Pitäisikö pitää useammat 1 v synttärit? Miten tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maiskis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maiskis"

Vieras
Meillä ei ole kovin iso olohuone ja ristiäisissä jo tuntui, että 22 on ihan maksimi vierasmäärä ettei tule liian ahdasta. Tuolloin siirsimme muutamua huonekaluja makuuhuoneeseen ja toimme tuoleja varastosta tilalle.

Nyt olisi jo kolmen viikon päästä 1 v synttärit ja ongelma ketä kutsumme. Olimme ajatelleet, että kutsumme lapsen kummit, isovanhemmat (eronneet ja uudestaan naimisissa), meidän sisarukset (muutama nsimisissa), sekä minun ja mieheni kummankin mummon koska toinen sattui sairastumaan ristiäisten aikana ja oli tästä hyvin harmissaan niin ajateltiin, että olisi kiva nyt kutsua synttäreille. Lisäksi olin ajatellut kutsua kaksi minun serkkua joilla muutamaa kuukautta vanhemmat lapset ja olemme hyvin paljon tekemisissä olleet lapsista asti ja nyt lastemme synnyttyä nähdään todella usein ja mekin olimme juuri heidän lasten 1 v syntyäreillä.

Tästä joukosta tulisi jo 19 vierasta. Anoppi oli etukäteen kysynyt minä viikonloppuna aiomme juhlia synttäreitä ja on meiltä kysymättä kutsunut omat sisaruksensa (8 kpl) synttäreille. Nämä tulevat aina puolisonsa ja aikuisten lastensa kanssa kenellä sellaisia on eli vieras joukko kasvoi, anopin meiltä kysymättä kutsumia henkilöitä on 16 sellaista joita emme ajatelleet kutsua.

Ei nyt oikein kehtaisi soitella ja sanoa, että ette ole tervetulleita varsinkaan kun en heitä kovin hyvin tumne (nähdään vain juhlissa harvakseltaan). Eikä kyllä voi laskea senkään varaan ettei suurinosa kutsutuista pääsisikään. Pitäisikö tuo meidän suunnittelema vieraslista lyhentää esim. pelkkiin isovanhempiin ilman puolisoja? Toisaalta ne ketä ajattelimme kutsua ovat kaikki sellaisia joiden kanssa olemme paljon tekemisissä ja jotka vauva tuntuu muistavan. Vai pidämmekö kahdet juhlat perättäisinä viikonloppuina? En jaksaisi kyllä tähän alkaa ja vauvalle taas varmaan raskasta jos on kahtena peräkkäisenä päivänä talo täynnä vieraita.

Miten tekisitte tässä tilanteessa?

[QUOTE="Maiskis";29576794]Meillä ei ole kovin iso olohuone ja ristiäisissä jo tuntui, että 22 on ihan maksimi vierasmäärä ettei tule liian ahdasta. Tuolloin siirsimme muutamua huonekaluja makuuhuoneeseen ja toimme tuoleja varastosta tilalle.

Nyt olisi jo kolmen viikon päästä 1 v synttärit ja ongelma ketä kutsumme. Olimme ajatelleet, että kutsumme lapsen kummit, isovanhemmat (eronneet ja uudestaan naimisissa), meidän sisarukset (muutama nsimisissa), sekä minun ja mieheni kummankin mummon koska toinen sattui sairastumaan ristiäisten aikana ja oli tästä hyvin harmissaan niin ajateltiin, että olisi kiva nyt kutsua synttäreille. Lisäksi olin ajatellut kutsua kaksi minun serkkua joilla muutamaa kuukautta vanhemmat lapset ja olemme hyvin paljon tekemisissä olleet lapsista asti ja nyt lastemme synnyttyä nähdään todella usein ja mekin olimme juuri heidän lasten 1 v syntyäreillä.

Tästä joukosta tulisi jo 19 vierasta. Anoppi oli etukäteen kysynyt minä viikonloppuna aiomme juhlia synttäreitä ja on meiltä kysymättä kutsunut omat sisaruksensa (8 kpl) synttäreille. Nämä tulevat aina puolisonsa ja aikuisten lastensa kanssa kenellä sellaisia on eli vieras joukko kasvoi, anopin meiltä kysymättä kutsumia henkilöitä on 16 sellaista joita emme ajatelleet kutsua.

Ei nyt oikein kehtaisi soitella ja sanoa, että ette ole tervetulleita varsinkaan kun en heitä kovin hyvin tumne (nähdään vain juhlissa harvakseltaan). Eikä kyllä voi laskea senkään varaan ettei suurinosa kutsutuista pääsisikään. Pitäisikö tuo meidän suunnittelema vieraslista lyhentää esim. pelkkiin isovanhempiin ilman puolisoja? Toisaalta ne ketä ajattelimme kutsua ovat kaikki sellaisia joiden kanssa olemme paljon tekemisissä ja jotka vauva tuntuu muistavan. Vai pidämmekö kahdet juhlat perättäisinä viikonloppuina? En jaksaisi kyllä tähän alkaa ja vauvalle taas varmaan raskasta jos on kahtena peräkkäisenä päivänä talo täynnä vieraita.

