pitäiskö mun soittaa/käydä lääkärissä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolottaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolottaa

Vieras
olen kärsinyt jo jonkin aikaa(varmaan 2kuukautta ) ummetuksesta. aika lievästä varmaan,kun ei sitä muuten huomaa,kuin ei tarvii käydä päiviin isolla tarpeella ja toisinaan tuntuu että olis tavaraa tulossa,mutta ei saa ulos(nolo)=D

nyt sit oon pyyhkiissä huomannu,että ihan ko minulta tulis pikkuisen peräsuolta ulos. tai joku juttu siihen reiälle tulee???!!! =O

Ja muutenkin tuntuu,että olis pienentyny...

en tiiä,, mulla on ollu synnytyksen jälkeen peräpukamat,mutta ne oli kipeet,nyt ei tunnu kipeeltä.

mitä mun kannattas tehdä??

apua! nyt mä pelästyin kauheeta! =O voihan se olla joku tollainen rektom...
mun vointi on hyvä. ennen on suoli toiminu toooosi hyvin,nyt sit tää on uutta. synnytyksestäkin on aikaa yli vuosi.
sehän tässä kummastuttaa,kun mä liikun, syön terveellisesti ja syön kuituakin ainakin samoin kuin ennenkin. olen nyt ostanut jopa kalliita Activia juguja..
toisinaan olen kokeillu Levolacciakin,mutta en ole koskaan saanut sitä käytettyä yhtä päivää pitempään. pitäisköhän sitä käyttää nyt muutama päivä ja onhan siinäkin ylläpitoannos..

voi että mua nolottaa jos joudun menee lekurille

Loppujen lopuksi- miten se peräpää on sen nolompi, kuin esim. varvasvaiva :)
Lääkärille on "aivan sama" kumpaa tutkii- menet vain selvittämään asian alta pois=)

Alkuperäinen kirjoittaja Barbapörrö:
Lääkärille on "aivan sama" kumpaa tutkii- menet vain selvittämään asian alta pois=)

voikohan tän hoitaa päivystyksessä vai mihin kannattaisi mennä?=/

No veikkaisin kyllä peräpukamia, synnytyksestäkin jo noin paljon aikaa. Ne voi tulla myös kakalla käydessä ulkopuolelle, ja voivat olla ihan isojakin. Reippaasti lääkäriin vaan, niille se peräpään tutkiminenkin on ihan tosissaan normaalia ja päivittäistä.

Voihan ne olla ne peräpukamatkin.. Ei ne välttämättä aina oo kipeitä.. ja jos ne on vaan kasvanu ja nyt pullahtanu osittain ulos. Mee vaan käymään lääkärissä, niin pääset vaivasta eroon :)

Alkuperäinen kirjoittaja nolottaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Barbapörrö:

voikohan tän hoitaa päivystyksessä vai mihin kannattaisi mennä?=/

Varaa aika omalle lääkärille, tuskin ottavat päivystykseen kun ei ole akuutti vaiva.
Entä apteekista peräpukamavoidetta? Hädensa on yksi hyvä =)