Pitäkää ne lapset ravintolassa ees jotenkin kurissa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rokkivosu

Vieras
Oli taas ihanan rentoutttava ravintolassa käynti, kun jatkuvasti sai olla muitten lapsia komentamassa... Mikä siinä on vaikeaa pitää ne lapset ees jotakuinkin kurissa? Ravintolaan ei tarvii tulla juoksentelemaan pöytien välissä, kirkumaan ja varsinkin se toisten pöytien vieressä tuijottaminen on aika rasittavaa...
Sitten vanhemmat nokastuu, jos heidän kultamussujaan pyydetään menemään pois siitä pöydän päästä tuijottamasta :whistle:
Juoksentelevat lapset on myös turvallisuusriski. Kuka on vastuussa jos tarjoilijaan törmäävä lapsi saa päälleen kuuman keiton tai kahvin?
En mä sitä tarkoita että lasten pitäisi istua hiljaa ja ihan liikkumatta, mutta kyllä vanhempien pitäisi vähän perään katsoa, että lapsistaan ei ole haittaa muille asiakkaille tai henkilökunnalle!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onks tollasia vanhempia mitkä antaa käyttäytyä noin :o

Kyllä niitä valitettavasti on. En tiedä mitä heidän päissään liikkuu, vai liikkuuko mitään, mutta todella rasittavaa tuollainen sivullisille on. :/

Ap puhuu asiaa.

Harmillista sitten omallekin lapselle selitellä, miksi toiset saa riehua kuin päättömät kanat ja hän joutuu istumaan paikallaan nätisti ja keskittymään syömiseen.

Minun mielestä olisi lapselle itselleen kaikista helpointa ja fiksuinta, jos ne käytöstavat opetettais pienestä lähtien. Niitä oikeasti tarvitsee vielä nykyäänkin!

Kyllä mä sanon, että lasten olis hyvä istua hiljaa ja liikkumatta siellä ravintolassa. Sinne mennään rentoutumaan valmiiseen pöytään, nauttimaan hyvästä ruoasta ja aikuisesta seurasta, ei niiden lasten huutamisesta ja riekkumisesta.

Tää on kielletty aihe :whistle:
Muistelen että joskus kauan sitten aiheesta keskusteltiin palstalla ja yllättävän moni oli sitä mieltä että eihän lapset opi käyttäytymään ravintolassa jos niitä ei ensin viedä sinne riehumaan säännöllisin väliajoin :whistle:

Mä olisin varmasti "keskustellut" mieheni kanssa kovaäänisesti asiasta:
hyvästellyt rauhallisen ja rentouttavan ruokahetken kun kerrankin pääsee jossakin käymään.
:ashamed:

Missä ravintolassa te oikein käytte syömässä, kun itse en tuollaisiin ole koskaan törmännyt.
Ruokailemassa on ollut korkeintaan pari lasta omani lisäksi.

Ja kyllä, ravintolassa istutaan pöydässä ja syödään hyvää ruokaa.

aivan..

ja keittiöstä vois pitää kans lapset pois, samoin vahtia ettei juomia valuteta pöydille (sellaisesta vesisäiliöstä kun on kiva lorottaa sitä vettä |O ) ja kun vessassa käydään lapsen kanssa niin jos vahinkoja sattuu lattialle, niin jos niitä ei itse viitti pyyhkäistä ni vois sanoo henkilökunnalle et pystyis käymään siivoomassa ennen seuraavaa asiakasta :whistle:

Kyllä mä sanon, että lasten olis hyvä istua hiljaa ja liikkumatta siellä ravintolassa. Sinne mennään rentoutumaan valmiiseen pöytään, nauttimaan hyvästä ruoasta ja aikuisesta seurasta, ei niiden lasten huutamisesta ja riekkumisesta.

Jaa. Mun mielestä lapsikin saa keskustella ja kukaan aikuinenkaan ei liikkumatta istu. Toinen asia on juokseminen jne.

Samaa mieltä.

