Pitääköhän työnantaja mua ihan nollana :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Siis kun noi lapset on vesirokossa edelleen ja olen tehnyt puolta päivää (olisin tosiaan voinut olla kotonakin!) niin sanoi niin että monessa työpaikassa vois tulla jo kenkää viimeistään perjantaina :ashamed:
Ja mä olen työnantajan mukaan kovasti yrittänyt olla tehokas (siis vain yrittänyt) :( Ja nyt alkaa vahtimaan että homma toimii...

Mä oon varmaan ihan paska työntekijä vaikka kaikkeni olen sinne antanu ja parhaani tehny :( :(

Tai sit vaan on se aika kuukaudesta. :(

Ota yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun tai liittoon. Esimiehelläsi ei ole mitään oikeutta moiseen vittuiluun/uhkailuun. Sinulla on oikeus olla pois töistä lasten sairastelun vuoksi, ilman, että pomo vittuilee. Toi on mun mielestä jo työpaikkakiusaamista. Itse olen kokenut saman joskus. Onneksi kyseinen henkilö ei ole enää esimieheni. Liitolta saa apua, jos haluaa viedä tuon kiusaamisen oikeuteen asti.

Ota yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun tai liittoon. Esimiehelläsi ei ole mitään oikeutta moiseen vittuiluun/uhkailuun. Sinulla on oikeus olla pois töistä lasten sairastelun vuoksi, ilman, että pomo vittuilee. Toi on mun mielestä jo työpaikkakiusaamista. Itse olen kokenut saman joskus. Onneksi kyseinen henkilö ei ole enää esimieheni. Liitolta saa apua, jos haluaa viedä tuon kiusaamisen oikeuteen asti.

Sanoi noi ihan siinä ohi mennen ja yritti olla mukava ja toivottavasti ei tarkoittanut sitä.. Onhan mulla vielä paljon oppimista mutta olen mä niin paljon jo nyt oppinyt ettei suurempaa sanomista pitäis olla mutta ku muutenkin on koko ajan jotain pientä "huomaamatonta"

Esimiehen pitäisi tietää, mikä on fiksua sanoa ääneen ja mikä kannattaa jättää sanomatta. Mun oma esimies sanoi ihan ajattelematta, kun ilmoitin odottavani toista vauvaani, että oliko toi ihan suunniteltu raskaus.. Sanoin, että eiköhän me jo tiedetä miten niitä vauvoja tehdään... En tästä sen kummempaa kohua nostanut. Edellinen samassa firmassa oleva lähiesimieheni kommentoi sen sijaan lapseni sekä omaa sairasteluani ja puhui asioistani muillekkin.. Siinä kohtaa otin yhteyttä luottamusmieheen.. Sinänsä pieniä juttuja, mutta kyllä itselle tuli paha mieli. Osa työntekijöistä on vaihtanut toimipaikkaa, jossa työskentelee.. Henkilöstöosasto ei muka tajua, että kyseinen esimies on ihan hanurista vaikka työterveydestäkin on heihin otettu yhteyttä..

Siis kun noi lapset on vesirokossa edelleen ja olen tehnyt puolta päivää (olisin tosiaan voinut olla kotonakin!) niin sanoi niin että monessa työpaikassa vois tulla jo kenkää viimeistään perjantaina :ashamed:
Ja mä olen työnantajan mukaan kovasti yrittänyt olla tehokas (siis vain yrittänyt) :( Ja nyt alkaa vahtimaan että homma toimii...

Mä oon varmaan ihan paska työntekijä vaikka kaikkeni olen sinne antanu ja parhaani tehny :( :(

Tai sit vaan on se aika kuukaudesta. :(

niin siis sinulla on oikeus olla pois töistä sairaan lapsen hoidon järjestämistä varten neljä perättäistä työpäivää. eli sinä aikana sinun pitäisi järjestää lapsille hoito jos sairaus mahdollisesti jatkuu pidempään.

Kannattaa lukea tarkkaan mitä tes:ssa sanotaan.

