pitäskö mun vaan tyynesti luovuttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
älkää nyt ymmärtäkö väärin tai alkako mitään sättimään,ihan hyvässä hengessä kysyn..

kyse siis mun miehestä. se on järjettömän sotkunen ihminen ja mä oon ääriäni myöten täynnä sen jälkien siivoomista. sen likaset astiat on pitkin keittiöö,sen likaset vaatteet on pitkin makkaria,sen työvaatteet on pitkin eteistä jne.
se ei kertakaikkiaan kykene käsittään et ne sotkut joudun MINÄ siivoamaan ja tästä on keskusteltu tuhatmiljoonabiljoona kertaa.
en oleta sen tekevän mitään suursiivouksia,mut kuten olen miehllekin sanonut,niin musta on aika tylyä kiukutella mulle siitä et puhtaat vaatteet on loppu kun aikuinen ihminen ei niitä likasia saa sinne pyykkikoriin tai et puhtaat astiat on loppu kun ei voi laittaa niitä astioita käytön jälkeen tiskikoneeseen. sen työvaatteista irtoaa hirveesti kaikkee raksapaskaa ja se teettää mulle hulluna lisähommaa kun ne lojuu eteisen lattialla mis ihmiset kulkee. tänään pyysin sitä ainoastaan petaamaan sängyn kun se jäi viel köllöttään kun lähdin kouluun eikä se sitäkään ollu tehny.
mulla loppuu keinot. mun pää ei kestä sitä et antaisin vaan olla et se huomais mikä kaaos tääl on hetken päästä jos MINÄ en siivoa,koska mä haluan nauttia siististä kodista.

en ymmärrä miten siitä on tullu tommonen,koska lapsenakin miehen äiti on laittanu lapset kyllä kotihommiin eikä siivonnu perässä jälkiä.

miten mä saan sen ymmärtään miten hirveesti mulle tulee lisähommaa kun siivoan senkin sotkut omani ja poikani lisäks :ashamed:

meillä kans sama homma! :headwall: en voi ymmärtää miks ei niitä astioita voi laittaa suoraan koneeseen..vaan jättää pöydälle lojuun tai altaaseen!!!
ja se epäjärjestys just liittyen noihin vaatteisiin, no täällä ei ihan keskelle eteisen lattiaa jätetä työ vaatteita onneksi, tajuaa laittaa ne naulakkoon roikkuun. ja aika lailla muutkin menee suoraan pyykkikoriin.

Minä oon likaisten vaatteiden kanssa tehny niin, et pesen vaan ne mitkä on likavaatekorissa, muut viikkaan nätisti kaappiin. Kyllä oppi ukko tuomaan pesuun vaatteet kun alkoi kaikki vaatteet kaapissa olla paskaisia.
Kun se ihmetteli et miten hänen kaapissaan on likaiset alushousut, vastasin hymyillen "Luulin että ne on puhtaat kun olivat lattialla. Kyllä varmasti pesen kaikki mitkä tuot pyykkikoriin".

Auttoi.

Ootko käyny jo hampilääkärissä ja miten hampaat voi ?!
Muistelen, ett kyselit yksityisten maksutavoista ja hammastas särki ja nukutuksessa haluisit hoidon jne. =)

Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Teeppä kuule niin että et siivoa ukkos jälkiä.Tiedän,se rasittaa sua kun on likaista,mutta vain väliaikaisesti.Ei se ukko opi jos siivoat aina sen jälkeen kun olet paskaisuudesta maininnut.

Niin, mä tätä samaa pohdin että auttaisko tuollaisten possujen kohdalla tämä, vai, eivätkö ne välitä siltikään? Vai meneekö se siihen että mies sitten hermostuu, haukkuu naisen, syyllistää ja tekee ties mitä ja lopun voikin jo arvata; nainen sitten kuitenkin siivoaa ja järjestää ne paikat.
Silloin on vaan ehkä paikallaan miettiä koko parisuhteen laatua ja toisen huomioimista sekä kunnioitusta. Jos mies ei oikeasti juurikaan mitään siellä kotona tee ( kuten oon tässä kuhan tapauksessa ymmärtänyt ), ei vaikka kuinka on asioista puhuttu niin haluaako sellaista ihmistä rinnallaan katsella?

