Pitäs oppisopimuspaikkaa hakea... Apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nipsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nipsu

Vieras
miten muotoilen hakemukseen asiani?

Leikitään nyt vaikka että haen lähihoitajaksi.

"Aion opiskella lähihoitajaksi ja haluaisin tiedustella mahdollisuudesta suorittaa lähihoitajan tukinto oppisopimuksella yrityksessänne Helsingissä."

Onko tuo ihan kökkö aloitus?

Kirjoitanko muuten samoja asioita kuten työhakemukseenkin kirjoittaisin?

mun mies ei ole koskaan niihin hakenut vaan soittanut suoraan kyseiseen firmaan tai mennyt paikan päälle kyselee että olisiko mahdollista :) Ja paikan on aina saanut...

Mutta tuo on kyllä ihan hyvä alku ja kyllä minä varmaan kirjoittaisin samat asiat kuin työhakemukseenkin :)

Oli hakemus mikä tahansa, niin siitä pitää tehdä TODELLA HYVÄ "myyntikirje". Siitä pitää nousta esille hinku alalle ja niihin töihin. Pitää erottua massasta. Siihen pitää uhrata aikaa ja vaivaa tuntitolkulla. Se pitää räätälöidä kohteen mukaan. Kun kerrot itsestäsi ja ominaisuuksistasi, niin ne pitää tuoda konkreettisesti esiin, ei vain ranskalaisilla viivoilla. Muuten hakemus jää vain yhdeksi, joka menee suoraan silppuriin.

Muista myös, että ansioluettelo pitää olla hieno ja viimeisen päälle oikein standardien mukaan kirjoitettu, kuten itse hakemuskin. Tuo myös jotenkin ilmi, mitä etua työnantaja saa oppisopimuksesta. Kirjoita hakemukseen, että soitat sinä ja sinä päivänä.

Tsemppiä työnhakuun!

Musta toi alku on ihan kökkö, mitäänsanomaton ja "hyökkäävä. Kannattaa laittaa jotain mikä KIINNITTÄÄ HUOMION, mutta POSITIIVISESTI.

Mikään Maija Massasen tekemä pikkunen juttu tuskin menee läpi, opparilla menijöitä alkaa olla jo jonoksi asti.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
mun mies ei ole koskaan niihin hakenut vaan soittanut suoraan kyseiseen firmaan tai mennyt paikan päälle kyselee että olisiko mahdollista :) Ja paikan on aina saanut...

Mutta tuo on kyllä ihan hyvä alku ja kyllä minä varmaan kirjoittaisin samat asiat kuin työhakemukseenkin :)

No hyvä että alku kelpaa teille :) Itse vähän epäröin että onko liian kuiva tjsp..

Mä kävinkin kysymässä paikanpäällä mutta käskettiin laittaa sähköpostia.

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
Musta toi alku on ihan kökkö, mitäänsanomaton ja "hyökkäävä. Kannattaa laittaa jotain mikä KIINNITTÄÄ HUOMION, mutta POSITIIVISESTI.

Mikään Maija Massasen tekemä pikkunen juttu tuskin menee läpi, opparilla menijöitä alkaa olla jo jonoksi asti.

no annatko esimerkin sitten kiitos?

Yhteistyössä