Pitääkö yksityisellä perhepäivähoitajalla olla tietty koulutus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoitopaikkaa vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoitopaikkaa vailla

Vieras
Siinäpä se tulikin, kysymys? Ystävä haluaisi aloittaa ja veisin miellelläni omani hänelle hoitoon, mutta tuleeko olla tiettyjä koulutuksia tms pohjalla?

Alkuperäinen kirjoittaja kriisi:
Ei tarvi olla. Kunnallisella vaikuttaa palkaan se pohjakoulutus.

Ja täällä taas kerrotaan faktana jotain, mikä ei pidä paikkaansa joka puolella suomea.
Vaihtelee kunnittain. Meidän kunnassa pph:ksi pääsee ilman koulutustakin, mutta vain määräaikaisella sopimuksella. Vakituiseen työsopimukseen vaaditaan pph:n ammattitutkinto, tai vastaava koulutus.
Meillä kunnassa palkka on kaikilla sama, oli pätevä ja vakituinen pph, tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja kriisi:
Ei tarvi olla. Kunnallisella vaikuttaa palkaan se pohjakoulutus.

Ja täällä taas kerrotaan faktana jotain, mikä ei pidä paikkaansa joka puolella suomea.
Vaihtelee kunnittain. Meidän kunnassa pph:ksi pääsee ilman koulutustakin, mutta vain määräaikaisella sopimuksella. Vakituiseen työsopimukseen vaaditaan pph:n ammattitutkinto, tai vastaava koulutus.
Meillä kunnassa palkka on kaikilla sama, oli pätevä ja vakituinen pph, tai ei.

Täällä pääsee myös kunnalliseksi pph:ksi määräaikaiseksi, vaikkei koulutusta olekaan, mutta palkka on pienempi mitä koulutuksen omaavilla. Onko sulla muuten mikä koulutus, pph:n ammattitutkintoko?
Itse oon lähihoitaja, ja työt alkaa mahdollisesti helmi-,tai maaliskuun alussa. Munkin hoitolapset tulis mun äidin luokse, joka on ollu jo monta vuotta pph, mut hällä ei oo koulutusta.

Yhteistyössä