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Teeppä kuule niin että et siivoa ukkos jälkiä.Tiedän,se rasittaa sua kun on likaista,mutta vain väliaikaisesti.Ei se ukko opi jos siivoat aina sen jälkeen kun olet paskaisuudesta maininnut.

Niin, mä tätä samaa pohdin että auttaisko tuollaisten possujen kohdalla tämä, vai, eivätkö ne välitä siltikään? Vai meneekö se siihen että mies sitten hermostuu, haukkuu naisen, syyllistää ja tekee ties mitä ja lopun voikin jo arvata; nainen sitten kuitenkin siivoaa ja järjestää ne paikat.
Silloin on vaan ehkä paikallaan miettiä koko parisuhteen laatua ja toisen huomioimista sekä kunnioitusta. Jos mies ei oikeasti juurikaan mitään siellä kotona tee ( kuten oon tässä kuhan tapauksessa ymmärtänyt ), ei vaikka kuinka on asioista puhuttu niin haluaako sellaista ihmistä rinnallaan katsella?

no kyllä mä tota rinnallani katselen,ei me tämmösen takia erota..
mies vaan on luonteeltaan sotkunen ja sitä ei kiinnostais pätkääkään vaikka tää kämppä uis paskassa -kuten joku jo mainitsi.... :whistle:
mies on ennen meidän suhdetta ollu reissuhommissa ja siis "koditon" eli ei oo tarvinnu huolehtia tällasista ja sit se on asunu poikamieskommuunissa missä ei varsinaisesti mitenkään siisteys kukoistanu :whistle:
kyllä se edistyny on meidän alkuajoista huomattavasti :D
mietin vaan tässä et jaksanko enää urputtaa mitään kun teidän et vaikka se kuukaudenkin muistais nää asiat niin taas alkais lipsuun.. :/
en tiedä.. täytyy vaan ehkä opetella elään asian kanssa :whistle:
mut sen aion tehdä,et likavaatteita en aio ruveta keräileen,potkin ne vaik yhteen nurkkaan pois silmistä ja pesen vaan ne mitkä on viety pyykkikoriin :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Minä oon likaisten vaatteiden kanssa tehny niin, et pesen vaan ne mitkä on likavaatekorissa, muut viikkaan nätisti kaappiin. Kyllä oppi ukko tuomaan pesuun vaatteet kun alkoi kaikki vaatteet kaapissa olla paskaisia.
Kun se ihmetteli et miten hänen kaapissaan on likaiset alushousut, vastasin hymyillen "Luulin että ne on puhtaat kun olivat lattialla. Kyllä varmasti pesen kaikki mitkä tuot pyykkikoriin".

Auttoi.

peesaan,tee samoin kuin tuon laittaja!voi toimia,meillä saman kaltanen systeemi ja toimi,

Juu juu, tota edistyshommelia en tiennytkään. ;)
Ja teksteistä kun saa sen tietyn kuvan, ja mulla tuli vähän sellainen olo että miehesi ei kovin paljoa yhteisen arkenne eteen tee, jos hitto vie päiväpeittoakaan ei laitettua saa. Mut toivottavasti se on siis vielä oppimiskykyinen yksilö, tulevaisuutta ajatellen.

yritä olla siivoamatta niitä miehesi jälkiä.tiedän, se on vaikeeta mutta meillä ainakin toimi. ja yritä saada miehesi pitämään ns.sovituista asioista kiinni. jos lupaa esim. tiskata niin jos ei homma hoidu niin älä sinäkään tiskaa (astioiden loppuessa tiskaa ainoastaan itsellesi lautanen). meillä tilanne lopulta kärjistyi siihen että ihan tyynesti kaikki miehen pitkin poikin jättämät tavarat raahasin vaan miehen sänkyyn. olen ne tiskaamattomat tiskitkin sinne ämpärissä kuskannut :) kaikki keinot käyttöön vaan :D

Meillä oli sama juttu ja mä aloin elämään samalla tavalla niin sitä alko ärsyttämään että kaikki on niin sekasin.

Nyt se sitten on oppinnut laittamaan ne tavarat paikalleen ja nyt on paikat kunnossa.
Samantien kun yksikin lika vaate lojuu makkarissa niin lojuu minunkin. Se tietää sen että kun se levittelee tavaroita niin minäkin teen :whistle:

Yhteistyössä