Antakaa mulle voimia kestää tätä kaaosta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raja tuli vastaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiedän tunteen. Mulla oli raskausaikana ihan lääkärin kielto etten saa imuroida tms. vaan se on sitten miehen tehtävä siivoukset kunnes vauva syntyy. Mies oli itse tämän kuulemassa. Silti meni yli 2 viikkoa ennen kuin mies keksi tarttua imuriin ja alkaa siivota. Ei niitä vaan häiritse "pieni" sotku.

Jos et voi olla, ni tee kuitenki niin että et pese miehen pyykkejä missään nimessä. Ja pyyhe esim. pese itelles ja lapselles ja piilota ne puhtaat. Ja ripottele miehen puolelle sänkyä leivänmuruja :P

En mäkää varmaan kestäis sotkussa olla, mut jos haluat miehelles opetuksen antaa ni tee sen olo oikeen vaikeeks. Onko se tehny itelleen ruokaa?

Helpointa toki olis ihan keskustella, sillä tavalla me päästiin yhteisymmärrykseen mun kotiäitivuosien jälkeen kotitöistä. Mut jos se sun miehes tosiaan on semmonen paukapää (ilmeisen rakas kuitenkin, en pahalla hauku) ni jotenkihan sun pitää sille näyttää. Heittele puhtaatki kalsarit sinne likapyykin sekaan ni loppuu nopeempaa ne puhtaat.

Toivon todella et oon voiton puolella.
Taidankin laittaa noi loputkin puhtaat astiat pöydille ja puhtaat kalsarit pyykkikasaan, nopeutan tätä prosessia vähän.. :D
Keskusteltu on satamiljoona kertaa, mut mies ei kertakaikkiaan tajua mikä homma kotitöissä on. Sen mielestä mä valitan turhasta ja se ei vaan tajua et ihan oikeesti siihen menee aikaa ja energiaa eikä mikään tapahdu sormia napsauttamalla.
Mies on eläny lähinnä tyyliin leivällä tän viikon, teki se yks päivä italianpadan ja tuolla se likanen kattila on nyt ihan pinttyneenä vieläkin hellalla... :X

Okei, eli siis keskustelu ei auta. No nyt sit vaan nopeutat prosessin ja sen jälkeenkään et siivoo vaan se mies saa siivota yksin! Harmi ku sitä ei voi silleen kiristää kuin lapsia, mä julmuri kun pakotin lapset eilen siivoomaan huoneensa tai ei saa kattoo putousta :D "Jos et nyt heti siivoa tätä kämppää Urpo, niin et viikkoon saa seksiä ja tv:n antennijohto menee piiloon!"

Toivottavasti miehes tajuaa!!

Meillä mies on samanlainen, ryhtyisin siivouslakkoon itsekin jos tietäisin varmasti sen tuottavan tulosta. Mä en nimittäin kestä sotkua yhtään, jo toisen päivän kohdalla varmaan tärisin nurkassa peiton kulma suussa ahdistuneena.
Meillä on miehen kanssa aivan erilaiset siivouskäsitykset, se mikä mun mielestä on sotkuista on miehen mielestä siistiä. Kerran keräsin kaikki miehen sotkut ja iskin ne sen työauton konttiin; sen sijaan että se olisi ne siivonnut niin se siirsi ne talliinsa(joka oli toisessa kaupungissa).
Joulukuussa toista lasta mennessä synnyttämään sanoin miehelle että me ei tulla vauvan kanssa kotia jos se ei ole pitänyt paikkoja kunnossa niin jo oli koko talo siivottu! Tosin tarina ei kerro kumpi täällä oli siivonnut; mies vai anoppi joka oli täällä ne kaksi päivää meidän esikoista hoitanut..

Siis eikö se nyt mukamas ole edes ihmetellyt, miten ei ole enää ruokaa tarjolla?
Minkäikäinen lapsi? Ostat sitten vaan sille ruuatkin.
Vaikka muuten siivoisitkin, niin et tosiaan pese ukon pyykkejä, tai tee hälle ruokaa.

On se tossa muutaman kerran sanonu et eiks oo mitään lämmintä ruokaa.... mut ei se sitä sen enempää oo jääny ihmetteleen, tehny voikkarit, italianpataa, valmispastaa tms, syöny ja jatkanu olemista kun mitään sotkua ei oliskaan.
hävettää ihan helvetisti jos joku tulis tänne käymään :X
lapsi on ala-asteikäinen ja tällä hetkellä isällään lomaa viettämässä....

En mä kyllä tajua miten voi muka olla ihan hirveät määrät pölyä ja likaa 6 päivän jälkeen, mä voin ainakin helposti olla imuroimatta/pyyhkimättä pölyjä useamman viikon enkä todellakaan koe että olis mitenkään likaista. :P

Yhteistyössä