilisaatioon mieluiten, pääsisin hormonien käyttämisestä. Tai mitä mä horisen! Mä häipyisin, en mä semmosen äijän kanssa edes olisi!

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22775304:
Varmaan tuntuu kuitenkin vasta, jos osaa etsiä? Pelkän arven käsivarressa voisi varmaan selittää keittiössä sattuneeksi "työtapaturmaksi"..

Joo, ei sitä varmaan huomaa. Nyt vaan kapseli ottamaan, miehesi ei osaa aavistaa vauvakuumeissaan, että missä vika.:xmas:

Itse aion kyllä tehdä sterilisaation vaikkei mies siitä ajatuksesta tykkää yhtään. Mutta en mä salaa sitä tee. Mutta mies ei ole se joka joutuu niitä pillereitä vetämään tai kierukan kanssa kärvistelemään, ja olen varma etten lapsia enää halua, joten turhaa en aio hormoneita vetää ja kierukan kipeyttämiä kuukautisia kestää. Eli piuhat poikki tykkäsi tai ei, oma on vartaloni.

[QUOTE="senja";22775318]Itse aion kyllä tehdä sterilisaation vaikkei mies siitä ajatuksesta tykkää yhtään. Mutta en mä salaa sitä tee. Mutta mies ei ole se joka joutuu niitä pillereitä vetämään tai kierukan kanssa kärvistelemään, ja olen varma etten lapsia enää halua, joten turhaa en aio hormoneita vetää ja kierukan kipeyttämiä kuukautisia kestää. Eli piuhat poikki tykkäsi tai ei, oma on vartaloni.[/QUOTE]

Niin, ihan reilua, jos ei ole salaista.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22775333:
Mulla on jo se kierukka! :xmas:

Mies sais varmaan järkytyksestä jonkin sairaskohtauksen, jos edes harkitsisin perheenlisäystä. Nykyinen lapsiluku riittävä..

Mulla on vanhentunut kierukka! Ahistus sentään, se pitäs vaihtaa. Onneksi on aika tilattuna ja papakoekin ihan puhdas, niin saan uuden kohta. Mut jotenkin kyl on häirinnyt aika paljon viimeaikoina. Ei oikeen uskalla mittään.