Pitäskö tässä laihtua vai lihoa vai mitä, kun ala- ja ylävartalo on ihan eri paria?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "päärynä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"päärynä"

Vieras
Kesä tulee ja sitä taas alkaa vähän kriittisemmin tarkastella itseään peilistä kun sinne rannallekin varmaan pitää muutaman kerran vääntäytyä että lapset pääsee polskimaan...

Mutta hitto kun on ala- ja ylävartalo niin eri paria, että en nyt tiedä että pitäisikö tässä vielä yrittää laihtua vai antaa vain olla! Mitat nyt 169cm ja 56kg, eli ihan normaali BMI. Mutta yläkroppa on luiseva, rinnasta näkyy luut, tissit hädin tuskin A-kuppi, käsivarret jo mielestäni vähän miehekkäät kun rasvaa ei paljoa ole ja lihakset erottuvat. No vatsa on ihan normaali, tosin löysää nahkaa on raskauksien jäljeltä mutta sillepä ei paljoa voi... Kasvoistakin näytän jo mielestäni vähän liian laihalta, kulmikkaalta ja miehekkäältä ja paljon ikäistäni vanhemmalta kun poskissa ei ole oikein lihaa.

Mutta sitten se alavartalo! Farkkujen tuumakoko 30/34... Reidet etenkin yläosasta tosi paksut, takapuoli "sivuille levähtänyt" leveä lätyskä... Näkyvää selluliittia on kunnon muhkuroina. Lihaksetkin siellä jossain on, mutta niiden päällä on paksu rasvakerros etteivät varmasti erotu.

Tympii... Miten tuota eroa voisi vähän yrittää tasapainottaa? Jos laihduttaisi vielä niin ei kai se rasva voi ikuisesti vaan sielä yläosasta hävitä, vaan kai se jossain vaiheessa rupeaa häviämään alhaaltakin...? Muita samanlaisia päärynöitä...? :)

[QUOTE="vieras";26108750]Ehkä voisit harjoittaa ylävartalon lihaksia?[/QUOTE]

No mullahan on jo nyt tosiaan käsivarret kuin (laihoilla) miehillä, hauikset erottuu ja hartiatkin on leveät, tosin sellaiset vähän luisevat. Jos treenaan ylävartaloa niin eikös se ero vaan korostu, kun yläkroppa hirveän lihaksikas ja rasvaton mutta alavartalossa paljon rasvaa...?

Se on sinun vartalotyyppisi, joka ei muutu mihinkään vaikka lihoisi tai laihtuisi... Jos olet jo mielestäsi liian laiha ylävartalosta, niin ei kannata enempää laihduttaa. Et sinä nimittäin mikään lihava ole alavartalostakaan. Minunkin farkkukokoni on 30" ja ylävartalo pienempää paria, ja taidan tietää tunteen... Toisinaan tuntuu, että ääh kun saisi näitä reisiä kiinteytettyä, ja kaikki muut ovat kyllä kapeampia... Mutta oikeasti mehän olemme ihan normaalikokoisia!

Näet itse muotosi paljon pahempina kuin muut:) Saatat olla monen kateudenkin kohde. Jollain toisella voi olla pieni peppu ja tikkureidet, ja hän haluaisikin kunnon naiselliset muodot!

Ei siinä muuta kuin hyväksytään se mitä olemme. Se on samanlainen asia kuin pituus: se ei muutu, sitä on turha murehtia, paras vain tulla toimeen sen kanssa mitä on saanut. Paras olisi, jos oppisi pitämään siitä ja ylpeilemään sillä. Laita näyttävä lantiovyö ja ajattele että jee mikä naisellinen lantio!:)

Jos et vielä pysty ihan siihen, keskity siihen mitä mielestäsi sinussa on hyviä puolia, ja korosta niitä pukeutumisessa. Uimarannoista viis, niillä saa olla ja onkin kaikennäköistä tallaajaa:)

[QUOTE="päärynä";26108802]No mullahan on jo nyt tosiaan käsivarret kuin (laihoilla) miehillä, hauikset erottuu ja hartiatkin on leveät, tosin sellaiset vähän luisevat. Jos treenaan ylävartaloa niin eikös se ero vaan korostu, kun yläkroppa hirveän lihaksikas ja rasvaton mutta alavartalossa paljon rasvaa...?[/QUOTE]

Oho. No sit ei kyl luulis päärynän erottuvan niin selkeästi.

