Pitäiskö huolestua rv29

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on kärsitty viikko noro-viruksesta tms ja tämän seurauksena maha on pienentynyt ( se nyt ei haittaa... ) mutta myös laskeutunut ihan selvästi. Ja parina iltana supisteluja, sellaisia harjoitussuppareita, mutta hetkittäin käy jo kipeetä. Ja alakertaan iskee samanlaista sukkapuikkoa kun esikoisesta, joka laskeutui rv35 paikkeilla.
Meinaako vaan, että tää vauva olis jo muka laskeutumassa, kun eikös sillä pitäis olla tilaa heittää volttia vielä monta viikkoa?
Niin ja rv29+

Eikös moni vauva ala hakea lähtöasentoa jo tuossa viikon 32 paikkeilla ? Kannattaa kysäistä neuvolasta, jos huolestuttaa.
Itse podin ankaria vatsavaivoja viikon verran ja laihduin melkein 1,5 kiloa ja sen seurauksena vatsa on mielestäni alempana kuin aiemmin. Vauva kyllä melskaa missä sattuu, joten vielä on tilaa heittää kuperkeikkaa.

Olet melkolailla hyvin selmillä kehosi muutoksista, sanoisinkin (huom ilman lääk koulutusta, kolmen lapsen äitinä!) että tuo "mahan" pienentyminen ei merkitse mitään, mutta nuo supistelut ovat jotain, mitä sinun täytyy seurata tarkkaan! Ota heti huomenna yhteyttä neuvolaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Wiiwi:
Olet melkolailla hyvin selmillä kehosi muutoksista, sanoisinkin (huom ilman lääk koulutusta, kolmen lapsen äitinä!) että tuo "mahan" pienentyminen ei merkitse mitään, mutta nuo supistelut ovat jotain, mitä sinun täytyy seurata tarkkaan! Ota heti huomenna yhteyttä neuvolaan!

Joo, mulla vaan ei kauheesti ole luottoa tohon neuvolaan, ainainen neuvo on seurata viikko ja palata sit asiaan.
Noista supisteluista mä eniten olenkin huolissani, maha on kivempi alhaalla, vaikka häirii kyllä tekemisiä niin enempi.

Mä kyllä sanoisin että vaadi sieltä neuvolasta lähetettä äitipolille jos tunnet ettet sieltä saa asiantuntevaa hoitoa ja epäilet että vauva laskeutunut jo ja supistelee enemmän. Mullakin vaan neuvolassa sanottiin että katotaan ja seurataan kunnes sitten 26 rv:llä soitin itte äitipolille ja pääsin päivystyksenä näytille kipeiden supistusten takia.Kohdun sisäsuu alkanut aueta,paikat pehmenneet,kohdun kaulakanava lyhentynyt ja vuodelepoon sain heti passituksen. Onneks tilanne saatiin rauhoitettua ja vasta 36rv:llä syntyi. Sanoisin kuitenkin että ota varman päälle ja ainakin tarkistuta tilanne!

Alkuperäinen kirjoittaja yks äippä:
Mä kyllä sanoisin että vaadi sieltä neuvolasta lähetettä äitipolille jos tunnet ettet sieltä saa asiantuntevaa hoitoa ja epäilet että vauva laskeutunut jo ja supistelee enemmän. Mullakin vaan neuvolassa sanottiin että katotaan ja seurataan kunnes sitten 26 rv:llä soitin itte äitipolille ja pääsin päivystyksenä näytille kipeiden supistusten takia.Kohdun sisäsuu alkanut aueta,paikat pehmenneet,kohdun kaulakanava lyhentynyt ja vuodelepoon sain heti passituksen. Onneks tilanne saatiin rauhoitettua ja vasta 36rv:llä syntyi. Sanoisin kuitenkin että ota varman päälle ja ainakin tarkistuta tilanne!

Jollei nää nyt tästä ota loppuakseen, niin tietty otan yhteyttä neuvolaan, jotenkin vaan tuntuu että huolestuuko sitä turhasta, kun kuitenkin on ihan normaalia että voi supistella. Esikoisesta en muista oikeastaan muuta kuin sellaisia vatsankovettumisia ja nyt tuntuu että paljon enempi vaivoja.

Kannattaa käydä näytillä jos tulee sellaisia suppareita jotka tuntuu tai kivuttomiakin säännöllisesti. Mieluummin varman päälle kun koskaan ei tiedä millaiset supparit tekee jo tuhojaan kohdunkaulalla. Rv 29+ syntyneen vauvan tie on vielä kivinen ja tuossa vaiheessa laitetaan supparinestolääkityskin päälle jos kovasti supistelee. Jos ei neuvolassa kuuntele, mene suoraan äitipolille, ei ne sua sielä pois käännytä. Mulla supisteli jo rv 16 lähtien kivuttomasti ja rv 27 täysin ilman kipeitä suppareita oli paikat lähteneet avautumaan ja vuodelepoon sairaalaan komento. Mulla tosin oli kaksosraskaus mutta silti aluksi neuvottiin vain odottelemaan josko supparit loppuisivat. Päivystyksestä jäinkin suoraan osastolle. En tiedä mitä olisi käynyt jos olisin jäänyt odottelemaan ja seurailemaan tilannetta kuten neuvottiin.

Uusimmat

Yhteistyössä