Pitäisikö rv21 tuntua likkeett joka päivä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Piksu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Piksu"

Vieras
En ole tuntenut kahteen päivään mitään, ainakaan sellaista, minkä voisin varmasti sanoa olevan vauvan aiheuttamaa. Pitäisikö liikeet tuntua joka päivä tässä vaiheessa?

Varmaan siinä tapauksessa, että olet jo jonkun aikaa tuntenut liikkeet ja selvästi. Eli jos on poikkeuksellista, tuntuu erilaiselta kuin normaalisti, kävisin tsekkaamassa neuvolassa. Tokihan kannattaa koettaa syödä hiukan suklaata ja juoda tuoremehua ja mennä pitkälleen, odotella hetki. Elli antaa hiukan sokeria ja odottaa josko heräilisi.

Loppuvaiheessa raskautta kehotetaan tekemään liikelaskentaa, meidän pikkutypy liikkui tasan kaksi kertaa vuorokaudessa koko raskauden ajan, sama rytmi oli syntymän jälkeen. Eli ei kaikki vauvat riehu kerran tunnissa.

Ei kaikilla tunnu vuossa vaiheessa vielä joka päivä liikkeet eikä välttämättä vielä muutamaan viikkoon. Riippuu odottajasta, lapsen asennosta, lapsen aktiivisuudesta jne.

Mulla ei tuossa vaiheessa tuntunu muistaakseni joka pvä selkeästi, vaikka toista lasta odotin. Kävin neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet. Niin huolissani olin. Syykin selvisi, mulla on istukka kohdun edessä, joka kivasti vaimentaa liikkeitä, näin selvisi rakenneuä:ssä.

Nyt rv 28 liikkeitä tuntuu eniten iltasin, kun asetun lepoon. Ei mitään jatkuvaa mylläystä.

Ei pidä ole huoleti. Ja ihan pikkuinen hipaisukin otetaan jos liikelaskentaa teet, mutta muista että noilla vkoilla ei vieläole sama sääntö kuin yli 30 viikoilla

Ei.
Vasta rv 26-28jälkeen.Näin sanoi minulle neuvolassa,kun itse noita liikkeitä hermoilin.
Sikiö on vielä niin pieni ,että et tunne vielä edes murto-osaa liikkeista.Vielä on tilaa heitää kuperkeikkaa jne..

Yhteistyössä