Pitäiskö jo huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marmattaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Marmattaja

Vieras
Mies lähti eilen kavereiden luo katsomaan pronssiottelua ja lupas tulla takas pian ottelun loppumisen jälkeen. No eipä ole vielä tullut eikä vastaa puhelimeenkaan (puhelin kyllä auki). Huomisaamuna olen lähdössä töihin ja miehen olis oltava lasten kanssa kotona aamulla klo 6.30 alkaen. Kavereittensa nimiä (paitsi etu-/lempinimet) en tiedä enkä siis pysty heillekään soittamaan, kun ei ole heidän numeroitaan. Alkaa jo toi huomisaamu jännittämään, että onko mies silloin kotona ja jos on, niin missä kunnossa. Mitä ihmettä pitäis nyt tehdä?

Onko miehellä FB-tiliä? Löytyisikö sieltä kaverilistalta näitä frendejä? Voisit ottaa sitä kautta yhteyttä.

Itse olisin huolissani kyllä, varsinkin jos tämä ei ole miehen tapaista. Todennäköisesti kuitenkaan mitään hätää ei varmasti ole, äijä vaan kännissä/viihteellä edelleen. No, ehkä huolehtisin myös siitä onko lapsille aamulla hoitajaa jolla ei ole promilleja veressä... Saisitko heitä vietyä jollekin sukulaiselle vaikka?

En ole Facebookissa eikä mieskään, joten siitä ei ole nyt apua. Mietin jo, että varmaan soitan aamulla töihin ja narraan olevani sairas, jos mies ei kohta kotiudu. Mutta alan olla kovasti huolissani, ettei vaan ole sattunut jotain kamalaa miehelleni eikä kukaan osaa ilmoittaa mulle, kun meillä eri sukunimikin.

Minä olisin jo ajat sitten soitellut ainakin sairaalat ja poliisin ja kaikki mahdolliset tutut läpi. Ja olisin huolestani enemmän kuin suunniltani. Tietysti jo mies harrastaa tuollaisia katoamistemppuja useinkin, niin sitten voi olla eri juttu...

Ihan hyvinhän tuo voi olla tottakin, aika monella jää putki päälle aina välillä, eikä poliisiakaan todellakaan kiinnosta vajaan vuorokauden jälkeen ryhtyä kenestäkään huolestumaan.

Itse varautuisin siihen, että jos ei aamuksi ilmesty niin ilmoitat työpaikallesi, ja alat sitten kysyä, josko poliisi ottaisi jo katoamisilmoituksen vastaan. Mutta eiköhän se siitä ilmesty. Onko aiemmin käynyt vastaavaa?

Vaikea kuvitella tuollaista tilannetta, että mies katoaisi vuorokaudeksi ilman, että ilmoittaa mitään ja että saisi edes puhelimella kiinni, joten mä olisin tuossa vaiheessa jo huolesta sekaisin. Mutta tosiaan jos tuo kuuluu miehesi toimintatapoihin, niin sitten ei varmaan isompaa hätää liene? Lapsille kyllä hommaisin jonkun selvän hoitajan ihan joka tapauksessa.

Yhteistyössä