Tosi tyhmästi sanottu.Ole ihan rauhassa vaan lapsien kanssa kotona niin kauan ku tarve vaatii ja sairaslomaa myönnetään,se on oikeus!!Ja jos työnantaja vielä vittuilee,ni liittoon/työsuojeluun yhteys.Tosi epäreilua,eihän noille mitään mahda ja ei kaikki saa hoitajia hoitajien perään ainaku lapset sairastaa.

Siis kauanko lapset on olleet sairaina?

Ei työntekijällä loputtomiin ole oikeutta olla lasten sairastelun takia pois, se vapaa on hoidon järjestämistä varten, ei hoitoa. Eli jos oot jo vaikka tyyliin viikon ollu pois tolla syyllä niin on ihan työnantajan oikeus ruveta huomauttelemaan.

Tietysti jos lapset on vasta nyt lähipäivinä sairastuneet niin sitten tuo on silkkaa ****uilua. Missä sairaat lapset muuten ovat sen sun puolen päivän ajan?

[QUOTE="veeras";22172842]Tosi tyhmästi sanottu.Ole ihan rauhassa vaan lapsien kanssa kotona niin kauan ku tarve vaatii ja sairaslomaa myönnetään,se on oikeus!!Ja jos työnantaja vielä vittuilee,ni liittoon/työsuojeluun yhteys.Tosi epäreilua,eihän noille mitään mahda ja ei kaikki saa hoitajia hoitajien perään ainaku lapset sairastaa.[/QUOTE]

Ei muuten todellakaan pidä paikkaansa. Ei työntekijällä todellakaan ole oikeutta olla poissa "niin kauan kuin tarve vaatii", älä vaan usko näitä nettineuvoja vaan tarkista oman alasi TESistä miten teillä asia on?

Missään nimessä älä ala jonkun nettineuvojan neuvon perusteella olla pois "miten kauan vaan", vaan esin varmista mihin sulla on oikeus.

[QUOTE="Joo";22172852]Siis kauanko lapset on olleet sairaina?

Ei työntekijällä loputtomiin ole oikeutta olla lasten sairastelun takia pois, se vapaa on hoidon järjestämistä varten, ei hoitoa. Eli jos oot jo vaikka tyyliin viikon ollu pois tolla syyllä niin on ihan työnantajan oikeus ruveta huomauttelemaan.

Tietysti jos lapset on vasta nyt lähipäivinä sairastuneet niin sitten tuo on silkkaa ****uilua. Missä sairaat lapset muuten ovat sen sun puolen päivän ajan?[/QUOTE]

Työnantaja SAATTAA myöntää palkatonta lomaa jos tilanne sen työpaikalla sallii, mutta pakko ei ole. Kannattaa tosiaan tarkistaa oma TES.

[QUOTE="Joo";22172852]Siis kauanko lapset on olleet sairaina?

Tietysti jos lapset on vasta nyt lähipäivinä sairastuneet niin sitten tuo on silkkaa ****uilua. Missä sairaat lapset muuten ovat sen sun puolen päivän ajan?[/QUOTE]

no siis eilen olin puoli päivää töissä ja tänään. Eikä tuo vesirokko varmaan kauaa kestä mutta niin... :/

[QUOTE="vieras";22172925]Onhan isäkin hoitanut ettei kaikki sairastamiset tarkoita aina sun poissaoloa?[/QUOTE]

Hän hoitaa niin että mä pääsen puoleksi päiväksi töihin jona aikana saan kyllä hoidettua kaikkista pahimmat jutut mutta en oo tainnut sitäkään tehdä kunnolla :(

joo, valitettavasti se on niin, että sen 3päivää saa olla palkallisella saikulla lapsen kans, siitä etiäppäin palkatonta tai töihin. itse järjestelin lapseni hoidon leikkauksen jälkeen niin, että oli 3päivää palkallisella ja 5päivää palkatta, tämä sopi siis esimiehelle, hänenhän ei olisi tarvinnut myöntää palkattomia vapaita.