Pitäkääs tytöt peukkuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Eilen sain tietää, että eräs ent työkaverini oli irtisanonut itsensä työpaikastaan ja on ollut tämän viikon nyt työttömänä. Minähän heti pistin meiliä ja sovin pitkästä lounaasta. 7 tuntia saatiin kulutettua aikaa, syötiin ja juotiin hyvin, juteltiin ja pidettiin hauskaa. Nyt pitää vaan toivoa, että ko henkilö ottaa nk. virallisesti yhteyttä ja saataisiin hänet yhdeksi meistä. Tanssisin riemusta ripaskaa, jos hän tulisi jakamaan työtaakkaani =)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Hienoa että joku uskaltaa vielä tänä päivänä jättää työpaikkansa ja vieläpä Helsingissä. =)
Kyseinen henkilö on oman alansa osaaja eikä hänen varmaankaan tarvitse olla työttömänä päivääkään kauempaa kuin itse haluaa. Siksi toivonkin, että hän tarttuisi tänään heittämääni syöttiin =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
millainka sit hyötyis tää tästä???????
Rahan ja haasteiden muodossa. Kuten tän alan työpaikoissa yleensäkin. Plus itsenäisestä työstä, mahdollisuudesta vaikuttaa omiin tuloihinsa, vapaasta työajasta jne.

Niin ja tuo siis se, mitä ko henkilö hyötyisi tästä. Minä hyötyisin siten, että 60-70 tuntiset työviikkoni muuttuisvat 40-50 tuntisiksi. Mä saisin siis vapaa-aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Hienoa että joku uskaltaa vielä tänä päivänä jättää työpaikkansa ja vieläpä Helsingissä. =)
Kyseinen henkilö on oman alansa osaaja eikä hänen varmaankaan tarvitse olla työttömänä päivääkään kauempaa kuin itse haluaa. Siksi toivonkin, että hän tarttuisi tänään heittämääni syöttiin =)

Toivon mukaan kohde nielaisee syötin :D

Niin, minulle tuli mieleen vaan, että mahtaa olla hienon ja "sietämättömän" kevyt olo, kun tietää, että vaikka ns. jättäytyy työttömäksi se kestää vain niin kauan kuin itse juuri haluaa. Siis se työttömyys. Moni ei ole niin onnekas (alallaan taidokaskaan), ei tosiaan. Onhan tietenkin aloja, joissa tavallaan ei edes voi olla se "the kyky", niin osaava, että työpaikat juoksee perässä. Tai sitä osaamista/rakoa sen välillä on vaikeampi mitata, jotenkin todentaa.Tosin kohta kai työ (rakennus/metalli/siivous/ moni muu) kuin työ etsii osaajia/tai edes hiukankaan osaavia.... Vai onko vain harha esim. ne suuret ikäluokat ja heidän poisjäämisensä työelämästä.... Ei se kai voi olla, jos vuosiin on uskominen.

Yhteistyössä