Me ei saatu sossusta rahaa kun muka liian isot tulot!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian rikas köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26322183]itse jätin käymättä kun halusin siitä soskun akasta eroon! Ois saatu 50 euroo vaan eipä kiinostanu asioida sen kanssa (välistäjä vetäjä)[/QUOTE]

Uskon kyllä, että omakotitalo ja asuntolaina jo itsessään ovat este saannille. Ja muutenkin varmaan aika moni hoitovapaalla oleva olisi oikeutettu tukeen. Ainakin, jos lapsia monta.

Kieltämättä aika hurjaa huomata, että itsekkin olisi oikeutettu tuon laskurin mukaan toimeentulotukeen. No, mutta todellisuudessa ei takuulla saataisi mitään.

Höh ja pöh. Jos laskurin mukaan tukea saa, sitä myös saa.
Mutta, yleensä vikana on se, ettei laskuria käytetä oikein. Jos siihen syöttää sellaisia menoja, joita ei lain mukaan hyväsytä, tai jättää laittamatta kaikkia tulojaan, se ei oikein näytä. Jos siis ihan prikuulleen oikein laittaa kaikki, kyllä tuo laskiri oiein laskee tuen.

Höh ja pöh. Jos laskurin mukaan tukea saa, sitä myös saa.
Mutta, yleensä vikana on se, ettei laskuria käytetä oikein. Jos siihen syöttää sellaisia menoja, joita ei lain mukaan hyväsytä, tai jättää laittamatta kaikkia tulojaan, se ei oikein näytä. Jos siis ihan prikuulleen oikein laittaa kaikki, kyllä tuo laskiri oiein laskee tuen.

Jotenkin vaan en usko, että saatais. Jokatapauksessa meillä on nämä pienet tulot vain kesän ajan, etten nyt ala pienen ajan takia näkeen sellasta vaivaa. Ihmettelen vain kaikkia hoitovapaalla olevia, että miksi he eivät hae toimeentulotukea? Kuitenkin niin moni puhuu siitä, ettei tule toimeen niillä pienillä rahoilla.

Jotenkin vaan en usko, että saatais. Jokatapauksessa meillä on nämä pienet tulot vain kesän ajan, etten nyt ala pienen ajan takia näkeen sellasta vaivaa. Ihmettelen vain kaikkia hoitovapaalla olevia, että miksi he eivät hae toimeentulotukea? Kuitenkin niin moni puhuu siitä, ettei tule toimeen niillä pienillä rahoilla.

Se nyt vaan ei ole mikään uskonasia. Vika on tosiaan useimmiten siinä , että LUULLAAN tiettyjä menoja hyväksytyiksi menoiksi, vaikka ei niitä olekaan. Ei siis riitä ihmisen oma tunne ja kokemus, ettei tule toimeen rahoillaan, tukea saa vain, jos ja kun oikeasti tuloja on vähemmän kuin HYVÄKSYTTYJÄ menoja.

Se nyt vaan ei ole mikään uskonasia. Vika on tosiaan useimmiten siinä , että LUULLAAN tiettyjä menoja hyväksytyiksi menoiksi, vaikka ei niitä olekaan. Ei siis riitä ihmisen oma tunne ja kokemus, ettei tule toimeen rahoillaan, tukea saa vain, jos ja kun oikeasti tuloja on vähemmän kuin HYVÄKSYTTYJÄ menoja.

No tuohon laskuriin oli aika vaikeaa laittaa sellasia menoja joita ei hyväksyttäisi. En edes laittanut "muut menot" kohtaan mitään. Autolla on toisen meistä pakko mennä töihin, ja mulla kuukaudessa yli 100 euron lääkkeet. Ja asumiskuluista helppo laskea oikea summa. Mutta se taitaa vaikuttaa aika paljon, että lapsia on neljä.

No tuohon laskuriin oli aika vaikeaa laittaa sellasia menoja joita ei hyväksyttäisi. En edes laittanut "muut menot" kohtaan mitään. Autolla on toisen meistä pakko mennä töihin, ja mulla kuukaudessa yli 100 euron lääkkeet. Ja asumiskuluista helppo laskea oikea summa. Mutta se taitaa vaikuttaa aika paljon, että lapsia on neljä.

No, jäikö paljon miinukselle? Mä aina haen siinä kuussa kun miinukselle jää. Lasken itse jo siihen hakemukseen kuinka paljon, ja yleensä sentilleen sen verran saadaan. Lääkkeistä huomioidaan vaan reseptilääkkeeet. Siksi aina siinä kuussa kun jäämme miinukselle, pyydän maksusitoumuksen apteekkiin reseptilääkkeisiin, sitten voin vaan viedä sinne reseptit, ja hakea lääkkeet ilman rahaa.

