Pitäiskö alkuvuodesta syntyneen ekaluokkalaisen osata...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
...tässä vaiheessa jo vähän kontrolloida sanomisiaan? Kun mun mielestä omille on pienestä pitäen kerrottu, ettei kaikkea tarvii kommentoida ääneen ainakaan heti. En muista, että olisivat vuosiin möläytelleet ja kommentoineet kaikkea mahdollista.

Meillä on yökylässä kuopuksen kaveri ja mulla palaa kohta hihat (johan tätä on kestänytkin iltapäivä kolmesta lähtien...). Huomiseen iltapäivään pitäisi jaksaa. Kaveri kommentoi ihan koko ajan jotain negatiivisia juttuja. Lapsen tavaroista, meidän tavaroista, meidän tavoista tai meidän jutuista! Oikeesti uaaaagh! Yritän sulkea korvani tuolta mutta pah, sieltä se taas tulee kommenttiensa kera. Mä en tajua miksi edes haluaa meille, jos meillä on näin paljon kommentoitavaa. Ja tuo lapsi on ollut tuollainen aina, vanhempiensa mielestä se on varmaan vaan söpöä kun heidän vauva on niin suorapuheinen...

Ja toi huutaminen... Ihme kimitystä ja kiljumista vähän väliä. Oma yrittää sanoa, että älä kilju ja huuda koko ajan, vaikutus kestää noin puoli minuuttia. Tai kunnes avaa taas suunsa.

Huh, helpottipa kun sai avautua :D.

sehän riippuu ihan kodista,millaiset tavat siellä on. Ei kaikki kontrolloi mitenkään puheitaan vaan ovat aikuisenakin niitä jotka kommentoivat koko ajan ja kaikkea. Hyvässä ja pahassa. Kunhan vaan oma ääni kuuluu.

Ehkä tossa on vastaus, että vanhempiensa mielestä on vaan söpöä kun lapsi käyttäytyy noin.
Huonoa kasvatusta mun mielestä. Kyllä tuon ikäisen pitäisi tietää, miten käyttäydytään jos käytöstavat on opetettu. Ei mun lapset ainakaan ole koskaan huudelleet ihmisille mitä sattuu ja ovat osanneet olla kunnolla kylässä ja ihan jokapaikassa.

[QUOTE="vieras";27409825]...tässä vaiheessa jo vähän kontrolloida sanomisiaan? Kun mun mielestä omille on pienestä pitäen kerrottu, ettei kaikkea tarvii kommentoida ääneen ainakaan heti. En muista, että olisivat vuosiin möläytelleet ja kommentoineet kaikkea mahdollista.

Meillä on yökylässä kuopuksen kaveri ja mulla palaa kohta hihat (johan tätä on kestänytkin iltapäivä kolmesta lähtien...). Huomiseen iltapäivään pitäisi jaksaa. Kaveri kommentoi ihan koko ajan jotain negatiivisia juttuja. Lapsen tavaroista, meidän tavaroista, meidän tavoista tai meidän jutuista! Oikeesti uaaaagh! Yritän sulkea korvani tuolta mutta pah, sieltä se taas tulee kommenttiensa kera. Mä en tajua miksi edes haluaa meille, jos meillä on näin paljon kommentoitavaa. Ja tuo lapsi on ollut tuollainen aina, vanhempiensa mielestä se on varmaan vaan söpöä kun heidän vauva on niin suorapuheinen...

Ja toi huutaminen... Ihme kimitystä ja kiljumista vähän väliä. Oma yrittää sanoa, että älä kilju ja huuda koko ajan, vaikutus kestää noin puoli minuuttia. Tai kunnes avaa taas suunsa.

Huh, helpottipa kun sai avautua :D.[/QUOTE]

Kuinka usein lapsi on teillä ollut? Ja onko käytös ollut samanlaista?

Mä varmaan sanoisin tiukkana että meillä ei kiljuta ja jos tarkoitus on hänellä vaan pahoittaa toisen mieli kommentoimalla hänen tavaroitaan niin silloin vaihtoehtona on lähteä omaan kotiin.

Musta tuntuu muutenkin että veisin lapsen kotiinsa. Työviikon jälkeen perjantai illalla vieraan lapsen kiljumisen kuunteleminen ei oikein kiinnosta.

Kuinka usein lapsi on teillä ollut? Ja onko käytös ollut samanlaista?

Mä varmaan sanoisin tiukkana että meillä ei kiljuta ja jos tarkoitus on hänellä vaan pahoittaa toisen mieli kommentoimalla hänen tavaroitaan niin silloin vaihtoehtona on lähteä omaan kotiin.

Musta tuntuu muutenkin että veisin lapsen kotiinsa. Työviikon jälkeen perjantai illalla vieraan lapsen kiljumisen kuunteleminen ei oikein kiinnosta.

On ollut meillä jonkin verran. Aina ollut samanlainen. Nyt ehkä rauhoittunut (ainakaan vielä ei ole mitään hajonnut ;), tietääkseni) vähäsen. Meidän esikoinen ja toisen perheen esikoinen ovat myös kavereita (hekin samanikäisiä) ja tuo heidän esikoinen on ihan erilainen, paljon parempikäytöksinen!

Ja joo, olen mäkin sanonut tuosta kiljumisesta ja oikeesti yritän vain sulkea korvani tolta kommentoinnilta, etten tosissani polta päreitäni. Ei viitti koko ajan olla ärisemässä, oikeesti jo helpotti kun sai täälläkin sanoa 'ääneen' mikä potuttaa :D.

Olen äitiyslomalla, joten onneksi mulla ei ole työviikkoa takana, sitten olisikin jo varmaan toimitettu muksu kotiinsa ;). Nyt vain olen yksin kotona, mies on raksalla...

Toivottavasti kukaan ei ikinä perustele minulle lapsensa käytöstä tai osaamista sillä, että hän on alkuvuodesta tai loppuvuodesta syntynyt. Eihän sillä ole mitään merkitystä mihin aikaan vuodesta on syntynyt. Ja tuo ap:n kuvailema on ihan vain huonoa kasvatusta.

Yhteistyössä