Pitkä kierto ja laksettu aika väärin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Hei. Onko muita joilla pitkä kierto ja lapsia? Miten teillä, menikö synnytys yli lasketun ajan? Minulla kierto 35-40 päivää. Jokainen raskaus on mennyt aina kaksi-kolme viikkoa yli. Yksi kätilö sanoi että tämä johtuu siitä että on pitkä kierto. Hedelmöitys onkin tapahtunut aina luultua myöhemmin. Yritämme neljättä lasta ja luultavasti on siis sama edessä että menee taa kolmella viikolla yli lasketun ajan (jos nyt joskus edes tärpää!). Onkohan tuossa väitteessä oikeasti perää? Kukaan lääkäri ei tätä kuitenkaan ole vahvistanut. Tämä on kuitenkin rasittavaa raskausaikana kun sikiö on aina luultua pienempi ja aina joutuu niin tarkaan syyniin kun menee lasketun ajan yli. Kaiken lisäksi joka kerta on alettua puhua että synnytys käynnistetään. Sitä en kuitenkaan halua enää koskaan. Ensimmäinen käynnistettiin väkisin ja synnytyskokemus ei ollut hyvä. ihan sen takia kun sen ei annettu mennä luonnolista rataansa. Minulle vaan tuntuu olevan täysin luonnolista että raskaus menee yli sen kolme viikkoa. Kaikki lapset ovat olleet normaalipainoisia ja terveitä sitten syntyessään. 3800g on jokaisella ylittynyt mutta ei silti mitään pelkoa että liian isoja olisivat olleet vaikka noin paljon yli lasketun ajan on mennyt.

mulla on pitkä ja epäsäännöllinen kuukautis kierto.
ultrassa on kuitenkin aina saatu likemmäs oikeaa L.A.
esikoinen käynnistettiin kun epäiltiin olevan isokokoinen.
keskimmäinen L.A oli 2 viikkoa aikaisemmin mitä ultra sitten näytti.
ja raskaus meni 2 viikkoa yli ultralla L.A ja käynnistystä avitettiin tabletilla (synnytys oli alkuvaiheessa käynnissä).
kuopus meni melkein 2 viikkoa yli ja syntyi normaalisti luomuna.
nyt odotan 4 vauvaa ja en vielä tiedä koska on L.A.
elokuussa tein raskaustestin ja olin katsovinani että olisi ollut haamuviiva.
syyskuussa tuli menkat ja lokakuussa testi oli selkeästi positiivinen.

Mullakin pitkä ja epäsäännöllinen kierto, mutta kuukautisista ja ultrissa LA aina sama. Ensimmäinen syntyi n. 1,5 viikkoa etuajassa ja toinen LA:n jälkeisenä päivänä. Joten mulla ei menny yli lasketun ajan kuin se yksi päivä.

Minulla myös sama ongelma, laskettu aika heittää ja kaiken maailman tutkimukset ,koska vauvat niin pieniä.Viimeksikin intin vastaan ja sanoin , että katsokaa edellisiä synnytyksiä , mutta vastattiin vain , että jokainen raskaus ja synnytys on erilainen.Ja synnytyksen jälkeen lastenlääkäri oli sitä mieltä, että 3 viikkoa olisi la heittänyt.

tutulta kuulostaa!
Kierto on aina ollut pitkä 33-n.38 vrk.Kaksi käynnistettyä yli-aikaista synnytystä takana,vauvat olivat kyllä yli neljä kiloisia,että aiemminkin olisivat saaneet kokonsa puolesta syntyä.
Nyt odottelen kolmatta ja saman kaavan mukaan näyttäisi menenvän,vauva on taas pieni viikkoihin nähden,neuvolan terkka myös samoilla linjoilla,että kun kierto on pitkä niin laskettu aika tavallaan laskettu väärin.Käynnistys siis taas edessä..

Minulla aikaa onneksi ultrassa muutettiin. Esikoista yrittäessämme kiertoni oli 35-50 päivää. Olin jo varma raskauden alussa että la muuttuu, ja sitä muutettiinkin ultran perusteella jopa 3 viikkoa eteenpäin. Poika syntyi uuden lasketun ajan mukaan rv 38+2. Niin ja syntyessään mitat olivat 3630 g ja 50 cm, eli keskikokoinen.<br><br>

heippa!minulla myös kuukautiskierto epäsäännöllinen 28-56pv.mulla laskettua aikaa siirreltiin puoleen,jos toiseen!laskettuaika "normaalisti" olisi piränyt olla(jos kierto normaali)niin 25.3...no,ensin sanottiin et se on 1.4,sitten muutettiin et 17.4.yritin kyllä epätoivoisesti sanoa että musta kyllä tuntuu että vauva on siihen nähden paljon isompi(potkut aikaisin yms.)no eipä kuunneltu!!!sitten ihan loppuraskaudessa totesivat synnärillä,että täähän on laskettu päin mäntyä ja laskettuaika olikin sitten 5-7.4.siinä sitten oltiinkin jo lähiaikoina synnyttämässä!!vauva painoi 4170g ja siis syntyi 1.4 ja synnytys käynnistettiin!!! :) mietin vaan,että mitäs,jos laskettuaaikaa ei olisikaan muutettu loppumetreillä niin minkähän kokoinen meidän vaavista olis voinu tulla.... =)