Miten tekisitte tässä tilanteessa?[/QUOTE]

Kerro miehellesi että nyt on aika kasvattaa nyytit. Kun se puoli on hoidettu niin kerrot että soittaa äidillensä ja hoitaa asian kuntoon. Erittäin yksinkertaista.

Anoppi saisi järjetää juhlatilan tai sitten perua kutsunsa. Miehen pitää hoitaa anoppi. Serkut perheineen voisi tulla vaikka seuraavana päivänä rääppimään.

4l9wl83ze2p.png

En tiedä kohtuiko siitäkin tämä anopin omatoimisuus kun loukkaantui pahasti siitä ettemme kutsuneet ristiäisiin hänen sisaruksiaan. Ilmeisesti oletti, että tietysti kutsumme eikä asiasta ollut puhetta etukäteen. oli kysynyt siskoltaan puhelimessa joko teille tuli kutsukortti ristiäisiin ja kun ei ollut tullut soitti meille ja kehoitti lähettämään uuden kutsukortin siskolleen kun ensimmäinen (mitä ei oltu edes lähetetty) oli hänen
Olettamuksensa mukaan hukkunut postissa. Kun kuuli ettemme aio kutsua hänen sisaruksia koitti suostutella ja haukkumalla meitä epäkohteliaiksi ja ajattelemattomiksi saada meidät muuttamaan mieltään kutsutuista. Ehdotto, että vuokraisimme jonkun isomman juhlatilan niim kaikki mahtuisivat.

En usko että kahdet synttärit olisi ongelma,mutta se että anoppi kutsuu vieraita olisi. Voisin kyllä vieedä lapsen siinne anopin luokse jos hän haluaisi järjestää toiset synttärit sisaruksilleen ja kotiin kutsuisin ne ketkä aioinkin.

Meillä pidettiin 1-v. synttäreitä juuri mennyt viikko plus viime viikonloppuna ja tänään, koska ajateltiin, että on lapselle vähemmän rasittavaa, että ihmisiä tulee neljänä päivänä kuinnhirveä lauma kerralla. Näin myös itse sankari ehti viettää aikaa pitkänmatkansukulaistenkin kanssa. Tämä ei ristiäisissä toteutunut ollenkaan. Tarjoilut hoidettiin niin, että tarjottiin samoja juttuja ja kakkua ekat kahdet vieraat ja sitten näille kaksille jälkimmäisille tehtiin uusi kakku ja kinkkupiirakkaa jne.

Esikoisen synttäreitä juhlittiin aina monena viikonloppuna peräkkäin, kerralla oli vain yksi perhekunta käymässä.
Tilaa meillä kyllä olisi suuremmankin porukan juhlinnalle mutta eihän pieni päivänsankari ennätä olemaan kunnolla yhdenkään vieraansa kanssa jos on monta perhettä samaan aikaan paikalla. Eikä edes jaksaisikaan, tietenkään.

Meille ei kyllä anopin sisarukset tulisi ellemme itse heitä kutsuisi...ihan sama jos lapsen kummisetä pyytäisi siskonsa ja tämän miehen ja sen miehen sisaruksetkin juhliin ! Jossain menee raja.

Milläkin anoppi olettaa että hänen sisarensa kutsutaan, mutta onneksi niitä on vain yksi. Kuitenkaan muiden isovanhempien sisarukset eivät ole olleet missään juhlissa. Noh, annan asian olla niin.

Pitäisin julat lauantaina ja sunnuntaina jotta pääsee osittain samoilla tarjoiluilla. Ei meidän lapset ainakaan rasittuneet jos parina päivän juhlitaan, eihän ne vieraat asumaan jää, kiva kun on ohjelmaa.

[QUOTE="Maiskis";29576844]En tiedä kohtuiko siitäkin tämä anopin omatoimisuus kun loukkaantui pahasti siitä ettemme kutsuneet ristiäisiin hänen sisaruksiaan. Ilmeisesti oletti, että tietysti kutsumme eikä asiasta ollut puhetta etukäteen. oli kysynyt siskoltaan puhelimessa joko teille tuli kutsukortti ristiäisiin ja kun ei ollut tullut soitti meille ja kehoitti lähettämään uuden kutsukortin siskolleen kun ensimmäinen (mitä ei oltu edes lähetetty) oli hänen
Olettamuksensa mukaan hukkunut postissa. Kun kuuli ettemme aio kutsua hänen sisaruksia koitti suostutella ja haukkumalla meitä epäkohteliaiksi ja ajattelemattomiksi saada meidät muuttamaan mieltään kutsutuista. Ehdotto, että vuokraisimme jonkun isomman juhlatilan niim kaikki mahtuisivat.[/QUOTE]

Voi luoja. Mulla jäisi kyllä anoppikin kutsutmatta tuossa vaiheessa.

Ei voi kyllä mun mielestä kutsua isovanhempia ja sanoa että ette sitten tuo puolisoitanne. Kutsuisin serkut lapsineen erikseen ja nuo muut samana päivänä tai sitten anoppi pesueineen sais tulla ihan omana päivänään rääppiäisiin kun muut on jo käynyt.

Yhteistyössä