Pitäiskö lopettaa yhteydenpito anoppiin kokonaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olga

Vieras
Joo, ärsyttää vaan mun anoppi kun se hoitaa kaiket viikonloput miehen veljen lapsia ja näin ollen yhteydenpito meihin on olematonta. Olen asiaa hänellekin ihmetellyt ja syyksi sanoo sen että toisen pojan perhe tarvitsee häntä enemmän. He siis rakentavat taloa ja siksi lapset ovat koko ajan hoidossa. Ja näin ollen sitten kun yritetään mennä kylään tulee vastaukseksi että ei käy, lapset taas hoidossa. Kyllästyttää ja harmittaa niin ettei enää tee mieli itsekään soitella. Mitä mieltä olette, pitäiskö lopettaa anoppiin yhteydenpito kokonaan ja odottaa jos sillä ois joskun ite aikaa ottaa yhteyttä? Lasten takia olen vielä tsempannut ja tarjoutunut kyläilemään ym, mut nyt alkaa mitta olemaan täysi.

Miksi ei käy, kun miehen veljen lapset on siellä?? Outo anoppi sulla. Otatte ja menette vaan, koska onhan se mummola sinunkin lapsille!! Anna hoitoapua anopille, puuhatkaa jotain yhdessä. Serkuilla kivaa, kun saa leikkiä jne.

Mikä tässä on vaikeaa? Sulle? Anopille?

eli sä lopettaisit lastesi ja anoppisi välit vain sen takia että rakennushommat on nyt tärkeemmät, parin vuoden takia???
sieppaa tuollaiset ihmiset! oletko kysynyt lapsiltasi mitä mieltä he ovat?
ja voithan sä laittaa lapset soittamaan, tai mennä yhdessä sinne yökylään? kyllä olet pöllö!

hm. mitä se yhteyksien katkaisu auttaa..? tietysti tilanne harmittaa, mut eihän se rakentaminen loputtomiin kestä. Ehkä sitten tilanne tasaantuu ja tasapuolistuu. Pysyttele vaan väleissä, on vielä teidänkin vuoronne saada apua ja tukea!

niin, anoppi kieltää meiltä kyläilyt silloin kun toiset lapset on siellä. En tiedä miks enkä halua tunkea jos sanoo ettei sovi. Tilanne johtanut nyt siihen että meidän lapset ei enää puhu mummosta lainkaan. Vanhempi ei esim haluaisi mummoa synttäreille vieraaksi, ilmeisesti alkanut vaistoamaan ettei meidän elämä mummoa kiinnosta.

Eikö ole aika selvää että anoppi haluaa auttaa, kun toisilla on kädet täynnä raksan kanssa? Menette sinne, saavat serkut seuraa toisistaan. Välien katkaisua mietit tämän takia? Haloo!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin, anoppi kieltää meiltä kyläilyt silloin kun toiset lapset on siellä. En tiedä miks enkä halua tunkea jos sanoo ettei sovi. Tilanne johtanut nyt siihen että meidän lapset ei enää puhu mummosta lainkaan. Vanhempi ei esim haluaisi mummoa synttäreille vieraaksi, ilmeisesti alkanut vaistoamaan ettei meidän elämä mummoa kiinnosta.

Tai sit sen että sää oot vihanen mummolle.

Alkuperäinen kirjoittaja LoveStreet:

Tai sit sen että sää oot vihanen mummolle.

totta tuo. kyllä ne lapset aistii sen että jos ei suhteet aikuisilla suju.

olen siis ajatellut etten ota anoppiin yhteyttä itse vaan odotan että hän ottaisi. Viimeksi kun yritin mennä kylään viime viikonloppuna sanoi, että kädet täynnä töitä kun lapset hoidossa. On koko ajan tekemässä jotain kivaa noiden lasten kanssa, vie sirkukseen ja kaupungille ym, meidän lapsia ei kertaakaan. Sanoi että pitää meihin sitten yhteyttä kun rakennusprojekti on ohi. Mä en vaan ymmärrä miks pitää olla niin ehdoton et meidän täytyy odottaa eikä voida lainakaan nyt vierailla siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja rew:
Eikö ole aika selvää että anoppi haluaa auttaa, kun toisilla on kädet täynnä raksan kanssa? Menette sinne, saavat serkut seuraa toisistaan. Välien katkaisua mietit tämän takia? Haloo!

