kivuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liinaharja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liinaharja

Vieras
Mulla on ollut kierto viime aikoina 35-39 pv joka kuussa kierto pikkasen pidentynyt. Nyt alkoi kp 26 todella kovat kivut jotka yleensä tulevat kun kuukautiset alkavat. Kivut ovat aivan samanlaiset kuin kuukautisten aikaan (ne joilla kuukautiskipuja on tietää varmaan ettei niistä voi erehtyä). Kuukautisia ei kuitenkaan kuulu eikä pitäisikään näin aikaisin. Ovulaation aikaan saattaa olla pieniä vihlaisuja ja limaa nyt ei sellasta. Ikinä ei ole tällaista ollut. Onko muilla kokemusta?

Voivat olla oviskipuja tai sitten raskausoireita.. Mulla raskaus alkoi juuri "kuukautiskivuilla". Olipa hölmö olo kun niitä ei kuulunutkaan ja pian tein testin, jossa seisoi kaksi viivaa!!! Tosin mulla oviskin aiheuttanut aina enemmän tai vähemmän kouristuksia... Toisaalta naisen kroppa on ihmeellinen paikka.. Voihan olla, että kiertosi on jostain syystä "häiriintynyt" ja ovis onkin nyt..? Ota yhteyttä lekurille jos vaivat pahenevat ja pitkittyvät!!
Toivottavasti löydät syyn juilimiseen!

Kiitoksia vastauksestasi. Täällä tosiaan ihmetellään mistä kivut johtuivat. Nyt ne ovat onneksi jo melkein hellittäneet. Vähän enää kouristelee. Jos ovulaatiolaskureihin on uskominen nyt olisi viime päivinä ja nyt olisi ovisaika. Siksi kai "kuukautiskivut" niin yllättivätkin. Aina laskurit ovat kuitenkin olleet ihan ulalla koska kierto aina pidentynyt. Ovikseen ei oo ikinä tällaisia todella kovia kipuja liittynyt. Ei ennen pillereitä, niiden aikana tai niiden jälkeen. Tärpistä tuskin on toivoa. Kierrot tasaisesti venyneet joka kuukausi ja kierto muutenkin niin pitkä että outoa olisi jos nyt olisikin tämä 26 päivän kierto.

Voiko ovulaatio aiheuttaa kohdun supistelua? Ymmärrän, että kuukautiset aiheuttavat (työntävät veren ulos), mutta miksi ovulaatio aiheuttaisi vai aiheuttaako edes?

Mulla on aina ollu ovulaation aikaan tunne kun ois kivi mahan pohjassa, sitä kestää yleensä vain muutaman tunnin. Nyt yhden lapsen jälkeen oviskipu on vaan pahentunut, vaikka menkkakivut sentään vähän helpottuneet. Ennen mulla alkoi menkat oireilla jo muutamaa päivää aikaisemmin, eräänlaisilla supistuksilla, joita imeni aina muutaman kerran päivässä, ja kun menkat sitten kunnolla alkoi kipua kesti koko päivän. Mutta siis silloinkin kun raskauduin tuntui siltä kun menkat olisivat pian alkamassa, sitä tunnetta kesti yli pari viikkoa.

Kivut johtuivat raskaudesta! Ovulaatio ollut ilmeisesti 2 viikkoa etuajassa (yhdynnät täsmäisi). Ja kivut siis olivat kuukautiskipuja ilman kuukautisia. Tänään plussasin, kierto tosiaan ollut 35-39 pv, ei tuolta väliltä heitellyt. Nyt kierto sitten olikin vain 26 pv tms. Täytyy toivoa, etteivät kuukautiset ala. Kipuja on edelleen, onneksi ei enää niin paljoa.

Yhteistyössä