Pitäisikö erota?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plaah"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti suhteeseen, jos toista ei arvosta ja siihen ei luota. Teillä mies ei arvosta sinua, ja se näkyy sillä ettei osallistu arjen pyörittämiseen ja hygieniansa hoitoon. Sulla taas arvostus häntä kohtaan on kadonnut näiden asioiden takia. Arvostusta on helevetin vaikea saada takaisin...

[QUOTE="Viima";27110455]No periaattees mut kyl jokaisen aikuisen pitäis tietää et mikään ehksy ei ole satavarma. Jos on seksiä voi tulla raskaak ja siit tulee yleensä vauva.

Kaveri sai 10vuoden lapsettomuuden ja hoitojen jälkeen luomuvauvan. Se oli ylläri raskaus! Mut tietoinen valinta olla käyttämättä ehkäsyä.[/QUOTE]
Jokainen aikuinen varmaan tietää ettei mikään ehkäisy ole satavarma. Mutta silti voi ja mielestäni jopa saa yllättyä, jos tulee raskaaksi oikein käytetystä ehkäisystä huolimatta, tai esim. vuosien lapsettomuuden jälkeen kuten kaverisi. Tottahan toki sitä olettaa, että ehkäisy ehkäisisi, kun sellaista kerran käyttää.

Jos taas ei käytä, eikä ole lapsettomuustuomiota, niin...no, ei oo yllätys jos raskaaksi tulee.

Jokainen aikuinen varmaan tietää ettei mikään ehkäisy ole satavarma. Mutta silti voi ja mielestäni jopa saa yllättyä, jos tulee raskaaksi oikein käytetystä ehkäisystä huolimatta, tai esim. vuosien lapsettomuuden jälkeen kuten kaverisi. Tottahan toki sitä olettaa, että ehkäisy ehkäisisi, kun sellaista kerran käyttää.

Jos taas ei käytä, eikä ole lapsettomuustuomiota, niin...no, ei oo yllätys jos raskaaksi tulee.

Yleensä vain nää yllätykset tulee juurikin kun ollaan luotettu ties mihin auringon suuntaan. Mut joo.

Mitä te noista yllätysvauvoista tässä vouhkaatte? Ei ne lapset tässä olleet se ongelma. Helvetin usein ne kuitenkin on kivoja ylläreitä. Jos ei, niin abortin saa heleposti.

Raskaalta kuulostaa :(. Kumpi olisi lasten kannalta parempi: että jatkatte vielä yhdessä vai että eroatte?

Kummin jaksat paremmin hoitaa heitä? Miten isä huolehtii lapsista? Onko siinä asiassa lasten näkökulmasta isä hyvä isä?

En tiedä mikä lasten kannalta olisi parempi, mä väsyn tässä ja se heijastuu sitten lapsiin. Oon kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä se katkera ämmä, jonka mielestä miehet on perseestä ja marttyyrinä hokee, kuinka sai hoitaa kaiken aina ihan yksin??
Enkä tiedä onko paras roolimalli lapsille.. Paljon hoitaa lapsia,en tiedä miten menee, kun en ole kotona, ilmeisesti jonkun verran istuu koneella ja suuttuu lapsille, jollei saa sitten olla siinä rauhassa.. Saan kuitenkin reilsuti omaa aikaa ja mulla on paljon aikaa vievä harrastus. Saattaa soittaa mulle ihan ihmeellisistä jutuista, kun en ole kotona, suurinpiirtein, että missä lasten sukat.

Masennuksesta en tiedä.. Se olis sit jatkunut jo vuooosia. Ja tota arvostuksen ja kunnioituksen puutetta on ollut havaittavissa ennenkin, ihan sellaisista pikkujutuista näkynyt, ettei esimerkiksi vaivaudu soittamaan, jos myöhästyy sovitusta ajasta vaikka kolmella tunnilla.

Jotkut ihmiset on vastuuntuntoisia ja jotkut on taivaanrannanmaalareita. Kertoo miehestä jo paljon että huumekokeilut edes käyvät isukilla mielessä. Luultavasti tässä on edessä ero nyt tai sitten ero myöhemmin.

Samaa on moni muukin sanonut, jollei nyt erota, niin sitten myöhemmin. Tuskin tää tästä tulee helpottamaan eikä eroaminen ajan myötä ainakaan helpotu.

Mä olen todella loukkaantunut noista kokeiluista ja mua loukkaa vielä enemmän se, ettei se edes yritä ymmärtää, miksi olen niistä niin loukkaantunut.

Vähintään mies asumaan jonnekin yksiöön omilleen vaikkapa vuodeksi. Jos oppii pitämään kämppänsä siistinä, tekee ruokaa ja alkaa pitää huolta omasta puhtaudesta niin ehkä sitten on toivoa. Kunhan et päästä sen jälkeen tilannetta ennalleen. Epäilen kuitenkin että miehestä on siihen... Miten pärjäsi ennen sinua?

Me lähdetään lasten kanssa pois, haluan tästä murjusta omakotitalosta hiirineen eroon :X
Kun me muutetaan pois, luulen miehen vanhempien muuttavan tähän takaisin miehen seuraksi, kun talo on heiltä vuokralla. Siksi en tässäkään usko tulevan parannusta. Toki siinä se kiva puoli, että uskallan paremmin mielin antaa lapset isälleen.

Mä tein niinkin typerän valinnan, ja mies muutti suoraa kotoaan kanssani asumaan.. Eli ei oo tarvinnut pärjätä, kun äitinsä on passannut..

Mitähän ne siellä parisuhdeterapiassa tai avioliittoleirillä tekee? Hypnotisoi miehestä aikuisen? Mä oon tosi skeptinen noiden suhteen, ollaan yhdessä puhuttu, muut on sille puhuneet jne ja olen antanut aikaa kulua 5-vuotta..