Pitäisikö veronpalautus jo näkyä tulevana maksuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos sulle on jotain tulossa niin kyllä ne tulee sit ku tulee. Miksi sen pitäisi näkyä muuten ku silloin ku on tilillä. mitä vitun virkaa sillä on näkyä siellä. Ihan vain helpottaakseen sun vauhkoa luonnettasi, saanko vai enkö.
Taitaa olla pelko,et ulosotto onkin vienyt rahat :D

Alkuperäinen kirjoittaja helvetin hätähousu;27643584:
jos sulle on jotain tulossa niin kyllä ne tulee sit ku tulee. Miksi sen pitäisi näkyä muuten ku silloin ku on tilillä. mitä vitun virkaa sillä on näkyä siellä. Ihan vain helpottaakseen sun vauhkoa luonnettasi, saanko vai enkö.
Taitaa olla pelko,et ulosotto onkin vienyt rahat :D

Kaikki ei ole kultalusikka suussa kasvaneita.

[QUOTE="vieras";27643631]Vittu näitä veronpalautusvouhkaajia! Jos ne rahat ovat niin tärkeitä niin miks helvetissä ette pidä ennakonpidätystänne ajan tasalla?![/QUOTE]

No varmaan ESIM siksi, että monet täällä saavat esim Kelan tukia, joiden ennakonpidätykseen ei voi itse vaikuttaa. Taas yks torvi, jonka pitää saada oma näsäviisaus kuulumaan kun ei varmaan muuten saa päteä... :)

[QUOTE="vieras";27643631]Vittu näitä veronpalautusvouhkaajia! Jos ne rahat ovat niin tärkeitä niin miks helvetissä ette pidä ennakonpidätystänne ajan tasalla?![/QUOTE]

NO mulla ne rahat tulee kotitalousvähennyksestä.

Ihan paras selitys persaukisuudelle on tuo "kaikki ei ole kultalusikka suussa syntyneitä" byhyy yyy! No ei olla joo, mutta ei se mitä minun pankkitilin saldo näyttää tänä päivänä, liity mitenkään omien vanhempieni varallisuuteen/varattomuuteen. Jokainen on kuitenkin se oman onnensa seppä!

yleensä pankista, toisilla näkyy kelan etuudet, palkat jne jo edellisenä päivänä. mulla ainakin OPssa näin. toki ne ei siis vielä ole käytettävissä mutta näkyy tulossa olevana tapahtumana.

Kun moneen kertaan on eri medioissa ollut tieto, että veronpalautukset tulevat tileille 5.12. aikana, niin miksi niistä pitää vouhkata jo etukäteen ja käydä nettipankissa vartin välein tiliä tarkastelemassa. Kesällä, kun verotuspäätöksiä läheteltiin, olivat jo jotkut kieli pitkällä kyselemässä moneltako ne maksetaan. Onkohan joidenkin lapset olleet koko vuoden syömättä, kun äiti on maksanut liikaa ennakonpidätyksiä.

[QUOTE="vieras";27643746]Tileillä palautusten pitäisi olla ennen kauppojen aukeamista, eli ostoksille sitten vaan ja palautukset sileäksi.[/QUOTE]

Ja tämä kanssa ihmetyttää, että kun ensin odotetaan nälissään niitä palautusrahoja kieli pitkällä niin sitten ne pannaan haisemaan kerralla sileäksi (ei tule mieleenkään laittaa niistä yhtään kymppiä odottamaan seuraavan kuun nälkää)

Ja entäs jos onkin ulosottoa, mitä se toisille kuuluu, haukkua?? Muistinpa juuri, että multa ottivat 34 euroa vaikka olin laskun maksanut ja nyt olen 2 kertaa viestinyt ulosottomiehelle että saanko minkäverran(saati milloin saan kun byrokratia ottaa aikansa) Mutta eipä ole sieltä vastattu. Että saanko ne 200 e vai en , saati peräti 234e mikä olisi oikein.

Lisäänpä, että olen YHÄ hengissä oleva 90- luvun laman takia talonsa menettänyt mummi, entinen yksinhuoltaja (lapseni isä oli vittumainen luonne ja juoppo, opoettajaperheen musta lammas)
Lisäänpä vielä toivotukseni TÄMÄN AJAN YKSINHUOLTAJILLE : jaksamista ! 80- LUVULLA PÄRJÄSIN RAHALLISESTI POIKANI KANSSA, NYT NÄYTTÄÄ OLEVAN PALJON HUONOMMIN TEILLÄ. Mistä helvetin pajasta asia on muutettu niin ?! Pojastani tuli sitten vastuutakantava vientiasentaja, pärjäten maailmalla ja ihan amis-pohjalta.Tiukkaa oli monestakin syystä, mutta yhteiskuntakin tuki ! Verotus oli tosi pieni, perhepäivähoitoon pääsi (kuin 3.mummola, samassa talossa 5 v)

Mitäköhän näille veronpalautuksien odottajille sitten käy kun ei enää makseta palautuksia / mätkyjä vaan se siirretään seuraavan vuoden verokorttilaskentaan ja veroprosentti seuraavalle vuodelle sitä kautta pienenee tai suurenee...

• Tykkää
Reactions: Salla07
Veronpalautukset maksetaan keskiviikkona. Tileille ne eivät kuitenkaan tupsahda samanaikaisesti, sillä Verohallinnon maksujärjestelmää on uudistettu.

Palautukset välitetään nyt keskitetysti Pohjola Pankin kautta muihin pankkeihin yhtenäisen euromaksualueen standardin mukaisina SEPA-maksuina.

- Pohjola Pankki on valittu valtion kilpailutuksen tuloksena. Kyseessä on ensimmäinen suurempi maksutapahtuma valinnan jälkeen, kertoo Verohallinnon ylitarkastaja Irma Korpela.

Korpelan mukaan veronpalautusten maksuun on varauduttu hyvin. Kaikki aineistot on jo toimitettu Verohallinnolta Pohjola Pankkiin.

- Jos kaikki menee hyvin, kaikki ovat tileillä huomenna aamupäivällä.

SEPA-euromaksualueen vuoksi rahat kiertävä Pohjola Pankista Euroopan kautta muihin pankkeihin. Rahojen tileille ilmestymisen ajankohta on pankkikohtainen.

- Tähän mennessä kaikki järjestelyt ovat menneet hyvin. Jos viivästyksiä tulee, ovat pankit ja Verohallinto valmistautuneet tiedottamaan niistä.

Uus maksujärjestelmä EU kreikka rahoilla otettu käyttöön. Ei varmasti tule palautukset vaan valtio panttaa niitä ja nostattaa korkoa itselleen. Herätkää ihmiset kuinka valtio kusettaa!

Yhteistyössä