pitkä kierto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolettaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolettaa

Vieras
onko muita joilla on pitkä kierto? Minun kiertoni on tasaisetsi pidentynyt joka kuukausi pillereiden pois jättämisen jälkeen. Kuukautiset tulevat joka kuu ja suht tasaisesti, mutta joka kuukausi pidentynyt 2-4 päivällä. Viimeksi oli 32 pv, nyt taas jo päivän myöhässä. Eli taitaa taas pidentyä :( (tein eilen negatestin). Minua pelottaa, ettei raskautuminen ole edes mahdollista, kun kierto vain pitenee.

tuo 32pv on vielä aika lyhyt kierto, joten en huolestuisi. Jos kierto pitenee yli 40päiväiseksi niin silloin kannattaa käydä lääkärissä. Ovuloitko?

kannattaa ehkä seurata vielä pari kuukautta ja aina vaan pitenee niin sitten lääkäriin. Toisaalta jos epäilet että et ovuloi ollenkaan niin kannattaa mennä jo aiemmin lääkäriin.

Kiitos kovasti vastauksesta. En ole kokeillut ovulaatiotestejä. Olen jotenkin toivonut ettei tarvitsisi. Jos onm pitkä kierto pitäisikö yrittää koko kuukauden ajan? Me ollaan lähinnä oletetun ovulaation aikaan kokeiltu. Mutta jos sitä ovulaatiota ei edes esim. tapahdu. Kuinka tarkkaan yritys pitäisi ajoittaa, pitääkö osua päivälleen?

jos kierto nyt aina vähän pidentynyt niin kannattaa aloittaa tikuttelu ehkä kp13 ja jatkaa sitten viikon ajan niin eiköhän siinä ajassa jo huomaa jos ovis on.

Ei tarvi rakastelun osua päivälleen, siittiöt voivat elää jopa 4vrk, joten jos vähintään joka 3. päivä rakastelee niin pitäisi kyllä riittää.

kovasti tsemppiä!

mulla on aina ollut pitkä kierto. olin jotenkin olettanut, että ovulaatio olisi ennen kp 20 (no, eihän se niin mene jos laskee, että se on 14 vrk ennen kuukautisia...) mutta yllätystärppi tuli kp 29... (tai jopa sen jälkeen, mutta seksi oli siis vain tuona päivänä)

Ap:lle: ei sinun ehkä vielä tartte huolestua kierron pituudesta. Minullakin lähti kierto pitenemään vähitellen; pillerit lopettaessa vajaa 30...välissä oli noin 25 päivän kierto ja sitten piteni ja piteni tuonne 38 päivän paikkeille. Plussasin kuitenkin 7. yrityskierrolla :) Ovuloin melko varmasti (viimeisissä kierroissa ainakin) kp23-25 paikkeilla. Tsemppiä ja onnea matkaan!

Yhteistyössä