169cm painoa 56kg
pitäis laihtu?

Onko kaik ihan kotona? Mä oon 158cm paino 68kg
Ihan ok , enkä edes haluu olla tikku!!!
Mun vaatekoko M , se on ihan hyvä.
SE on ja pysyy!!
Pitää sitä vähän jtn olla, mutta ei lihavakaan oo mkn normaalia, mut ei laihakaan
Monikaan mies ei pidä mistään tikkulaihoista!!

Sinuna mä hankkisin muutaman lisäkilon jotta kasvot näyttäisi paremmilta ja ylävartalo vähän pehmeämmältä. Ja alakroppaa koittaisin muokata treenillä ja kaikilla niillä keinoilla mitä nyt on selluliitin poistoon olemassa (paitsi kalliilla voiteilla).

Tärkeintä olis venyttely, hieronta, vesi ja terveellinen ruokavalio. Ja ehkä pitäisin paaston kuona-aineiden poistamiseksi ennen lihotuskuuria.

Sinulla on hirveän pitkät jalat, niin ne tasapainottavat kokonaisuutta. Muutama kilo ehkä lisää (tosin minusta et ole kyllä painon puolesta yhtään liian laiha) ja vähän topatut rintsikat ja sitten ei hihattomia paitoja, joissa kaula-aukko ei liian matalalla. Peppun mallia parantaa treeni, niin ei ole leveä ja lituska.

Värjäätkö hiuksia? Monesti väärä väri vanhentaa ja tekee kasvoihin jopa varjoja. Kasvata oma väri takaisin ja leikkauta sellainen malli, ettei roiku kasvoilla (en siis tarkoita mitään kerrostettua mummotukkaa, ponnarikin voi sopia). Oma hiusväri antaa pehmeyttä kasvoihin ja silloin on helpompi löytää sopivan värisiä vaatteita. Jos esim. olet peruskevätsävyinen, niin maantienvärisillä hiuksilla voisit käyttää heleämpiä värejä, jotka toisivat kasvoille hohdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh;26109125:
169cm painoa 56kg
pitäis laihtu?

Onko kaik ihan kotona? Mä oon 158cm paino 68kg
Ihan ok , enkä edes haluu olla tikku!!!
Mun vaatekoko M , se on ihan hyvä.
SE on ja pysyy!!
Pitää sitä vähän jtn olla, mutta ei lihavakaan oo mkn normaalia, mut ei laihakaan
Monikaan mies ei pidä mistään tikkulaihoista!!

Oon ite kans 158 cm ja minusta 68 kg on kyllä liikaa. Tai siis itse ainakin 68 kg on mulle liian muhku. Haluan painaa 22 kg vähemmän kuin 68 kg.

Minulla oli aiemmin sama ongelma!
Olin a-kuppinen isopylly-reisinen, 64kg painava, 168 cm pitkä..
Mulla oli kädet ja ylävartalo tosi laiha ja luiseva, mutta pylly ja reidet oli isot ja hyllyvät eikä sopinu mun luisevaan ja laihaan yläkroppaan ollenkaan. Laihduin suunnilleen samaan painoon kuin sinä nyt, ja aloin käydä salilla.
Treenasin salilla puolisen vuotta kovaa, rasvaa lähti ja tilalle tuli muodokasta lihasta.
Nyt en enää näytä anorektiselta enkä epäsopusuhtaiselta, vaan yläkroppaan on tullut ryhdikästä lihasta, pepusta ja reisistä lähtenyt rasvaa ja tilalla on muodokas ja muhkea pylly, ja painoa mulla on nyt 55-56kg.

Kannattaa siis treenata KOKO vartaloa. Vartalosta lähtee rasvaa, mutta kunhan treenaat kovaa (kovilla painoilla niin että lihakset kasvaa) ja syöt KUNNOLLA mutta terveellisesti, niin vartalo tasapainottuu.
Kukaan ei ole luonnostaan täydellinen, mutta treenaamalla ja oikealla ruokavaliolla (ei saa syödä liian vähän!) vartalonsa saa lähes täydelliseksi.

Yhteistyössä