No mä en ainakaan menisi kenekään luoksi, jos hän suoraan sanoo, ettei sovi. Ei se, että on jonkun mummo, pakota olemaan niiden lasten kanssa tekemisissä, jos ei halua. Jos mun anoppi sanoisi, ettei voi tulla, niin en todellakaan tunkisi sinne väkisin. Vastaavasti jos mä sanoisin jollekin, ettei meille sovi nyt tulla, niin kyllä aika pitkään katsoisin, jos siitä huolimatta tunkis oven taakse.

Kyllä mä ymmärrän et jos sanotaan ettei sovi tulla niin se ottaa lujaa. Ite en soittelis ja kyselis sopiiko. Jäisin odottamaan jahka mummon sopii ottaa yhteyttä. Ehkä se pistäs sielläkin päässä miettimään et mikä vialla kun ei soittele.

ja meillä oli anopin kans ennen hyvät ja lämpimät välit, ja nyt se ei enää soittele ei mitään. Kyllä mäkin sitä ihmista kaipaan ja haluisin nähdä mut en voi väkisin jos toinen ei halua. Ja teidän mielestä pitäis vaan väkisin tuppautua vaikka kielletään.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kyllä mä ymmärrän et jos sanotaan ettei sovi tulla niin se ottaa lujaa. Ite en soittelis ja kyselis sopiiko. Jäisin odottamaan jahka mummon sopii ottaa yhteyttä. Ehkä se pistäs sielläkin päässä miettimään et mikä vialla kun ei soittele.

Onpa noita anoppeja, jotka ei soittele eikä kysele kuulumisia. Odottaa vaan yksipuolisesti, että heitä huomioidaan.

ja meillä oli anopin kans ennen hyvät ja lämpimät välit, ja nyt se ei enää soittele ei mitään. Kyllä mäkin sitä ihmista kaipaan ja haluisin nähdä mut en voi väkisin jos toinen ei halua. Ja teidän mielestä pitäis vaan väkisin tuppautua vaikka kielletään.

oletko kysyny mikä mättää?

olen kysynyt, vastaus on se että ei jaksa pitää yhteyttä kun joutuu kaikki vapaapäivät hoitamaan lapsenlapsia. Ja välillä haukkuu meille toisen pojan pehettä että kun työntävät aina lapset hoitoon.

olen kysynyt, vastaus on se että ei jaksa pitää yhteyttä kun joutuu kaikki vapaapäivät hoitamaan lapsenlapsia. Ja välillä haukkuu meille toisen pojan pehettä että kun työntävät aina lapset hoitoon.

se on sitten anopin oma moka kun ei osaa sanoa EI!

Miksi anopille ei kelpaa teidän apu. Johan olisi helpompi yhdessä hoitaa! Kysy, jos voisit tulla avuksi. Lupaudut vaikka tuomaan valmiin keiton kattilassa tai jotain. Keksi retki tai mitä vaan. Panosta enemmän. Vai oletko sinä vain siellä istuskelemassa? Sitten se on sinun häpeä, jollet tee mitään avuksi. Anoppisi on väsynyt. Koita auttaa sitä.

No anna anoppis olla.Mitä sitä suotta sit pähkäät tuossa tilanteessa.Ottaa sit yhteyttä,kun haluaa.Se on sit eri asia haluaako lapset tavat mummuaan riemulla vai ei.
en mä vastaavassa tilanteessa soittelisi yms,jos toinen ilmaisee ettei kiinnosta yhteydenpito.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

se on sitten anopin oma moka kun ei osaa sanoa EI!

Mut eipä se ap:tä paljo lämmitä.

Jos se olet sinä joka olet tähän asti koittanu yhteyttä pitää yllä nin neuvoisin et nyt oikeesti jäät odottelemaan sieltä päin yhteydenottoa. Ehkä anoppi havahtuu huomaamaan että myös te olette olemassa kun ei kuule teistä hetkeen. Mun mielestä tuo on epäreilua vaikka toiset kuin rakentavat. Ei se silti oikeuta saamaan mummoa kokonaan omaan käyttöön!

