Pitäs varmaan minunkin pitää puoleni... Vai pitääkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Olen nyt ollut työelämässä noin puoli vuotta. Sitä ennen siis kotona lasten kanssa. Silloin kun olin vielä kotona, hoidin pääsääntöisesti kotityöt, ruuan yms. Mies tuli kotiin töistä, söi ja otti noin tunnin päiväunet. Sai rauhoittumishetkensä.

Minäkin siirryin takaisin työelämään. Meillä on sama työaika, lähdemme. Minä herään joka työaamu noin puoli tuntia ennen miestä. Ehdin just ja just syödä, pukea, meikata yms. laittaa tarvittavat valmiiksi. Mies herää yhtaikaa lasten kanssa, menee rauhassa vessaan, juo ihan rauhassa kahvin ja syö aamupalan. Pukee kaikessa rauhassa. Minä puen lapset, käytän hammaspesulla ja puen ulkovaatteet päälle. Lähden puoli kahdeksan viemään lapset hoitoon. Mies jää vielä kotiin noin vartiksi, kun ei mene sitä lasten viemiseen menevää aikaa.

Töistä pääsemme siis samaan aikaan. Haen lapset ja menen kotiin. Mies yleensä on jo kotona, päivätorkuillaan. Pitäähän sitä nyt saada työpäivän jälkeen rauhoittua. Minä laitan ruuan, samalla touhuan myös lasten kanssa. Kyselen kuulumiset yms. Mies nukkuu sen tunnin. Siinä vaiheessa on enää turhaa mennä torkuille, koska sitten se vaikuttaa yöuniin ja valvotuttaa minua.

Tällä hetkellä minulla on raskaampi työ henkisesti, fyysisesti olemme aikalailla "tasoissa". Työasiat tulevat uniin ja myös valvotuttavat.

Olenko turhasta kateellinen miehelleni? Vai suoritanko liikaa?

[QUOTE="vieras";22879664]Siis miksi ette jaa kotitöitä ja lastenhoitoa?[/QUOTE]

Se on vain jäänyt entiselleen tämä järjestely töihin menoni jälkeen. Ja kun tuo mies tarvii rauhoittumisensa, vaikka niin haluaisin minäkin. Vaikka lehden lukeminen ihan omassa rauhassa olisi hyvä juttu.

Ja pakko se on kai myöntää, etten ole tarpeeksi jämäkkä ollut tässä asiassa. Kauniisti olen puhunut ja pyytänyt, se ei vain ole auttanut.

Eihän tuo ole pyytämis- vaan ilmoitusasia; mies varmaan voi oikein valita, hoitaako lasten haun vai viennin. Muut kotityöt on ehkä enemmän neuvoteltavia. Ja jos mies ei tee, mitä on sovittu, ET VARMANA TEE PUOLESTA. Siihen se homma tyssää.

Anna miehelle lista kotitöistä ja kysy, miten ne jaetaan. Huutokauppa? Arpajaiset?

Hyi mikä laiskuri miehesi on. Yök. Paskaperse oikein.

Hemmoteltu paskaperse.

Kyllä meilläkin miehen kanssa oli tappelua lapsen viemisestä. Se oli hänelle vaikeinta. Muuten ei takuulla nuku jos en minäkään. Huhhuh.

Yhteistyössä