Pitkä kierto ja mahdollinen raskautumisen aika

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo raskaaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo raskaaksi

Vieras
Mulla on nykyisin kierto noin 6 viikkoa, nyt viimeksi kuukautisten väli oli seitsemän viikkoa, taisi mennä vähän ylikin. Pitkä siis on. Edellisten kuukautisten alkamispäivä oli 8.7. ja nyt on ns. raskausoireita ollut tällä viikolla. Mahan vihlontaa tuolta alhaalta, palelua, finnejä ylä- ja alapäässä, pientä kuvotuksen tunnettakin nyt parina aamuna.

Tein eilen raskaustestin ja se näytti negatiivista. Mutta jäin miettimään, että milloin se raskautuminen pitäisi näkyä, jos kierto on toi 6-7 viikkoa eli 36-42 päivää. Silloin mun seuraavien kuukautisten pitäisi alkaa vasta 15.-22.8.

Please auttakaa joku, ei niitä testejä viittisi joka päivä ostella.

pitkän kierron kanssa on tosi vaikeaa neuvoa et millon niitä testejä kannattais tehdä...
nim. yks pitkäkiertolainen

Mulla näkyi esim. esikoisesta raskaustestissä vasta kp 52 ja vielä 42 näytti negaa...

Toinen kysymys, kun unohtui tuosta ekasta viestistä. Milloin niitä raskausoireita voi tulla? Hetiko, kun on munasolu hedelmöittynyt? Eli voiko oireeni ylipäätään olla raskausoireita tässä vaiheessa, kun kiertoa on ollut noin 30 päivää ja päälle?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Toinen kysymys, kun unohtui tuosta ekasta viestistä. Milloin niitä raskausoireita voi tulla? Hetiko, kun on munasolu hedelmöittynyt? Eli voiko oireeni ylipäätään olla raskausoireita tässä vaiheessa, kun kiertoa on ollut noin 30 päivää ja päälle?

periaatteessa voi jos sun säännöllisen epäsäännöllinen kierto kestää lyhimmillään tuon 36 päivää. Itselläni lyhyin kierto saattoi olla päälle 20 päivää ja pisin jopa 72 päivää.

Kannattaa testata sitkun toi sun ensimmäinen mahd. menkkojen alkupäivä on, eli kp36.
Ja jos vieläkin negaa ja menkat ei ala, ni sit mä varmaan testaisin parin päivän päästä ja sit taas parin päivän päästä jne. =)

itsellänikin oli kireto vaihteleva, 26-40pv, usemmiten 35pv. Siitä kierrosta kun tuli raskaaksi, sain kp 35 ihan puhtaan negan. Odotinkin menkkoja alkavaksi, oireetkin olivat menkkamaiset, mutta eipä kuulunut. Kp 40 testasin uudestaan ja sain haamujen haamun. Muutaman päivä myöhemmin oli vasta vahvempi plussa.

Juu meillä jo yksi lapsi entuudestaan, mutten yhtään muista missä vaiheessa oireet silloin alkoi. Nyt osaa jo odottaa niitä. Toisaalta kroppakin voi huijata. Että ei sit vielä kannata heittää toivoaan, vaikka testi näytti negaa eilen vai?!

Yhteistyössä