S
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja sanaton nyt. todellakin:Piparisuu:![]()
![]()
![]()
![]()
Voi tsiisus. Sä oot kaikenlisäksi tosissasi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tähtinen:Mua oikein pelottaa ap:n puolesta. Miehesi käytös ei ole tervettä. Yrität kovasti puolustella häntä.
Kuulostat itse asiassa minulta, mä olin tuollaisessa parisuhteessa, jossa mies oli tuollainen. Mäkin puolustelin ihan samalla tavalla. Se ahdistuksen määrä oli rajaton. Ja silti koin mieheni käytöksen rakastamiseksi. Parin vuoden jälkeen kuvioihin tuli fyysinen väkivalta. Sitäkin kestin monta vuotta.
Miehessäsi on sellaisia piirteitä, että on ihan ajan kysymys, koska ensimmäinen nyrkin isku tulee. Oikeasti. Lähde vielä kuin voit. Nuo tenttaamiset tulevat vain pahenemaan ajan myötä. Hän on vain pari kuukautta tsemppaamalla tsempannut "normaalia käytöstä", mutta paluu vanhaan käytökseen on ihan kohta taas käsillä. Teidän suhteenne kuulostaa pelottavalle, vaikka koetkin miehesi käytöksen rakkauden osoitukseksi. Fyysinen väkivalta pahenee sitten joka kerta. Kyse voi olla myöhemmin jopa elämästä ja kuolemasta.
Itse lähdin tuollaisesta suhteesta 8 vuotta sitten. Ja vieläkin pelottaa. Pelkään, että mies löytää mut ja kostaa jättämiseni. Näen edelleen painajaisia niistä tenttauksista ja väkivallasta. Unissani aina pakenen miestä piiloon. Se ahdistuksen tunne tenttaushetkellä on kaameaa. Kärsin tuon seurauksena myös unettomuudesta.
Sellaistako haluat loppuelämäsi olevan? Nyt mulla on normaaliakin normaali mies. Oikeasti ap, mene vaikka yksin terapiaan saamaan ihan faktat ammattilaiselta. Olet pelottavan sairaassa suhteessa, etkä tajua olevasi vaarassa.
Alkuperäinen kirjoittaja lyydia:Alkuperäinen kirjoittaja tähtinen:Mua oikein pelottaa ap:n puolesta. Miehesi käytös ei ole tervettä. Yrität kovasti puolustella häntä.
Kuulostat itse asiassa minulta, mä olin tuollaisessa parisuhteessa, jossa mies oli tuollainen. Mäkin puolustelin ihan samalla tavalla. Se ahdistuksen määrä oli rajaton. Ja silti koin mieheni käytöksen rakastamiseksi. Parin vuoden jälkeen kuvioihin tuli fyysinen väkivalta. Sitäkin kestin monta vuotta.
Miehessäsi on sellaisia piirteitä, että on ihan ajan kysymys, koska ensimmäinen nyrkin isku tulee. Oikeasti. Lähde vielä kuin voit. Nuo tenttaamiset tulevat vain pahenemaan ajan myötä. Hän on vain pari kuukautta tsemppaamalla tsempannut "normaalia käytöstä", mutta paluu vanhaan käytökseen on ihan kohta taas käsillä. Teidän suhteenne kuulostaa pelottavalle, vaikka koetkin miehesi käytöksen rakkauden osoitukseksi. Fyysinen väkivalta pahenee sitten joka kerta. Kyse voi olla myöhemmin jopa elämästä ja kuolemasta.
Itse lähdin tuollaisesta suhteesta 8 vuotta sitten. Ja vieläkin pelottaa. Pelkään, että mies löytää mut ja kostaa jättämiseni. Näen edelleen painajaisia niistä tenttauksista ja väkivallasta. Unissani aina pakenen miestä piiloon. Se ahdistuksen tunne tenttaushetkellä on kaameaa. Kärsin tuon seurauksena myös unettomuudesta.
Sellaistako haluat loppuelämäsi olevan? Nyt mulla on normaaliakin normaali mies. Oikeasti ap, mene vaikka yksin terapiaan saamaan ihan faktat ammattilaiselta. Olet pelottavan sairaassa suhteessa, etkä tajua olevasi vaarassa.
