Pitäisikö sinusta 3:n hengen perheen pärjätä tällä rahalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tuolla ainakaan autoa pidetä, ei harrasteta, matkusteta tai makseta muuta kuin minimi kotivakuutus. Meillä menee tuo 800€ ruokaan ja satunnaisiin pikkukuluihin. Laskut ja bensat maksetaan tuohon päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja 3 hlö myös;23029698:
Ei tuolla ainakaan autoa pidetä, ei harrasteta, matkusteta tai makseta muuta kuin minimi kotivakuutus. Meillä menee tuo 800€ ruokaan ja satunnaisiin pikkukuluihin. Laskut ja bensat maksetaan tuohon päälle.

Mulla jää vuokran jälkeen 800 euroa, minä ja kaksi lasta. On auto, vakuutuksiakin on enemmän kuin pelkkä kotivakuutus, esikoisella harrastuksia (kuopus ei vielä harrasta). Matkustella ei pahemmin, kun se mua ei sinällään kiinnosta. Kerran kesässä tehdään jonnekin kauemmas hotellireissu ja sit muuten jotain huvipuistomatkoja, risteilyjä jne.

[QUOTE="moi";23030833]Mä olen 3:n lapsen yh ja vähempi meillä jää.... Ruokabudjetti 400e/kk, sisältyy vaipat yms.... :([/QUOTE]

et oo sitten töissä?
jois minä jäsisin lastenkanssa yksin saisin rahaa pelkästään lapsilisät korotettuna ja elatustuet niin n.850€
sit mä saisin asumistukea kelan laskurin mukaan 430€ siihen ei oteta näkjöjään huomioon elatusmaksuja tai lapsilisiä,onko noin? en ainakaan löytäny kohtaa mihin noi elatusmaksut oisin laittanu.
lisäksi palkkaa saan kuukaudessa käteen ruhtinaalliset 1300€ joten yhteensä nuo tekisi 2580€ liekö mulla alskuvirhe sitten jossainkohtaa. kyllä mä tuolla rahalla pärjäisin. vuokran jälkeen (850€) jäis rahaa vielä 1750€
tosin en mä varmaan jäis tuohon paikkaan töihinkään jos jäisin yksinhuoltajaksi. työajat on mitä on ja palkka pieni. nyt se menee kun on taloudessa myös mies joka tienaa hyvin.

[QUOTE="moi";23030833]Mä olen 3:n lapsen yh ja vähempi meillä jää.... Ruokabudjetti 400e/kk, sisältyy vaipat yms.... :([/QUOTE]

Ööö... Ihan normi ruokabudjetti...? Mikä on ongelma?

Yhteistyössä