Käyn lasten kanssa aika usein ravintoloissa, mutta lapset istuvat pöydässä eivätkä juoksentele pitkin poikin.

Ja komennan kyllä samantien kun jonkun kullannuppu änkee kätensä meidän pöytään ja yrittää napata kananpalaa tms... :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Tää on kielletty aihe :whistle:
Muistelen että joskus kauan sitten aiheesta keskusteltiin palstalla ja yllättävän moni oli sitä mieltä että eihän lapset opi käyttäytymään ravintolassa jos niitä ei ensin viedä sinne riehumaan säännöllisin väliajoin :whistle:

Hihii.

Viittisivätköhän tätä mieltä olevat vielä kertoa, että kuinka ne lapset sitten oppii olemaan riekkumatta, jos kukaan ei muista kertoa, että eihän niin saa tehdä ;)

Kyllä lapset nimenomaan pitää viedä sinne ravintolaan, ja näyttää kuinka tulee olla. Voihan se aluksi olla hankalaa, kun kaikki on niin uutta, mutta eihän tilanne helpotu, jos vaan annetaan riekkua.

Pistää miettimään, saako ravintolassa riehuvat lapset sitten juoksennella kotonakin ruoka-aikaan miten sattujaan? Meillä ei missään nimessä saa, joten ei ole tajunnut riehua ravintolassakaan. Vielä :D

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
aivan..

ja keittiöstä vois pitää kans lapset pois, samoin vahtia ettei juomia valuteta pöydille (sellaisesta vesisäiliöstä kun on kiva lorottaa sitä vettä |O ) ja kun vessassa käydään lapsen kanssa niin jos vahinkoja sattuu lattialle, niin jos niitä ei itse viitti pyyhkäistä ni vois sanoo henkilökunnalle et pystyis käymään siivoomassa ennen seuraavaa asiakasta :whistle:

taidat olla ravitelis duunis..? :) ihana olla äitiyslomalla, saa nähä palaanko enää tarjoilijaksi, nii paljon kestettävää enkä haluu olla ilkeä kellekkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Missä ravintolassa te oikein käytte syömässä, kun itse en tuollaisiin ole koskaan törmännyt.
Ruokailemassa on ollut korkeintaan pari lasta omani lisäksi.

Ja kyllä, ravintolassa istutaan pöydässä ja syödään hyvää ruokaa.

En itseasiassa minäkään muista juuri nähneeni moista menoa. On ollut äänekkäitä muksuja ja jossain määrin kulkemista,muttei mitään sietämätöntä.

Joo, hei! Lukekaapas tämä lasten vanhemmat!

Ei liity ravintolaan, mutta parkkipaikkoihin. Tiedän, että vanhemmat kuulevat tästä koko ajan..mutta ihan tosi, jos lapsi vilistää auton takaa, niin SITÄ EI NÄE. Kun se peittyy sinne takapuskurin taakse (varsinki jos on siis pieni vielä). Ja parkkipaikalla joka ikinen reissu näkee näitä lapsia, jotka juoksevat parkkipaikalla iha nmiten sattuu. Lapste ovat jo pois autosta, kun auto on ees pysähtynyt! Eli käyttäkää nyt jotaki lapsilukkoja noissa! Ihan kamlaaa hommaa. Vanhemmat eivät edes näe näitä tilanteita, missä olis voinu jotain sattua..ku ovat metsästämässä toista lasta tai ottamassa kauppakasseja kylmän viileesti takakontista. Pelottaa ihan.

En tiedä ajattelevatko nämä vanhemmat istten, että se on vain evoluutiota, jos se oma pentu kuolee auton alle..mutta siltä se alkaa tuntumaan, kun ovat niin välinpitämättömiä!

no just. tää on taas tätä samaa kuin hiljattain oli keskustelu, pitäkää lapset paikoillaan junassa ja lentokoneessa. Siis siitä, että toiset vanhemmat antaa juosta ja mekastaa ja toiset taas ei. Eiköhän sama asia ole sekä ravintolassa juoksemisissa että junassa juoksemisilla. Lapset saa näkyä ja hieman kuuluakin, mutta ei saa reuhata ja jonkinlaisia käyttäytymissääntöjä vanhemmilla tulisi olla edes pyrkimyksenä opettaa. Pläääääääääääähhhhhhhh. Nipottajat älkää vaivautuko koko keskusteluun, ei myöskään Gurling-vanhemmat, joille kaikki on sallittua. Kultainen keskitie on paras!!