Tähän täysi peesi.
Mulla myös samanlaisia kokemuksia. Samanlaisesta suhteesta, muuttui lopulta elämän ja kuoleman väliseksi kamppailuksi. Selvisin hengissä koska kirjaimellisesti karkasin miehen poissa ollessa, mutta psyykkisesti sain niin pahoja traumoja etten ole niistä vieläkään selvinnyt. Edelleen pelkään exääni, ja edelleen hän koettaa hallita minua vaikka erosta on monta vuotta.
Mutta koska olen itse ollut samassa tilanteessa kuin ap, tiedän senkin, miten voimakasta apn oma vastustus on sille että hän näkisi totuuden. Minäkin koetin sitä kieltää loppuun saakka, kun toiset minulle koettivat sanoa ettei suhteemme tai exäni ole normaali. Ei sitä halunnut uskoa. Pikkuhiljaa kuitenkin silmäni avautuivat ja sain rohkeutta todella huomata, millaista elämämme oli. Toivon kovasti, että apkin herää huomaamaan tämän, ennenkuin mies on tuhonnut joko apn psyykkeen tai tappanut hänet fyysisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:(Nyt tunnen mieheni ja tiedän ettei ikinä käyttäytyisi väkivaltaisesti ketään kohtaan muuten kuin verbaalisesti mutta tuolloin pelästyin kun en vielä häntä tuntenut ja käyttäytyi niin agressiivisesti.)
Alkuperäinen kirjoittaja tähtinen:Mistä sä ap kirjoitat tän jutun? Etkö pelkää, että miehes löytää sun aloituksen, jos osaa katsoa, millä sivuilla sä olet käynyt?? Mitäköhän sitten tapahtuu??
Joo, mutta niin ovat monet muutkin "tienneet"..Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Huomioikaa sitten tämä teksti..Alkuperäinen kirjoittaja Onneton:(Nyt tunnen mieheni ja tiedän ettei ikinä käyttäytyisi väkivaltaisesti ketään kohtaan muuten kuin verbaalisesti mutta tuolloin pelästyin kun en vielä häntä tuntenut ja käyttäytyi niin agressiivisesti.)
Alkuperäinen kirjoittaja sss:Avoimuus on hyvästä tietysti parisuhteessa, mutta äärimmäiseen muotoon vietynä usein suhteeseen tulee sellaisia muotoja, jotka eivät ole terveitä, kuten syyllistäminen ja henkinen väkivalta. Myöskin tuo uhkailu viittaa siihen suuntaan.
Alkuperäinen kirjoittaja sss:Alkuperäinen kirjoittaja sss:Avoimuus on hyvästä tietysti parisuhteessa, mutta äärimmäiseen muotoon vietynä usein suhteeseen tulee sellaisia muotoja, jotka eivät ole terveitä, kuten syyllistäminen ja henkinen väkivalta. Myöskin tuo uhkailu viittaa siihen suuntaan.
Vielä lisään tähän, että erolla kiristäminen on todella epäreilua. Avoimuus on eri asia kuin se, että toinen kiristää uhkailemalla jokaisen tiedon.
:hug: sulle.
Alkuperäinen kirjoittaja mitäpä turhaa:Alkuperäinen kirjoittaja sss:Alkuperäinen kirjoittaja sss:Avoimuus on hyvästä tietysti parisuhteessa, mutta äärimmäiseen muotoon vietynä usein suhteeseen tulee sellaisia muotoja, jotka eivät ole terveitä, kuten syyllistäminen ja henkinen väkivalta. Myöskin tuo uhkailu viittaa siihen suuntaan.
Vielä lisään tähän, että erolla kiristäminen on todella epäreilua. Avoimuus on eri asia kuin se, että toinen kiristää uhkailemalla jokaisen tiedon.
:hug: sulle.
Jep, erokortti on todella törkeä!
En muuten sen enempää ota kantaa tuohon mustasukkaisuuteen, kun tuolla jo yllä kirjoitin yleisluontaisesti juttuun.