Moi, mulla pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja varsinki toka muksu arvioitiin koko ajan väärin. Ekassa ultrassa piti olla 13+ jotain, mutta olikin 11+ jotain. Rakenneultrassa sama juttu, lääkäri olisi siirtänyt l.a:ta kahdella viikolla vielä taakse päin, mutta kun se ei taas täsmännyt tehdyn raskaustestin (en olisi testiä tehdessäni ollut vielä edes raskaana) ajan kohdan ja liikkeiden tuntemisen kanssa. En nyt tiedä liittyykö tähän kierto juttuun, osittain kyllä. MUlla kyllä ei ole edes paino -arviot pitäny ollenkaan paikkansa (pari tuntia ennen synnytystä arvioitiin 3.8, mutta olikin 4,4). Eli kysymyksessä ei ollut edes pienikokoinen vauva. Mutta hyvinkin voi yliaikaisuus näin maalaisjärjellä johtua just pitkästä kierrosta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.10.2006 klo 21:24 77mm kirjoitti:
Minulla aikaa onneksi ultrassa muutettiin. Esikoista yrittäessämme kiertoni oli 35-50 päivää. Olin jo varma raskauden alussa että la muuttuu, ja sitä muutettiinkin ultran perusteella jopa 3 viikkoa eteenpäin. Poika syntyi uuden lasketun ajan mukaan rv 38+2. Niin ja syntyessään mitat olivat 3630 g ja 50 cm, eli keskikokoinen.

Mulla sama, kierto kun oli epäsäännöllinen esikoista alkaessa odottamaan ja kolmonen päätti tulla niin rivakasti kakkosen jälkeen ettei oikein tietoa hedelmöitysajankohdasta niin ultralla se laskettu aika on päätetty. Ja pitänyt aika hyvin kutinsa, nythän kannattaa muistaa että se laskettu aika on aina arvio joka voi heittää +/- 2 viikkoa.

Mulla on hiukan samat kokemukset. Ensimmäinen tärppi tuli pillereiden päälle tosi pitkään kiertoon ja silloin laskettuaika katsottiin ultralla ja heitto menkoista laskien olisi ollut kuukausi!

Toisesta taas tiesin tarkan tärppipäivän ja vaihteeksi kierto oli tosi lyhyt (21). Uskoivat kyllä, kun selvensin, ettei plussa olisi voinut edes näkyä kp 19 jos kierto olisi normaali.

Mikset vain mene h-moilasena ja sano, ettet muista kiertoasi?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2006 klo 22:25 Vieras kirjoitti:
Hei. Onko muita joilla pitkä kierto ja lapsia? Miten teillä, menikö synnytys yli lasketun ajan? Minulla kierto 35-40 päivää. Jokainen raskaus on mennyt aina kaksi-kolme viikkoa yli. Yksi kätilö sanoi että tämä johtuu siitä että on pitkä kierto. Hedelmöitys onkin tapahtunut aina luultua myöhemmin. Yritämme neljättä lasta ja luultavasti on siis sama edessä että menee taa kolmella viikolla yli lasketun ajan (jos nyt joskus edes tärpää!). Onkohan tuossa väitteessä oikeasti perää? Kukaan lääkäri ei tätä kuitenkaan ole vahvistanut. Tämä on kuitenkin rasittavaa raskausaikana kun sikiö on aina luultua pienempi ja aina joutuu niin tarkaan syyniin kun menee lasketun ajan yli. Kaiken lisäksi joka kerta on alettua puhua että synnytys käynnistetään. Sitä en kuitenkaan halua enää koskaan. Ensimmäinen käynnistettiin väkisin ja synnytyskokemus ei ollut hyvä. ihan sen takia kun sen ei annettu mennä luonnolista rataansa. Minulle vaan tuntuu olevan täysin luonnolista että raskaus menee yli sen kolme viikkoa. Kaikki lapset ovat olleet normaalipainoisia ja terveitä sitten syntyessään. 3800g on jokaisella ylittynyt mutta ei silti mitään pelkoa että liian isoja olisivat olleet vaikka noin paljon yli lasketun ajan on mennyt.

Anteeksi, mikä sulla onkaan siis nyt ongelma? Miksi ultrassa ei määritellä / määritelty sinulle laskettua aikaa? Harvallahan se menkkojen perusteella pysyy ja määräytyy.

Mulla o n pitkä kierto ja kaikki kolme lasta syntyneet käynnistettynä reilusti yli lasketun ajan. No kolmosesta jo tiesin et ei kannata edes tähdätä siihen laskettuun aikaan :D Ja ei ne mulla ainakaan väkisin kännistelleet. Ehdottelivat käynnistystä ja osastolle ottoa kun niissä kontrolleissa ravasin, mutta kun sanoin et odotellaan niin odoteltiin ihan mun toiveesta. Tämä siis kun kaikki ihan ok, siis eittei mitää ollut vialla. Annoin luvan käynnsitää kolmosen kun kontrollissa oli kohdun suu avautunut pari senttiä ja kohdunkaula hävinnyt. Eikä ne hanttiin laittaneet
:D
Nyt odotan neljättä viikolla 32 enkä odottele tätäkään kovin aikaiseen syntyväksi. Enkä myöskään anna väkisin käynnistää liian aikaisn. Minulle on kyllä ihan lääkäri vahvistanut tuon pitkä kierto laskettu aika voi olla väärin teorian ja sen mukaan aion elää tässäkin raskaudessa.

Yhteistyössä