Pitäisikö ostaa rintapumppu vai ei, ensimmäistä odotan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja esikoinen tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

esikoinen tulossa

Vieras
Eli en tiedä tarvitsenko sitä.. viisaammat ja kokeneemmat kertokaahan kannattaako se ostaa etukäteen vai riittääkö että käyn ostamassa jos tulee tarvetta. (onko suurimmalla osalla tarve rintapumpulle??)

Vai onko se sellainen joka pitää sitten olla käsillä kun tarve tulee?

Kiitos jo valmiiksi avustanne :)

Rittää, että käyt ostamassa, jos tulee tarvetta. Onhan se hyvä olla, jos tulee maitoa liikaa tai jos haluat käydä jossain ilman vauvaa, joilloin voit lypsää pakasteeseen. Itse tarvitsin,koska vauva jäi viikoksi sairaalaan, niin jouduin pumppaamaan, ettei maidon tulo lopu. ja sitähän ei koskaan tiedä, vaikka vauva joutuisi sinne jäämään.

odotan myös ensimmäistäni ja olen sitä mieltä että ei kannata etukäteen ostaa.

on ihan mahdotonta tietää, kuinka paljon sitä maitoa tulee, jos ollenkaan. jos rupeaa näyttämään siltä, että maitoa riittää koko kylän lapsille, kannattaa käydä ostamassa :)

Katsele malleja etukäteen. Me haettiin kun kotiuduttiin synnäriltä ja mies vain otti jonkun hyllystä ja ei ole nyt hyvä.
Osta sitten vasta jos tarvetta, mutta selvittele tosiaan etukäteen.

Mä jouduin alussa pumppaamaan joka kerta rintaa tyhjemmäksi, että vauva sai otteen. Ja olen pumpannut kaikki maidot mitä on annettu pullosta kun olen ollut pois ja nyt puuromaidot.

Ostin itse sellaisen halvimman mahdollisen jo etukäteen, tuli kyllä jonkin verran käytettyä kun pumppasin annoksia pakastimeen, mies antoi niitä pullosta jos olin poissa kotoa. Jos oikein paljon käyttää niin varmaan kalliimpi sähköpumppu olisi parempi, itse en sellaista kyllä olisi tarvinnut.

Alkuperäinen kirjoittaja MiST:
hain neuvolasta sähkökäyttöisen lainaan, käsikäyttöiset on persiistä

Kyllä ne käsikäyttöisetkin paremman puutteessa menee. :saint:

Itse hommasin Ainun käsikäyttöisen esikoista odottaessani ja oli tosi hyvä kapistus.Tosin esikoisen kohdalla jäi aika vähälle käytölle,mutta muiden kohdalla on ollut käytössä hyvinkin paljon.

Mä sain rintapumpun (käytetyn, hui) ja ei siihen mitään pöpöjä jää jos osaa pestä kunnolla ja kiehauttaa vedessä. Mutta en oo kovin montaa kertaa tarvinnut, joskus kun tyttö nukkuu niin hyvin, että maitoa ehtii yöllä kertyä liikaa, on ollut ihan kätevä. Mutta puhutaan ihan muutamista kerroista. En oo sillä herumaan saanut kuitenkaan.

Mulle paljon tärkeämmäksi osoittautui maidonkerääjät.

Mulla neljä lasta ja jokaisen kanssa olen tarvinnut rintapumppua, joidenkin kohdalla enemmän ja joidenkin vähemmän. Ihan käsipeli on mutta varmasti ehdit ostaa pumpun kun vauva on syntynyt jos tarvetta ilmenee. Tarve ei ilmene sekunnissa...

Minulla oli käytössä Aventin käsipumppu ja tuli tarpeeseen. Tissit olisivat muuten räjähtäneet. Lisäksi pumpparin sillä maidot äidinmaitokeskukselle ja tienasin mukavasti.

Ostin etukäteen ja tarvittu on monta kertaa. Antaa vapauden vapaailtoihin, jolloin on pumpannut maitoa valmiiksi vaikka pakkaseen. Siitä on miehen sitten helppo lämmittää ja antaa pullosta.
Meillä on myös tarvittu muitakin "turhakkeiksi" luokiteltavia tavaroita kuten imetystyyny ja kantoreppu. Hoitopöydästä en luopuisi mistään hinnasta. Mutta jokainen taaplaa tyylillään.

Kannattaa olla ainakin jonkinmoinen kotona oottamassa, vaikka käsikäyttöinen kirpputorilta.
Sittenhän sen näkee että onko menekkiä ja voi käydä ostamassa/lainaamassa paremman.

Mietin tota samaa aikanani ja onneksi en ostanut... Imetin 4kk, mut maitoa tuli niin vähän että jouduin antamaan korviketta myöskin lisäksi. Kertaakaan ei tullut "pakotusta" rintoihin että ois tarvinnut pumpata.

Ekan kanssa tarvitsin, kun tuli rintatulehduskin. Nyt tokan kanssa ostin kirppikseltä ainun käsikäyttösen 3 eurolla enkä oo vielä kertaakaan tarvinnut, lapsi nyt n. 2,5 kk. Eli ei kande heti suoriltaan kalleinta ostaa, kun ei tiedä tulee käyttöä. Kaveri osti jonkun kalliimman puoleisen eikä herunut koko pumpulle ollenkaan.

Yhteistyössä