Lastenvaatteisiin menee 500-700€/kk. Ne hei on ihan oikeesti kalliita!!

No harrastuksiin nyt menee jonkun verran ja kyllähän noi eläimet tarvii ruokaa! Ne eläinten ruuat laskettiin mukaan ruokiin ja siis prätkä vie bensaa! Niin ja niissä lastenvaatteissa on mukana tytön balettipuvut. Ja salille tarvii vähän väliä uusia vaatteita.

Se täti antoi sellaisen A4-taulukon missä oli eri kohdat mihin piti täyttää arvio kuukauden tuloista ja menoista 3 kuukaudelta ja kysyi vielä BRUTTOtuloja, ei netto! Se täti katsoi sitä vaatekohtaa ensin järkyttyneenä, sitten nauroi ja kysyi: "Oletko sä ihan tosissas?!". Sanoin että kyllä olen. Meidän tulot tippui kun jäin työttömäksi. Täti sanoi että menoja pitää karsia ja totesi sitten: "Noilla tuloilla saatte pärjätä omillanne." Tuli vähän paha maku suuhun.

[QUOTE="Kifa";26322519]Vielä huonompi provo, älä turhaan yritä enää.[/QUOTE]

Miten tää sua provosoi? Meidän tulot ei ihan oikeesti riitä! Joudutaanko nyt sitten muuttaa kadulle?! Se on sitte Lahden sossun vika! Mä muuten otan iltalehteen tms. yhteyttä jos niin käy!

Mun tietääkseni auton kuluja ei hyväksytä menoiksi. Lääkkeistä tosiaan vain sairauden hoitoon olevat reseptilääkkeet ja asumiskuluista vastike (ei siis lainaeriä pankille) ja ehkä ne asuntolainan korot sai myös laskea. Vaatekulut, puhelinlaskut, netti, tv-luvat, ruoka ja oikeastaan kaikki muut laskut paitsi vuokra/vastike, sähkö, vesi ja päivähoitomaksut ja kunnallinen terveydenhoito + reseptilääkkeet pitäisi maksaa siitä perusosasta, joka ei tosiaan mikään huima summa ole.

ne läkke tjos ovat reseptillä hyväksytään menoikis, vaika saisite vain 10e nin saatte maksusitoumuksen jolla saaatte lääkkeet ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja liian rikas köyhä;26322571:
Eikä muuten sossu voi katsoa liiton rahoja tuloiks, kun ei pankkikaan katsonu kun eivät myöntäneet asuntolainaa just siks!

tottakai ne lasketaan, mutta esim ylläpitokorvausta sitä 9e/ pvä ei lakseta tuloksi, koska, mutta esim opiskelijoille laksetaan opintolainekin, viakka sitä ei nostaisikaan.

asumiskuluja ei aina hyväksytä kokonaan, joskus "kohtuuullistetaan" vuokra tai vastike jos e on heidän mileestä liian suuuri. heillä on omat normit näihin.
Musitakaa että MYÖS lapsilisät laksetaan tuloikis j asumistuki, viaakk se menis suoraan vuokranatajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja liian rikas köyhä;26322495:
Lastenvaatteisiin menee 500-700€/kk. Ne hei on ihan oikeesti kalliita!!

No harrastuksiin nyt menee jonkun verran ja kyllähän noi eläimet tarvii ruokaa! Ne eläinten ruuat laskettiin mukaan ruokiin ja siis prätkä vie bensaa! Niin ja niissä lastenvaatteissa on mukana tytön balettipuvut. Ja salille tarvii vähän väliä uusia vaatteita.

Se täti antoi sellaisen A4-taulukon missä oli eri kohdat mihin piti täyttää arvio kuukauden tuloista ja menoista 3 kuukaudelta ja kysyi vielä BRUTTOtuloja, ei netto! Se täti katsoi sitä vaatekohtaa ensin järkyttyneenä, sitten nauroi ja kysyi: "Oletko sä ihan tosissas?!". Sanoin että kyllä olen. Meidän tulot tippui kun jäin työttömäksi. Täti sanoi että menoja pitää karsia ja totesi sitten: "Noilla tuloilla saatte pärjätä omillanne." Tuli vähän paha maku suuhun.
aika ammattitaidoton kun mä saan joka vuosi uuden turkin sossusta ( täällä kun on nykyään todella pakkasta pari päivää talvella) ja samoin lapset saa joka vuosi uudet haalarit ja villapuvut ym etteivät vain palele... ja rahaa saadaan joka kuukausi niin paljon ettei kertakaikkiaan tilille mahdu kaikki eikä kerkiä kuluttamaan.

Yhteistyössä