Pitäisikö huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapuri

Vieras
Oikeastaan olen jo huolestunut... Naapurin poika on kotona sisällä kaiket päivät isänsä kanssa (äiti päivät töissä, isä kotona). Lasta näkee ulkona vain lauantaisin äitinsä kanssa. Kavereita lapsella on leikkimässä ollut kaksi kertaa viimeisen vuoden aikana. Lapsi on 5-6 vuotias.

Ollaan jompikumpi yleensä aina kotona. Voihan joo tietty olla, että ulkoilevat aina, kun me ollaan jossain muualla. Aika sattuma olis, kun kuitenkin pidemmästä ajasta on kysymys, ei vain yhdestä viikosta.

Siis jokainen tyylillään.Jos ei vie isä lasta ulos niin se ei oo mitenkään sulta pois.Jos eivät halua ulkoilla niin si eivät ulkoile.
Ei meilläkään aina ulkoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Miten tiedät noin tarkkaan ulkoilut ja kaverit? :whistle:

Olen kyttäillyt. ;)
Alettiin miehen kanssa ihmettelemään jossain vaiheessa, että miksi lasta ei enää koskaan näy pihalla. On tullut seurattua vähän tarkemmin, kun alkoi huolestuttamaan. Isä on ilmeisesti jotenkin psyykkisesti sairas (pelkää ihmisiä eikä juuri koskaan poistu asunnosta). Lapsi tuli kesällä pihalla tarinoimaan, että isä vaan istuu sisällä eikä leiki.

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Niin, tehän voisitte tosiaan käydä pyytämässä poikaa ulos leikkimään samalla kun ulkoilette. Oikeesti.

En minä uskalla... En ole koskaan päässyt juttelemaan tuon isän kanssa, enkä tiedä yhtään miten reagoi. Voisihan hän päästä lapsen ulos samaan aikaan kuin meidän lapset on pihalla...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Siis jokainen tyylillään.Jos ei vie isä lasta ulos niin se ei oo mitenkään sulta pois.Jos eivät halua ulkoilla niin si eivät ulkoile.

Onko se sitten ihan normaalia, että n. kerran viikossa ulos?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :

Onko se sitten ihan normaalia, että n. kerran viikossa ulos?

Niin ja eihän se multa ole pois, mutta ehkä siltä pojalta. En minä ainakaan tuon ikäsenä olis edes viihtyny sisällä päivätolkulla.

Alkuperäinen kirjoittaja hjjh:
ku kerran oot noin huolestunut ja aikaakin tuntuu olevan ihan vaikka naapurien valvomiseen,nii käyppäs vaikka ihan huomenissa hakeen se poika ulkoileen......

Ei nyt ole siitä kysymys, että minulla olis tarve valvoa naapureita. Onhan tässä nyt muitakin naapureita. Tuskin siellä kuule edes avattaisiin ovea.

Mun mielestä huolestuttavinta on kyttääjät joilla on niin paljon aikaa vahtia naapurien tekemisiä että tietävät pilkuntarkkaan koska naapurin tenava pääsee ulos.
On itsellä tosi köyhä elämä ja tekemisenpuute,varsinkin jos vielä kyttääjällä itsellään on lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mun mielestä huolestuttavinta on kyttääjät joilla on niin paljon aikaa vahtia naapurien tekemisiä että tietävät pilkuntarkkaan koska naapurin tenava pääsee ulos.
On itsellä tosi köyhä elämä ja tekemisenpuute,varsinkin jos vielä kyttääjällä itsellään on lapsia.

Ei nyt oikeasti ole kyttäämisestä kysymys. Ihmetellään vaan sitä, että lasta ei näy pihalla viikolla koskaan samanikäisten lasten seurassa ja muutenkin perhe eristäytyy muista ihmisistä. Juuri tuollainen asenne johtaa ties minkälaisiin ongelmanuoriin, kun ei kukaan välitä sen lapsen tarpeista. Olet tietenkin sitä mieltä, että sosiaalitoimi on vain valtion kyttäysorganisaatio? Miksi ei naapurin(kin) lapsista saisi välittää. Nyt ei ole kyse mistään "tämän viikon havainnot" -raportista vaan kymmenen vuoden naapuruussuhteesta.

Toivon, että ovat sosiaalitoimen asiakkaina, koska ilmeisesti tuolla miehellä on psyykkisiä ongelmia.

En siis naapurina aio asialle tehdä mitään, enkä välittää paskaakaan.

Uusimmat

Yhteistyössä