Alkuperäinen kirjoittaja kata:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
aivan..

taidat olla ravitelis duunis..? :) ihana olla äitiyslomalla, saa nähä palaanko enää tarjoilijaksi, nii paljon kestettävää enkä haluu olla ilkeä kellekkään.

juu, kahvila-ravintola, meillä on vielä sellainen avonainen keittiö, ja ku ei oo ovia niin sinne on niin helppo livahtaa (myös aikuisia tuppaa käppäilee siitä väliköstä kyselemään milloin mitäkin |O )

mut täytyy vielä lisätä et SUURIN OSA lapsista osaa käyttäytyä :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Joo, hei! Lukekaapas tämä lasten vanhemmat!

Ei liity ravintolaan, mutta parkkipaikkoihin. Tiedän, että vanhemmat kuulevat tästä koko ajan..mutta ihan tosi, jos lapsi vilistää auton takaa, niin SITÄ EI NÄE. Kun se peittyy sinne takapuskurin taakse (varsinki jos on siis pieni vielä). Ja parkkipaikalla joka ikinen reissu näkee näitä lapsia, jotka juoksevat parkkipaikalla iha nmiten sattuu. Lapste ovat jo pois autosta, kun auto on ees pysähtynyt! Eli käyttäkää nyt jotaki lapsilukkoja noissa! Ihan kamlaaa hommaa. Vanhemmat eivät edes näe näitä tilanteita, missä olis voinu jotain sattua..ku ovat metsästämässä toista lasta tai ottamassa kauppakasseja kylmän viileesti takakontista. Pelottaa ihan.

En tiedä ajattelevatko nämä vanhemmat istten, että se on vain evoluutiota, jos se oma pentu kuolee auton alle..mutta siltä se alkaa tuntumaan, kun ovat niin välinpitämättömiä!

Mä kiillotan sädekehääni :saint: kertomalla, että meillä ON lapsilukot (omaa autoa ei ole, mutta isovanhempien autossa on lasten istuimet ja liikutaan sillä viikoittain, lapsilukot on käytössä ) ja lapset eivät kävele senttiäkään parkkiksella niin, etteivät pitäisi aikuisen kädestä kiinni.

Joskus hirvittää, kun näkee miten joku pari-kolmevuotias juoksentelee Citymarketin (tms) suurella ja vilkkaalla parkkipaikalla. Siinä voi käydä tosi pahasti :|

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Jaa. Mun mielestä lapsikin saa keskustella ja kukaan aikuinenkaan ei liikkumatta istu. Toinen asia on juokseminen jne.

Jos aikuinen ilikkuu pöydästä..niin hänellä on asiaa henkilökunnalle, tai menee noutopöytään (jos on sellainen ravintola) tai sitten menee vessaan. eli sille on jokin oikea syy. Mun mielestä lasten ei tule liikuskella ravintolassa ympäriinsä ja pällistellä muita asiakkaita..saatika juosta. Kaiken lisäksi voivat vielä livahtaa ulos tämmöset naperot.

Ravintolassa on muitakin asiakkaita ja niin pitää käyttäytyä, että kaikki saavat rahan eestä sen rauhallisen aterian. Ei haittaa porinat ja juttelut ja nauru..mutta se, että juotsaan ympäriinsä ja kuljeskellaan ilman mitään syytä, on todella ärsyttävää. Ihmist puhuvat myös bisneksiä pöydissä, kannattaa miettiä sitäkin. Eivät kaikki oo kivalla perhelounaalla.

Yhteistyössä