Mä en oikein ymmärrä taaskaan näitä kommentteja, siis kun tuntuu, että kaikki teilaa aapeen...

Mua ainakin kypsyttäis, jos omat lapset siivuutettais kokonaan... Siis on ymmärrettävää, että on elämänvaiheita, jolloin lapsenhoito on kultaakin kalliimpaa, mutta että jatkuvasti kuukaudesta toiseen... Kerran ne lapsetkin on vaan pieniä. Kyllä sen asian pitäis muistua myös vanhempienkin mieleen... Talon rakennuskin ottaa sen oman aikansa, mutta ei se siitä mihinkään katoa, jos edes joskus antaa yhden illan lapsilleen...

Mä varmaan lakkaisin yrittämästä. Siis jos ottais meihin päin yhteyttä, niin oisin ystävällinen ja ehdotuksiin innostuva, mutta en enää itse ehdottelisi mitään.

Omassa perheessä välimatkat ovat pitkiä isovanhempiin, joten näkeminen ei ole itsestäänselvyys, vaikka kummastakin suunnasta halua siihen on. Mä harrastan paljon sitä, että sisällytän päivittäiseen puheeseen paljon lähisuvun nimiä... Esim. jos on asioita, mitkä voivat liittyä lasten serkkuihin etc... Ja paljon toistelen isovanhempien kutsumanimiä...

Kyllä lapsi "vierastaa" aina, jos on ollut liian pitkä väli tapaamisissa. Mutta nopeasti se sitten menee ohi, kun tulee ne tutut asiat vastaan näkemisen aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Mä en oikein ymmärrä taaskaan näitä kommentteja, siis kun tuntuu, että kaikki teilaa aapeen...

Mua ainakin kypsyttäis, jos omat lapset siivuutettais kokonaan... Siis on ymmärrettävää, että on elämänvaiheita, jolloin lapsenhoito on kultaakin kalliimpaa, mutta että jatkuvasti kuukaudesta toiseen... Kerran ne lapsetkin on vaan pieniä. Kyllä sen asian pitäis muistua myös vanhempienkin mieleen... Talon rakennuskin ottaa sen oman aikansa, mutta ei se siitä mihinkään katoa, jos edes joskus antaa yhden illan lapsilleen...

Mä varmaan lakkaisin yrittämästä. Siis jos ottais meihin päin yhteyttä, niin oisin ystävällinen ja ehdotuksiin innostuva, mutta en enää itse ehdottelisi mitään.

Omassa perheessä välimatkat ovat pitkiä isovanhempiin, joten näkeminen ei ole itsestäänselvyys, vaikka kummastakin suunnasta halua siihen on. Mä harrastan paljon sitä, että sisällytän päivittäiseen puheeseen paljon lähisuvun nimiä... Esim. jos on asioita, mitkä voivat liittyä lasten serkkuihin etc... Ja paljon toistelen isovanhempien kutsumanimiä...

Kyllä lapsi "vierastaa" aina, jos on ollut liian pitkä väli tapaamisissa. Mutta nopeasti se sitten menee ohi, kun tulee ne tutut asiat vastaan näkemisen aikana.

No eihän kaikki teilaa! Koita ymmärtää lukemasi!

No siis tämä ei nyt varmaan paljon lohduta, mut mä olen lyöny hanskat tiskiin oman äitini kanssa.
Hetki sitten vielä yritin yritin sopia kahvittelu päiviä, kyläilyä meille tai heille. Aina on kiirettä töitä, ruuanlaittoa, siivousta mitä milloinkin.

No nyt se vaan menee sitte niin et äiti/mummo soittaa pistää viestiä et tuletteko huomenna on vapaa tai ilmestyy oven taakse ilmottamatta. Nähdään siis ehkä kerran kahessa kuukaudessa.

Oma on aikuisen ihmisen valinta, itse hän siinä enemmän menettää mitä me. Mä en enää vaan jaksanu sitä. Pojan (3 vee) puolesta harmittaa koska hän kaipaa mummoa ja kyselee et koska mennään yms. Kuopus vierastaa kun näkee niin harvoin.